Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ojee welk objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ojee welk objectief

    Hallo,

    Ik kan geen keus maken ik heb de canon 40 d met deze objectiefen
    70-200 mm f4 canon
    50mm 1.8 canon
    en dan een oude kitlens van analoge tijd

    Ik zoek dus nog iets waarmee ik mooie levendige kleuren, snel scherpstellen en scherpe foto's. Bij sommige objectieven staat er macro bij en dat vind ik ook wel leuk als je er een beetje macro mee kunt doen. Ik wil er ook buitensport foto's mee kunnen maken.

    Ik kwam uit op
    tamron 17-50 f2.8 xr di II ld ef-s
    tamron 17-50mm ca f2.8 sp di II vc ef-s
    tamron 28-75 2.8 di xr ld ef-s (mist wel stukje groothoek)
    sigma ex dc 18-50 mm macro (niet verkrijgbaar meer voor canon?)
    sigma 17-70 mm os f2.8-4.0 dc macro hsm

    Groetjessss

  • #2
    Re: ojee welk objectief

    Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
    Hallo,

    .... ik heb de canon 40D.....


    Ik kwam uit op
    tamron 17-50 f2.8 xr di II ld ef-s
    tamron 17-50mm ca f2.8 sp di II vc ef-s
    tamron 28-75 2.8 di xr ld ef-s (mist wel stukje groothoek)
    sigma ex dc 18-50 mm macro (niet verkrijgbaar meer voor canon?)
    sigma 17-70 mm os f2.8-4.0 dc macro hsm
    waarom geen Canon lens?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: ojee welk objectief

      vanwege het prijskaartje

      Comment


      • #4
        Re: ojee welk objectief

        Zeker weten de Tamron 17-50mm2.8f zonder VC.
        En als je geld over moest hebben de 35mm1.8f

        Maar het beste voor wat jij wilt is eigenlijk de 17-55mm2.8f USM van canon zelf..;zeer scherpe lens,snelle AF door usm...alleen pak duurder!

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: ojee welk objectief

          Zeker weten de Tamron 17-50mm2.8f zonder VC.
          Met VC schijnt minder goed te zijn heb ik ergens gelezen, maar waarin in scherpte?

          Die canon 17-55 2.8 kost dacht ik wel 800 euro, dat is een boel centen.

          Ik had zelf al een keus gemaakt en dat was de sigma 18-50 2.8 ex dc macro, alleen is deze nergens verkrijgbaar.
          Deze lens kwam op de derde plaats in een lenzentest uit de foto - video digitaal, eerste was de
          canon ef 24-1-5mm f4 L IS USM
          en tweede canon EF-S 17-55mm 2.8 IS USM

          Comment


          • #6
            Re: ojee welk objectief

            Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
            Ik zoek dus nog iets waarmee ik mooie levendige kleuren, snel scherpstellen en scherpe foto's. Bij sommige objectieven staat er macro bij en dat vind ik ook wel leuk als je er een beetje macro mee kunt doen. Ik wil er ook buitensport foto's mee kunnen maken.
            Als je daarvoor 1 objectief wil gaan gebruiken, dan denk ik dat de keuze zeer beperkt, zo niet, onbestaand zal zijn... Of er moeten objectieven bestaan waar ik geen weet van heb.

            mvg,
            Bart
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: ojee welk objectief

              Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
              Met VC schijnt minder goed te zijn heb ik ergens gelezen, maar waarin in scherpte?

              Die canon 17-55 2.8 kost dacht ik wel 800 euro, dat is een boel centen.

              Ik had zelf al een keus gemaakt en dat was de sigma 18-50 2.8 ex dc macro, alleen is deze nergens verkrijgbaar.
              Deze lens kwam op de derde plaats in een lenzentest uit de foto - video digitaal, eerste was de
              canon ef 24-1-5mm f4 L IS USM
              en tweede canon EF-S 17-55mm 2.8 IS USM
              http://shop.fotorubens.be/photo/lens...ex-dc-os-canon => bedoel je deze niet van sigma?
              bij konijn staat hij in ieder geval niet meer
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: ojee welk objectief

                Je zal zelf meoten bepalen welke zoombereik voor jou passend is. hangt van jouw soort van fotografie af.

                De Tamon 28-75 en de Sigma 17-70 vind ikzelf aanraders maar zijn totaal verschillend.

                Hier info Tamron:

                Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD Aspherical IF SP AF might be a name you will easily forget. But this compact, cheap and fast constant f/2.8 mid-range zoom
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: ojee welk objectief

                  nee die bedoel ik niet ik bedoel de sigma dc ex 2.8 18-50mm macro maar deze blijk dus in bestelling te zijn bij de leverancier.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ojee welk objectief

                    De sigma 18-50mm2.8f is ook zeer goed...heb al gelezen in fotobladen en gehoord van mensen dat ze optisch iets beter is dan de Tamron....alhoewel ik daar sterk aan twijfel omdat de Tamron al redelijk ragscherp is.

                    grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ojee welk objectief

                      ja baal er toch wel van dat hij in bestelling is bij de leverancier en er geen zicht op is wanneer hij weer verkrijgbaar is, misschien moet ik dan toch maar wat anders zoeken.

                      sigma 17-70mm f2.8-4.0
                      tamron 17-50mm f2.8 XR RI II LD Asp
                      tamron 28-75mm f2.8 XR DI

                      Deze zouden ook kunnen alhoewel het allemaal weer verschillende lenzen zijn.

                      Ik heb de 70-200mm canon f4 en ik zoek iets waarmee je snel scherpsteld en mooie warme kleuren en scherpe foto's kan maken. Het hoeft niet zozeer een portretlens te zijn want dat kan ook met de 70-200. Ik ben snel geneigd om voor lichtsterkte 2.8 te kiezen.
                      Last edited by digitalklik; 26 juni 2011, 11:11.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ojee welk objectief

                        Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                        ja baal er toch wel van dat hij in bestelling is bij de leverancier en er geen zicht op is wanneer hij weer verkrijgbaar is, misschien moet ik dan toch maar wat anders zoeken.

                        sigma 17-70mm f2.8-4.0
                        tamron 17-50mm f2.8 XR RI II LD Asp
                        tamron 28-75mm f2.8 XR DI

                        Deze zouden ook kunnen alhoewel het allemaal weer verschillende lenzen zijn.

                        Ik heb de 70-200mm canon f4 en ik zoek iets waarmee je snel scherpsteld en mooie warme kleuren en scherpe foto's kan maken. Het hoeft niet zozeer een portretlens te zijn want dat kan ook met de 70-200. Ik ben snel geneigd om voor lichtsterkte 2.8 te kiezen.
                        Koop dan toch gewoon de lens die je wil. Ook al moet je er een tijdje op wachten. Je doet 't nu al de hele tijd zonder, dus een beetje wachten zal toch ook nog wel kunnen?
                        Als je nu een lens gaat kopen die eigenlijk niet jouw eerste keuze is, dan krijg je er binnen de kortste keren spijt van vrees ik...

                        mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: ojee welk objectief

                          Heb je de Sigma 17-50mm f2.8 OS HSM al overwogen?
                          Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel veel positieve reviews over deze lens gezien.

                          Comment


                          • #14
                            Re: ojee welk objectief

                            Ik heb de Sigma 18-50mm EX DC MACRO (zonder OS) al een tijd en ben er erg tevreden over. Ik vind ze scherp, goed bruikbaar bij minder licht en vind de mogelijkheid om wat dichter te komen (is niet écht macro) voor bloemen of insecten een pluspunt.
                            Enkele voorbeelden hier: http://www.flickr.com/photos/guyj/ta...mf28exdcmacro/
                            mvg
                            Canon EOS 550D - Canon EF 28mm F2.8 - Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC Macro - Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Canon G5
                            http://www.flickr.com/photos/guyj/ - http://lichtgeschreven.wordpress.com/

                            Comment

                            Working...
                            X