Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony nex 3 advies gevraagd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony nex 3 advies gevraagd.

    Hallo iedereen,

    IK ben een absolute beginner op het gebied van fotografie. Ik ben bezig me wat te verdiepen in de algemene begrippen en de basis, maar als het op hardware aankomt, lenzen enzo, ken ik er nog niet veel van. Mijn probleem is het volgende. Ik heb een Sony Nex 3 camera met 16mm breedhoeklens en zoek nu een lens waar ik ook mee kan inzoomen. Hiervoor kan ik natuurlijk gewoon de 18-55mm E-mount lens van Sony voor kopen, maar ik las online dat het nu na aanpassing van de firmware van het toestel ook mogelijk is om andere lenzen (A-mount?) van Sony erop te zetten zonder de autofocus te verliezen. Zo'n A-mount 18-55 mm lens van Sony heb je al voor +- 80 euro heb ik gezien, wat toch wel een heel verschil is met de 300 euro van een E-mount lens. Weet er iemand welke adapter ik hier precies voor nodig heb, en of er een goedkoop "namaak" alternatief bestaat voor de originele? Kan ik best zo'n adapter en lens kopen, of is de orignele E-mount lens toch beter? Welke lenzen heeft een beginnend fotograaf absoluut nodig? Alvast bedankt voor de reacties, alle tips zijn uiteraard welkom

  • #2
    Re: Sony nex 3 advies gevraagd.

    de adapter van sony welke AF mogelijk maakt met a-mount objectieven is ook niet echt zo goedkoop, verschil in prijs tussen a-mount objectief + adapter zal uiteindelijk niet zo groot zijn + dat AF a-mount objectief vrij traag zal zijn toz van de e-mount versie.

    je hebt alternatieve adapters die vrij goedkoop zijn maar die ondersteunen geen AF.
    MF op de nex, zekers met de laatste firmware update van vorige week is zeer handig en zo kun je vrij vlug manueel focussen

    de e-mount lens is toch wel aan te raden, in kit met nex3 en nex5 is die heel wat goedkoper.

    Comment


    • #3
      Re: Sony nex 3 advies gevraagd.

      beankt voor de reactie!