Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hobby starten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hobby starten

    hoi,

    Ik zou willen beginnen met fotografie maar ik ben nog studente en mijn budget is dus niet zo heel hoog. Zelf ken ik niet veel van de verschillende soorten camera's en weet ik dus ook niet welk budgetvriendelijke camara toch ook goed is. Zijn er aanbevelingen?

    MVG, Tine

  • #2
    Re: hobby starten

    Oorspronkelijk geplaatst door Tinywiny Bekijk bericht
    hoi,

    Ik zou willen beginnen met fotografie maar ik ben nog studente en mijn budget is dus niet zo heel hoog. Zelf ken ik niet veel van de verschillende soorten camera's en weet ik dus ook niet welk budgetvriendelijke camara toch ook goed is. Zijn er aanbevelingen?

    MVG, Tine
    Body: Nikon D50. Passeert regelmatig in de rubriek aangeboden voor 150€.
    Lens: 18-55 VR. Passeert ook regelmatig, maar zelfs nieuw is die al te krijgen voor minder dan 100€.

    Volgens mij de ultieme starterskit.

    Comment


    • #3
      Re: hobby starten

      Standaard vragen hé. Wat wil je fotograferen? Urban, stadsfotografie, macro, wildlife, model, ...

      Merk maakt op zich niet zoveel uit. Nikon, Canon, Sony, Pentax, ...
      Weet wel dat er voor de 2 eerst genoemde meer materiaal 2de hands beschikbaar is wat de keuze mss iets gemakkelijker maakt.

      Comment


      • #4
        Re: hobby starten

        wat is het juiste bedrag dat je voor ogen hebt?
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: hobby starten

          Als je echt van 0 komt zegmaar zou ik op zoek gaan naar een 2e hands D50 of D70 van Nikon i.v.m. een 18-55 of 18-70 objectief.

          De D70 met 18-70 zie je regelmatig 2e hands staan voor een kleine 200 euro.
          http://www.mariorentmeester.nl &
          http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
          | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |