Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D nummering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D nummering

    Wat een geklooi!
    Laatst is mijn camera 40D terug beginnen tellen vanaf 0001 na de 9999st foto genomen te hebben.
    Vervelend als je altijd doorlopende nummering gebruikt, moet nu telkens hernummeren.
    Bij Remote Shooting, EOS Utility, (Camera aangesloten op PC) kan je het aantal digits aanpassen, zelfs de file nr.
    Bij het downloaden via dit progje zijn het ook die 5digit nummers die onder de foto verschijnen (op de camera altijd zichtbaar onder de nr's 0001 enz.)
    Bij het gewoon (via kaartlezer) binnenhalen van die files die op de CF kaart staan blijft de nummering van de camera, dus weer die 0001 enz..
    Iemand ervaring met die nummering, is er geen mogelijkheid van de 4 digits naar 5 te brengen?
    Kijk ik ergens over?
    Zit dit in de bijhorende software? (ZoomBrowser en DPP zijn bij mij niet geïnstalleerd)
    Of mag je met een Canon camera slechts 9.999 foto's nemen?
    Bedankt op voorhand
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

  • #2
    Re: Canon 40D nummering

    bij mij is de eerste letter gewijzigd naar een _ i.p.v. I dus ik vermoed dat dit bij jou ook wel het geval zal zijn
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D nummering

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      bij mij is de eerste letter gewijzigd naar een _ i.p.v. I dus ik vermoed dat dit bij jou ook wel het geval zal zijn
      Nee, nog altijd IMG-XXXX.xxx
      alleen terug begonnen vanaf 0001.xxx
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D nummering

        Ik dacht dat bij elke Canon de nummering gewoon terug bij 00001 begon, na elke 9.999ste foto.
        Maar ik dacht dat je ook gewoon je files kan laten hernoemen bij het importeren vanaf je kaart of camera. Volgens mij werk je toch in verschillende mappen op je HD, dus zo'n probleem kan dat niet zijn toch?

        mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D nummering

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ik dacht dat bij elke Canon de nummering gewoon terug bij 00001 begon, na elke 9.999ste foto.
          Is zo, heb ik nu ook gemerkt, spijtig genoeg.
          Zouden ze bij Canon wel eens naar mogen kijken vmbm, of rekenen ze erop dat je een andere camera koopt voor je de 9999st foto bereikt?
          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Maar ik dacht dat je ook gewoon je files kan laten hernoemen bij het importeren vanaf je kaart of camera. Volgens mij werk je toch in verschillende mappen op je HD, dus zo'n probleem kan dat niet zijn toch?
          Iedereen werkt natuurlijk anders, heb voor continue nummering gekozen en de files zitten ook in verschillende mappen per thema opgeslagen (bvb. Macro, landschap enz.).
          Uploaden doe ik gewoon van de CF naar een op voorhand aangemaakte Map, dat is nog altijd de snelste manier (voor mij toch)
          Mijn RAW files zitten per 100 geklasseerd in aparte mappen.
          Als de enige oplossing herbenoemen is, tja, dan zal ik dat wel moeten doen hé.
          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
          debruri.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D nummering

            Ik zie er niet echt graten in dat de nummering herbegint. Het is natuurlijk niet zo handig als je met een heel pak foto's zit die je moet gaan herbenoemen. Maar als je er van bij het begin rekening mee houdt, dan is er totaal niks aan hoor.
            Het staat normaal zelfs duidelijk in de handleiding van elk toestel hoe de nummering verloopt en welke keuzes je daar bij hebt.

            mvg,
            Bart
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D nummering

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              bij mij is de eerste letter gewijzigd naar een _ i.p.v. I dus ik vermoed dat dit bij jou ook wel het geval zal zijn
              Dat komt omdat je de kleurruimte van sRGB naar AdobeRGB verandert hebt :-)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D nummering

                Canon infodesk via telefoon:
                Niets aan te doen, hardwarematig vastgelegd in de camera.
                Vind het tof! van Canon dat ze geen verandering daarin zien in de toekomst omdat ze er vanuit gaan (gemiddeld) dat je géén 10.000 foto's maakt met dezelfde camera!
                EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                debruri.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D nummering

                  Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.
                  Als je het zo belangrijk vind dan download je toch gewoon met Eos Utility, dan kan je de nummering wel aanpassen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D nummering

                    Ik zie ook niet onmiddelijk het probleem, je schrijft toch zelf dat je de foto's steeds in aparte mappen op de HD schrijft dan is het toch geen probleem dat je twee foto's zou hebben die hetzelfde nummer hebben,... of mis ik hier iets?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D nummering

                      Als jullie het probleem niet zien of denken dat ik moeilijk doe....groot gelijk.
                      Weet alleen dat in dit geval Canon gelijk heeft.
                      En, ga er hier niet verder over discussieren hoor, elk doet het op zijn manier hé.
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 40D nummering

                        Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                        Als jullie het probleem niet zien of denken dat ik moeilijk doe....groot gelijk.
                        Weet alleen dat in dit geval Canon gelijk heeft.
                        En, ga er hier niet verder over discussieren hoor, elk doet het op zijn manier hé.
                        Ik denk niet dat je moeilijk doet ofzo, alleen zie ik niet in waarom het een probleem is (dus veeleer mijn probleem dan uw probleem)... en daarom vroeg ik ook of ik iets miste geen kritiek aan uw adres hoor...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 40D nummering

                          Wel vreemd dat ze verwachten dat de meerderheid de 10 000ste klik niet maakt Mijne 350 is al meermaals tellerke rond gegaan. Vraag me nu meteen af hoeveel of er hier effectief veel zijn die tellertje niet rondmaken voor ze hun toestel afdanken!
                          Webstek in opbouw

                          Comment

                          Working...
                          X