Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban Fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urban Fotografie

    Hallo iedereen,

    Zijn er toevallig BD'ers die weten waar er in de Antwerpse, Vlaamse, en bij uitbreiding Belgische contreien nog locaties zijn waar er aan Urban fotografie kan gedaan worden? Ik weet dat het stilletjesaan een uitstervend ras is qua plaatsen en degene die er zijn, zijn meestal afgesloten en verboden toegang, maar er moeten toch nog een paar prachtige plekjes te vinden zijn. Graag uw reacties, bedankt alvast.

  • #2
    Re: Urban Fotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door kris_nuyts Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Zijn er toevallig BD'ers die weten waar er in de Antwerpse, Vlaamse, en bij uitbreiding Belgische contreien nog locaties zijn waar er aan Urban fotografie kan gedaan worden? Ik weet dat het stilletjesaan een uitstervend ras is qua plaatsen en degene die er zijn, zijn meestal afgesloten en verboden toegang, maar er moeten toch nog een paar prachtige plekjes te vinden zijn. Graag uw reacties, bedankt alvast.
    Uitstervend ras ?
    Ik wil dit met klem tegenspreken. Het is veeleer gaan en komen.
    Ikzelf kan het momenteel niet meer bijhouden.

    Welke locaties heb je al gedaan Kris ?

    Comment


    • #3
      Re: Urban Fotografie

      Beste Paul,

      Om eerlijk te zijn nog geen enkele locatie. Ik had het idee dit concept mede te proberen onder te knie te krijgen, en daarom was ik op zoek naar geschikte locaties.
      Ik had eerst een leuke bouwvallige hoeve op't oog naast de afrit van de E34 in Zoersel, maar die is dus sinds kort met de grond gelijk gemaakt, dus alle tips zijn welkom.

      Comment


      • #4
        Re: Urban Fotografie

        Ben hierin ook (erg) geïnteresseerd (locatie's). Misschien via PM.

        Woon in het Waasland en tot nu toe alleen wat "gewerkt" in polderdorp DOEL (deelgemeente van Beveren-Waas). Trouwens (voor mij) een aanrader, zeker voor beginnelingen (als ik).
        Ook enkele toevallige "ontmoetingen" op Lanzarote : O.a. "Las Salinas de ...?" (tevens mooie landschapsfoto's mogelijk met de zoutwinning aldaar), en een verlaten (afgesloten) wijnkasteel (weet de plaats niet meer).

        Doe het wel héél erg voorzichtig ! Vorig jaar hier één dodelijk ongeval met (vrouwelijke) fotografe bij (niet toegelaten) bezoek aan oude gebouwen lokale steenbakkerij (Tielrode). (alhoewel ze met twee waren !).
        KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

        Comment


        • #5
          Re: Urban Fotografie

          Er is eigenlijk maar 1 methode.

          Dat is om zelf op zoek te gaan naar vervallen en leegstaande gebouwen.
          Je kan dat doen op verschillende wijzen.
          Via buurten waar je komt, je ogen open houden en goed kijken.
          Via google earth.
          Via artikels in kranten of andere publicaties
          of internetfora waar jeje kan aanmelden.
          Hier echter wel een kleine opmerking, het is niet omdat jeje aanmeld bij een forum dat je automatisch alle locaties krijgt.

          Er zijn verschillende fora aanwezig. Zonder voorkeur kan ik je echter Earthview aanraden.

          greetz,
          Frank

          Comment


          • #6
            Re: Urban Fotografie

            Urbex locaties worden niet zomaar prijs gegeven, ook niet als je zo gelijk ik aangesloten bent bij een urbex forum, je moet toegang krijgen tot de locaties. Deze krijg je enkel onder bepaalde voorwaarden.
            Dit alles word gedaan om zoveel mogelijk locaties van vandalen weg te houden zodat ze niet zoals zoveel locaties vernield worden.

            Zoals eerder al gezegd is goed rondkijken en soms eens een binnenweg nemen ipv de hoofdwegen het eerste hulpmiddel om locaties te vinden.
            Google earth bied ook een mogelijk tot locaties, maar is al iets moeilijker.

            Ga echter nooit alleen naar een locatie, je weet niet wie je er tegenkomt of wat er kan gebeuren. De meeste lokaties zijn niet zo veilig meer.
            Moest je toch alleen gaan, laat dan iemand weten waar je uithangt.

            Breek ook niets af op een locatie, neem niets mee en maak niets open waar je niet in geraakt.

            De meeste locaties zijn verboden terrein, gesnapt worden, dat is een risico die je erbij moet nemen!!

            Urban exploration.be is een leuke website voor als je pas begint

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment

            Working...
            X