Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsstijging lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsstijging lenzen

    Het kan zijn dat ik me volledig vergis, maar daarnet was ik even prijzen aan het vergelijken van de Sigma 8-16mm en de Sigma 10-20mm.
    Bij de ene winkel zag ik de 8-16mm staan voor 679 euro in de andere 710 euro.
    De 10-20mm kost bij de ene winkel 504 euro en bij de andere 479 euro.

    Het kan zijn dat dit momenteel de prijzen zijn voor deze lenzen, maar ik had de indruk dat de prijzen in beide winkels zeker zo'n 50 euro gestegen waren. Vergis ik me? Of zijn jullie op de hoogte van een prijsstijging bij Sigma of eventueel ook andere fabrikanten?

    Merci alvast!
    Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
    Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

  • #2
    Re: Prijsstijging lenzen

    idd, niet alleen lenzen...


    5Dmk2 is dernet opgeslagen bij Konijn... van 2099 naar >2149€

    Kmoet weer is gerief hebben, tgaat weer omhoog verdomme
    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

    Comment


    • #3
      Re: Prijsstijging lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door PhilJ Bekijk bericht
      Het kan zijn dat ik me volledig vergis, maar daarnet was ik even prijzen aan het vergelijken van de Sigma 8-16mm en de Sigma 10-20mm.
      Bij de ene winkel zag ik de 8-16mm staan voor 679 euro in de andere 710 euro.
      De 10-20mm kost bij de ene winkel 504 euro en bij de andere 479 euro.

      Het kan zijn dat dit momenteel de prijzen zijn voor deze lenzen, maar ik had de indruk dat de prijzen in beide winkels zeker zo'n 50 euro gestegen waren. Vergis ik me? Of zijn jullie op de hoogte van een prijsstijging bij Sigma of eventueel ook andere fabrikanten?

      Merci alvast!
      Noem mij eens één iets waarvan de prijzen naar omlaag gaan .
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Prijsstijging lenzen

        Hoi,

        omdat ik altijd wel iets nieuws wil proberen hou ik de tweedehands en nieuwprijzen een beetje in het oog, en ze gaan als een jojo op en neer, als je ziet welke sprongen de prijs van een D700 al gemaakt heeft. Er is maar één constante, de gemiddelde prijs is altijd omhoog

        mvg Jozef
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Prijsstijging lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Noem mij eens één iets waarvan de prijzen naar omlaag gaan .
          Dexia aandelen
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Prijsstijging lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Noem mij eens één iets waarvan de prijzen naar omlaag gaan .
            Groetjes
            Komkommers en tomaten

            mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Prijsstijging lenzen

              Hier (onderaan scrollen) vindt je een prijsevolutie van een vrij bekende lens op lange termijn. Zoals men merkt zijn er steeds schommelingen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsstijging lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                Dexia aandelen
                Deze hebben geen prijs maar een waarde .
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsstijging lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Deze hebben geen prijs maar een waarde .
                  Groetjes
                  Die hebben géén waarde en als je ze wil hebben, betaal je er een prijs voor (plus beurstaks).

                  En ik ben toch blij da'k mijn 70-200 2.8 IS snel gekocht heb na mijn 5DII. Straks betaal je terug zo veel als ik hem betaalde.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsstijging lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Hier (onderaan scrollen) vindt je een prijsevolutie van een vrij bekende lens op lange termijn. Zoals men merkt zijn er steeds schommelingen.
                    Volgens deze site waren de prijzen voor de meeste lenzen een stuk hoger enkele jaren terug, ondanks de lagere JPY wisselkoers.
                    Verhoogd aanbod en concurrentie waarschijnlijk, als consument kunnen we niet echt klagen.
                    De recente stijging komt door de verbeterde conjunctuur en vooral de verminderde productie in Japan.
                    Niet het ideale moment om gerief te kopen tenzij je het dringend nodig hebt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsstijging lenzen

                      enig idee wanneer voorzien wordt dat die japanse aardbevingscrisis zijn greep op de lensprijzen verliest en deze weer wat betaalbaarder worden?
                      nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                      http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsstijging lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                        enig idee wanneer voorzien wordt dat die japanse aardbevingscrisis zijn greep op de lensprijzen verliest en deze weer wat betaalbaarder worden?
                        Als de productie terug op volle toeren draait, dan is het misschien mogelijk dat de prijzen weer wat zakken.
                        Maar op dit ogenblik zijn de prijzen van heel wat lenzen nog altijd lager dan 5-6 jaar geleden.

                        Ze zullen in Japan alles doen om zo snel mogelijk weer te exporteren, want voor de heropbouw is veel geld nodig, daar zorgen wij dan ook mee voor als we nieuw fotomateriaal aankopen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsstijging lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
                          idd, niet alleen lenzen...
                          5Dmk2 is dernet opgeslagen bij Konijn... van 2099 naar >2149€
                          Kmoet weer is gerief hebben, tgaat weer omhoog verdomme
                          heb de mijne nog 1790 euro betaald maar nadien is het alleen "up" gegaan. ( en 1999 voor de canon met de baterijgrip in 1 koop : was toch weer een 70 euro goedkoper, dan de grip los)
                          maar de lenzen.. inderdaad, ik was van plan ene te kopen , en die stond 990 euro, wat gewacht had ik niet mogen doen dan toch ene gekocht: 1190 euro betaald uiteindelijk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsstijging lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door exeter Bekijk bericht
                            idd, niet alleen lenzen...


                            5Dmk2 is dernet opgeslagen bij Konijn... van 2099 naar >2149€

                            Kmoet weer is gerief hebben, tgaat weer omhoog verdomme
                            Serieuze stijging. Heb in januari nog 1800 euro betaald.

                            Bewijst dat het geen zin heeft te weachten op lagere prijzen. Wel een goede periode om materiaal te verkopen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsstijging lenzen

                              akkoord, maar nu zitten we toch een beetje met een uitzonderlijke situatie. Door de japanse aardbeving is het aanbod gezakt waardoor de prijs steeg. Normaal zou de prijs weer moeten zakken als de productie stijgt, maar wanneer zal dat zijn? Geen mens die het voorlopig weet. Ik hoop dat er toch voor eind augustus een beetje verandering in komt.
                              nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                              http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                              Comment

                              Working...
                              X