Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hobby starten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hobby starten

    hoi,

    Ik zou willen beginnen met fotografie maar ik ben nog studente en mijn budget is dus niet zo heel hoog. Zelf ken ik niet veel van de verschillende soorten camera's en weet ik dus ook niet welk budgetvriendelijke camara toch ook goed is. Zijn er aanbevelingen?

    MVG, Tine

  • #2
    Re: hobby starten

    Oorspronkelijk geplaatst door Tinywiny Bekijk bericht
    hoi,

    Ik zou willen beginnen met fotografie maar ik ben nog studente en mijn budget is dus niet zo heel hoog. Zelf ken ik niet veel van de verschillende soorten camera's en weet ik dus ook niet welk budgetvriendelijke camara toch ook goed is. Zijn er aanbevelingen?

    MVG, Tine
    Body: Nikon D50. Passeert regelmatig in de rubriek aangeboden voor 150€.
    Lens: 18-55 VR. Passeert ook regelmatig, maar zelfs nieuw is die al te krijgen voor minder dan 100€.

    Volgens mij de ultieme starterskit.

    Comment


    • #3
      Re: hobby starten

      Standaard vragen hé. Wat wil je fotograferen? Urban, stadsfotografie, macro, wildlife, model, ...

      Merk maakt op zich niet zoveel uit. Nikon, Canon, Sony, Pentax, ...
      Weet wel dat er voor de 2 eerst genoemde meer materiaal 2de hands beschikbaar is wat de keuze mss iets gemakkelijker maakt.

      Comment


      • #4
        Re: hobby starten

        wat is het juiste bedrag dat je voor ogen hebt?
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: hobby starten

          Als je echt van 0 komt zegmaar zou ik op zoek gaan naar een 2e hands D50 of D70 van Nikon i.v.m. een 18-55 of 18-70 objectief.

          De D70 met 18-70 zie je regelmatig 2e hands staan voor een kleine 200 euro.
          http://www.mariorentmeester.nl &
          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

          Comment


          • #6
            Re: hobby starten

            Ik zou eerst maar eens een weekendje een reflexcamera + 1 lens van een kennis gaan lenen. Misschien is dat type helemaal niks voor je en ben je veel gelukkiger met een brugcamera of een compact camera!
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: hobby starten

              Ik zou u graag helpen, maar weet niet hoe. Er is gewoon veel te veel keuze, veel te veel
              mogelijkheden. In prijs, in grootte, in techniek. Maar als studente moeten er toch mede
              studenten zijn die wel een camera hebben.
              Vraag hun, of mensen hier op het forum, of u een keertje mee op uitstap kunt.

              Comment


              • #8
                Re: hobby starten

                bedrag van ongeveer een 250-300 euro.

                Comment


                • #9
                  Re: hobby starten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tinywiny Bekijk bericht
                  bedrag van ongeveer een 250-300 euro.
                  tweedehandstoestel... 't is hierboven al vernoemd...

                  een nikon D70 of D50 (of canon equivalent, ben daar minder in thuis) kost ca.150€
                  een 18-70mm lens (excellent lensje), kost je 100€
                  + tas en geheugen kaartje en je budget is op.

                  en je bent vertrokken...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: hobby starten

                    Gisteren wat foto's gaan bekijken bij een kennis. Hij trekt met een Canon 350D. En ik was
                    aangenaam verrast hoe goed de foto's daar van zijn. Lijkt me een fijn en goedkoop toestel
                    voor een beginner. Tweedehands voor een 120 euro te vinden, dacht ik.

                    Comment

                    Working...
                    X