Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3 vs LX5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LX3 vs LX5

    Hallo ,

    is het interessant om nu een 2dehandse LX3 te kopen of is r teveel verschil met de LX5?

    ik zou een lx model kopen omdat de macro functie zeer goed is (vanaf 1cm) , je kan er een raynox lens opzetten ook

    ik lees net dat je op de canon S95 ok een raynox kan zetten

    nieuwprijs is lager , echter macro vanaf 5 cm maar de camera is kleiner/handiger mee te nemen

    welke zouden jullie nemen
    Last edited by Kurt1968; 26 juni 2011, 14:20.

  • #2
    Re: LX3 vs LX5

    Ik heb zowel de LX3 gehad (gestolen) als de LX5. Naast een aantal kleine punten vind ik het
    grootste verschil dat de LX5 een handiger zoom heeft. 24-90. Dat vind ik een prima bereik
    in plaats van 24-60 van de LX3.
    Verder zijn de knoppen wat steviger en handiger van de LX5 en vind ik de foto's tot iso 800
    aanvaardbaar, terwijl ik bij de LX3 maximum tot iso 400 ging. Dit zou te maken hebben
    met een nieuwe processor.
    Voor de rest zijn de verschillen eerder gering, maar dus groot genoeg om blij te zijn met
    de LX5 en zeker niet terug te willen naar de LX3.

    De Canon s95 heb ik ook overwogen, maar die heeft geen handvatje, waardoor ik het niet
    goed kon vasthouden. Het is zo'n beetje of je een GSM vast hebt.

    Comment


    • #3
      Re: LX3 vs LX5

      Beiden hebben hun charmes, en de beeldkwaliteit ligt op hetzelfde hoge niveau. en de knoppen liggen iets anders, maar eens je uw toestel kent, no problem.
      + punt van de LX3: op 24mm lijkt me zelfs ietsjes breder en scherper dan de LX5, maar dat is een persoonlijk mening.
      + punt van de LX5: gaat tot 90mm wat tgv portretfotografie. En heeft een rode knop om rechtstreeks te filmen, waar je bij de LX3 in het menu moet zoeken.

      Comment

      Working...
      X