Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panning shots met een Sony Nex-3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panning shots met een Sony Nex-3

    Enkele maanden geleden was ik op zoek naar een nieuw fototoestel. Eentje dat handig in gebruik was, compact maar me toch nog toeliet deftige (naar amateurnormen) foto's te maken van zowel stilstaande als bewegende wagens (ben een autofanaat). Via dit forum ben ik op een Nex-3 uitgekomen (+ 18-55mm lens). Van de stilstaande portretten ben ik tevreden, uitstekende kwaliteit. De bewegende foto's zijn helaas nog een ander paar mouwen...

    Via onderstaande website (artikel) heb ik flink wat tips kunnen opdoen. Een ding blijft me wel zorgen baren, een 'Focus tracking' mode of iets dergelijks kan ik niet vinden. Ik merk dan ook dat als ik de wagen 'lang' blijf volgen voor af te drukken de wagens vaag worden. Iemand die me hierbij kan helpen? Zijn er tevens mensen met nog meer tips voor panning shots met een Nex-3?

    Alvast bedankt!


    "Put the camera on 'Focus tracking' mode (AIServo on a Canon) so it 'tracks' the subject while it passes, and set the iso to 100 on a normal, sunny day, leave the rest of the settings to standard for now. Next find a nice spot that has a clear view of the cars as they approach, while they are in front of you and while speeding away. This is very important as you'll be 'following' the car with your camera as it races by; this is panning in case you've missed it."
    We all made these mistakes at first, but after gathering some more experience we could pinpoint these mistakes and share them with you so you can avoid them.

  • #2
    Re: Panning shots met een Sony Nex-3

    De NEX gebruikt contrastdetectie AF itt fasedetectie bij een DSLR. Het is bekend dat dit trager is, vnl bij bewegende onderwerpen. Met mijn A550 lukt het prima, dus ik zou zeggen, overschakelen naar een DSLR.
    Misschien zijn hier NEX gebruikers die er wel goede resultaten mee halen, zij kunnen u dan meer vertellen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Panning shots met een Sony Nex-3

      op de nex heet de functie AF-C. Maar inderdaad, die is lang niet zo goed als een fase-detectie systeem zoals een dslr.

      Comment


      • #4
        Re: Panning shots met een Sony Nex-3

        Hier is een antwoord op uw probleem, klik
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment

        Working...
        X