Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De haven van Ullapool

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De haven van Ullapool

    Van de Schotse bergen even terug naar de bewoonde wereld. Dergelijke kleine en authentieke havens vind ik altijd leuk, er is steeds vanalles te ontdekken en die lenen zich ook perfect voor fotografie bij minder goed weer.

    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

  • #2
    Re: De haven van Ullapool

    vind het gekozen formaat niet mooi.
    ook de kleuren wat te flets.
    ook de presentatie (Showcase) niet, "centreren"
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: De haven van Ullapool

      Tja ik vind dit wel een leuke foto. En de kleuren zijn niet te flets m.i., het is natuurlijk een grijze dag, maar het rood van het bootje knalt er toch uit, meer satureren zou zelfs overdreven worden.

      En wat er met de compositie mis is begrijp ik niet goed? In zo'n haven moet je altijd zoeken naar de "hoekjes", een ander formaat was trouwens niet mogelijk want dan kreeg je teveel zaken die er niet op moesten staan.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #4
        Re: De haven van Ullapool

        Ik vind het toch wel weer mooi hoor. 't Is dikwijls wat zoeken naar een goeie compo in een haven waar er zoveel zaken zijn die kunnen storen.
        Hier ben je er toch heel goed in geslaagd vind ik
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: De haven van Ullapool

          Heel mooie opname ! Compo is boeiend, kleuren zijn OK en komen natuurlijk over.
          Vind hem zelfs sterk door die zachte, goed bij elkaar passende tonen, en dan de fellere kleuren van de boot.

          Dit is het type natuurlijke foto waar ik van hou... Als er geen kleuren in zitten, hoeven er ook geen geforceerd te worden. Kleuren zijn mooi, maar de realiteit is vaak anders...

          Mooi met die details op de voorgrond
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: De haven van Ullapool

            realiteit goed weergegeven
            zoals mortierke meld dat het niet altijd even makkelijk is aan een haven
            mooie compo, kleuren
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: De haven van Ullapool

              Tja , het is niet meteen "je beste" foto van al hetgene wat hier al de revue gepasseerd is.....maar er is in deze foto toch heel wat te zien.Eénmaal je een beetje berucht bent om een groot aantal prachtige landschappen zal men je sneller op de vingers tikken wanneer je eens een foto plaatst die er "wat gewoontjes" uit ziet. In het achterhoofd houden dat diegenen die gewoonlijk het meeste kritiek geven waarschijnlijk zelf nooit dit niveau zullen halen is goed om de ergste kritiek te relativeren.
              De kleuren lijken me eerder natuurgetrouw.... bij bewolkt grijs weer is het contrast en de verzadiging nooit echt sterk. Het verticale of horizontale formaat dat is de keuze van de fotograaf die ter plaatste beslist wat er wel en niet in de foto mag zitten.
              Last edited by RUPSELKOPKE; 29 juni 2011, 14:30.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: De haven van Ullapool


                Heel fade, zachte kleuren. Passend voor dit minzaam plaatje !
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: De haven van Ullapool

                  Het onderwerp is niet zo spectaculair als de "bergfoto's", maar de foto is ontegensprekelijk heel goed uitgevoerd. Met mooie details, en gelukkig niet onnatuurlijk gesatureerd.
                  Geniet van foto's maken

                  Comment


                  • #10
                    Re: De haven van Ullapool

                    Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                    Tja ik vind dit wel een leuke foto. En de kleuren zijn niet te flets m.i., het is natuurlijk een grijze dag, maar het rood van het bootje knalt er toch uit, meer satureren zou zelfs overdreven worden.

                    En wat er met de compositie mis is begrijp ik niet goed? In zo'n haven moet je altijd zoeken naar de "hoekjes", een ander formaat was trouwens niet mogelijk want dan kreeg je teveel zaken die er niet op moesten staan.
                    Helemaal mee eens en wel om de volgende reden: de haven van Ullapool is een goede illustratie van de moeilijk grijpbare ziel van Schotland, in dit geval het meer 'culturele' dan de gebruikelijke natuur die de meeste foto's brengen.

                    Voor mij betekent dat in het geval van Ullapool een grijze lucht, doffe kleuren (weinig saturatie) en rauwe essentie, dus geen romantische hoekjes uit het boekje. Witte geveltjes die in het zuiden oogverblindend en uitnodigend zouden zijn, hier dan weer net niet omwille van dat licht dat ze eerder een zekere kilte dan een warme reflectie bezorgt.

                    Je foto toont me het gepaste gevoel van de eenzaamheid en kilte die Schotland vaak kenmerken, maar tegelijk een gemis eraan eens je weg bent. Leg dat maar eens vast op foto in een haven die trouwens weinig makkelijke composities biedt (door de indeling), wellicht dus ook een van de redenen om hier landscape te kiezen.

                    Kortom: een eerlijke foto!
                    Michaël

                    Comment


                    • #11
                      Re: De haven van Ullapool

                      Mooie compositie
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                      Comment

                      Working...
                      X