Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief?

    Hallo allen,

    Ik ben een nog niet zolang geleden begonnen plezier-fotograaf en zit veel te fotograferen in de natuur, o.a. vogels.
    Heb nog een gebrek aan goede objectieven.
    Heb nu nog maar een bereik van 250 mm met telelens en wil mijn bereik uitbreiden, daarom mijn vraag aan jullie welk objectief van de volgenden kan ik het beste nemen?

    Tele:
    Canon EF 400mm F:5.6 L USM €1199
    Telezoom:
    Canon EF 100-400mm F:4.5-5.6 L IS USM €1329
    Sigma 120-400mm DG OS HSM F:4.5-5.6 Canon AF €799
    Sigma 150-500mm DG OS HSM F:5.0-6.3 Canon AF €959
    Tamron SP AF 200-500mm F:5.0-6.3 Di LD Canon @1059

    Tele heeft geen IS de telezooms wel.

    Prijzen zijn die van Studio 73
    Met dank voor de inlichtingen.

    Van de Ven Jos
    Canon EOS 550D
    --------------------------------------------------------
    Niet geschoten is altijd mis.

  • #2
    Re: Welk objectief?

    400L, no doubt, beste prestaties, veel scherper dan zooms kunnen voor die prijs
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief?

      zou het zo niet weten, de 100-400 is volgens mij veel flexibeler in gebruik, en heeft dezelfde max opening op 400.
      vogelfotografen gaan wel meestal met een 500 op stap. ...

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: Welk objectief?

        Je bent vergeten de Canon 300 mm/4.0 + 1.4 TC.

        Maar van elke combinatie zal je verhalen van gebruikers krijgen die wereldplaten ermee maken.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Welk objectief?

          Ik heb de 100-400 en zeer tevreden maar voor vogels is ze soms niet tele genoeg zelfs op de 7D.

          Comment


          • #6
            Re: Welk objectief?

            Komt meer keuze bij zo te zien.
            Ben vanavond naar fotoclub geweest en daar vertelde me iemand dat Canon binnenkort met nieuwe lenzen gaat uitpakken en daar zou misschien een 400 mm met IS kunnen bijzitten.
            Misschien nog wat wachten en verder sparen.

            In ieder geval al bedankt voor de inlichtingen, kan later deze tips zeker nog gebruiken.

            Comment


            • #7
              Re: Welk objectief?

              Oorspronkelijk geplaatst door Van de Ven Jos Bekijk bericht
              Komt meer keuze bij zo te zien.
              Ben vanavond naar fotoclub geweest en daar vertelde me iemand dat Canon binnenkort met nieuwe lenzen gaat uitpakken en daar zou misschien een 400 mm met IS kunnen bijzitten.
              Misschien nog wat wachten en verder sparen.

              In ieder geval al bedankt voor de inlichtingen, kan later deze tips zeker nog gebruiken.
              Die nieuwe lenzen zal Canon bijna zeker een heel stuk duurder verkopen.

              Zou je niet beter nu één van de lenzen uit het lijstje kopen (er staan er een paar in Aangeboden) en alvast beginnen ?

              Comment


              • #8
                Re: Welk objectief?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Die nieuwe lenzen zal Canon bijna zeker een heel stuk duurder verkopen.

                Zou je niet beter nu één van de lenzen uit het lijstje kopen (er staan er een paar in Aangeboden) en alvast beginnen ?
                Die nieuwe kunnen mss idd duurder zijn, maar mogelijk worden de nu bestaande dan goedkoper en ben eigenlijk wel benieuwd of er een 400mm met IS gaat bijzijn en tegen welke prijs.

                En bij de bestaande wordt meestal de tele als meest scherpste aangeprezen tegen telezoom.

                Ofwel als de aangeboden laag zijn in prijs mss wel, waar staan ze aangeboden?

                Comment


                • #9
                  Re: Welk objectief?

                  Het klopt dat Canon uitkomt met een aantal nieuwe dan wel vernieuwde objectieven. Deze behoren allemaal tot het prof. segment. Dat betekent zwaar, duur, degelijk en optisch gezien top. Aanschaf is dan te rechtvaardigen, in mijn optiek, als de fotograaf niet de beperkende factor is.

                  Ik zou als beginnend amateur fotograaf daar niet meteen mee gaan beginnen.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk objectief?

                    Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    Het klopt dat Canon uitkomt met een aantal nieuwe dan wel vernieuwde objectieven. Deze behoren allemaal tot het prof. segment. Dat betekent zwaar, duur, degelijk en optisch gezien top. Aanschaf is dan te rechtvaardigen, in mijn optiek, als de fotograaf niet de beperkende factor is.

                    Ik zou als beginnend amateur fotograaf daar niet meteen mee gaan beginnen.
                    Zal dus geen spek voor mijne bek zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk objectief?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Van de Ven Jos Bekijk bericht
                      Die nieuwe kunnen mss idd duurder zijn, maar mogelijk worden de nu bestaande dan goedkoper en ben eigenlijk wel benieuwd of er een 400mm met IS gaat bijzijn en tegen welke prijs.

                      En bij de bestaande wordt meestal de tele als meest scherpste aangeprezen tegen telezoom.

                      Ofwel als de aangeboden laag zijn in prijs mss wel, waar staan ze aangeboden?
                      heb ik zelf, prijs/kwaliteit erg goed voor vogels



                      deze ook



                      hier worden ook prachtige resultaten mee gehaald, gaat je het minst kosten

                      Comment

                      Working...
                      X