Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikor of sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikor of sigma

    Ik zou me graag een telezoomlens willen kopen maar ik twijfel tussen nikkor 80/400 of de sigma 50/500. Wie kan me helpen kiezen tussen deze twee of zijn er andere in dit bereik. Bedankt voor jullie hulp alvast.

  • #2
    Re: nikor of sigma

    Oorspronkelijk geplaatst door mat01 Bekijk bericht
    Ik zou me graag een telezoomlens willen kopen maar ik twijfel tussen nikor 80/400 of de sigma 50/500. Wie kan me helpen kiezen tussen deze twee of zijn er andere in dit bereik. Bedankt voor jullie hulp alvast.
    de Nikkor 200-400 f/4 is in hetzelfde bereik, maar financieel wel iets lastiger.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: nikor of sigma

      Het hangt nogal af van wat je er mee wilt doen. Welk toestel heb je en wat voor onderwerpen heb je zoal in gedachten?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: nikor of sigma

        Ik ben in het bezit van een nikon d300 en zit nogal veel in de natuur. Vroeger was ik bij een fotoclub in het analoge tijdperk maar nu wil ik langzaam terug starten met natuurfotos en reisfotografie.

        Comment


        • #5
          Re: nikor of sigma

          Voor natuur en reizen is de 80-400 toch wel een heel stuk lichter en compacter.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: nikor of sigma

            Is er dan toch ook nog een verschil in kwaliteit van de nikkor. Is deze dan toch beter dan de sigma

            Comment


            • #7
              Re: nikor of sigma

              Optisch was ik van beide tamelijk tevreden (beide zijn geen hoogvliegers), de bouwkwaliteit van de Nikon vind ik toch wel wat beter. De AF van de Sigma is wel sneller, maar voor natuur en reizen maakt dat niet zo uit.
              In dit bereik zou je ook nog kunnen denken aan de Nikon 70-200mm VRII met de TC-20E III.
              Optisch nog wel iets beter denk ik en qua bouw ook duurzamer.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X