Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15 dagen Andalusië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 15 dagen Andalusië

    we plannen 15 dagen Andalusië (Malaga, Granada, Sevilla... nog geen exact plan)

    ik lees vaak dat mensen daar een auto huren. ik heb een rijbewijs en heb zelf ook al jaren een auto, maar om een of andere reden ben ik altijd bang om in het buitenland te rijden, vraag me niet waarom, maar ik ben echt een wussie op dat vlak.

    hoe is het autorijden daar in vergelijking met België? is zo'n huurauto niet heel duur? en iemand goede ervaringen met een bepaald verhuurfirma?

    Is het eventueel ook goed te doen om rond te reizen met het openbaar vervoer? als ik ergens in een stad ben, ga ik liever te voet of huur ik een fiets... in een stad zoals Sevilla wil ik mij liever geen zorgen maken over parkeergelegenheid enzo...

  • #2
    Re: 15 dagen Andalusië

    Wij huren steeds met Sunny Cars, normaal heb je vrij goeie voorwaarden qua verzekeringen etc. Ter plaatse zal niet iemand van Sunny cars zelf aanwezig zijn, ze werken afhankelijk van de regio met andere verhuurbedrijven.
    Ze hebben ook een site waar je prijzen kan vergelijken tussen verschillende types van auto's. Ik zou wel aanraden om ervoor te zorgen dat je je koffers kan wegbergen zodat ze niet zichtbaar zijn, je weet maar nooit.

    In die steek heb ik zelf nog niet gereden, maar in het buitenland probeer ik vooral mee te rijden met de stroom en niet angstig te rijden (te traag, te vaak stoppen, ... zorgt echt voor gevaar).

    Veel amusement

    Comment


    • #3
      Re: 15 dagen Andalusië

      In Andalusie rijden de mensen vrij hoffelijk en rustig (alleszins rustiger dan hier - ik woon in Antwerpen). Daar zou ik dus in elk geval geen schrik van hebben.

      Het hangt er ook van af wat je wil doen. Andalusie heeft heel mooie en interessante steden. In een stad heb je zoals je zelf zegt geen auto nodig. Maar er zijn daarnaast ook leuke natuurgebieden (in en rond de sierra nevada bijvoorbeeld), waar een auto wel handig is om je te verplaatsen.

      Comment


      • #4
        Re: 15 dagen Andalusië

        Net in mei een weekje Andalusië achter de rug, steden en een beetje (te weinig) natuur.
        Hangt er zeer sterk vanaf wat we wil bezoeken. Als je voornamelijk in de steden gaat blijven laat dan een auto achterwege. Verkeer is meer dan ok maar in de stad heb je absoluut niks aan een auto en parking is gelimiteerd en duur (of je nu in een hotelgarage of een publieke parking gaat staan). Verder is het openbaar vervoer in de steden frequent en goedkoop en kan je ook fietsen huren. Zelfs taxi's zijn niet duur en wegen binnen de steden niet op tegen de prijs van huurwagen plus parking (bv 7€ voor de grootste afstand die ik in Granada afgelegd heb, tip inbegrepen).

        Tussen de steden is er een goed treinnet. Soms moet je wel kijken naar de prijs. Bv tussen Sevilla en Cordoba kan je een soort TGV nemen of een intercity. Reistijd is wegens het niet zo lange traject hetzelfde omdat de TGV geen snelheid haalt maar de TGV kost wel het dubbele. Weet de bedragen niet meer maar vind je op het net.

        Anders is het als je de natuur in gaat, en dat is wél een dikke aanrader en ga ik zeker nog doen. De al genoemde Sierra Nevada boven Granada maar ook de route van de witte dorpjes bv tussen Granada en Sevilla, en de natuurparken waar die in liggen.

        Als ik het moest herdoen en zowel steden als natuur zou willen zien:

        - Naar Malaga vliegen
        - Trein of bus naar Granada
        - Laatste dag in Granada auto huren en de Sierra Nevada intrekken voor een volle dag.
        - nog overnachten in Granada
        - dan in 3 dagen met de auto door de witte dorpjes en de "Parque de Torcal" en andere natuurgebieden naar Sevilla: verblijfplaatsen genoeg en haast geen verkeer, dus geen probleem, maar wel wat bergwegen met kronkels - is echter geen probleem want je bent meestal alleen.
        - Auto afgeven in Sevilla, stadsbezoek
        - vanuit Sevilla met de trein stadsbezoek aan Cordoba
        - Eventueel ook met de trein naar Cadiz
        - eventueel de natuurparken boven Sevilla (auto ter plaatse huren voor 1 dagje)
        - Terug vliegen vanuit Sevilla


        Voor prijzen en zo heb je een heel internet ter beschikking
        Last edited by parrotman; 24 juni 2011, 12:39. Reden: fouten uitgehaald
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: 15 dagen Andalusië

          Ik was er in april.
          Auto huren die ik altijd bij Hertz, (1x Avis) omdat ze volgens mij minder kritisch zijn bij aflevering, voor alle duidelijkheid ik rij en parkeer voorzichtig zoals met mijn eigen wagen.
          Als je gerust wil zijn, neem een super cover, dan heb je geen eigen bijdrage bij een kras of bluts. Je wagen staat s'nachts buiten dus je weet nooit.
          Kost iets meer maar je slaapt gerust.
          Huur rechtstreeks via de maatschappij ipv de luchtvaartmaatschappij, dat lijkt alleen goedkoper tot je de kleine lettertjes leest.
          Vroeg boeken is meestal goedkoper, kijk naar promo's.
          Prijs is afhankelijk van de grootte van auto, we namen altijd het eerste model met airco, nu met kindje heb ik iets groter moeten nemen (buggy ens) dus prijs vergelijken is moeilijk.
          Parkeren in grootstad doe ik ondergronds.
          Het verkeer is er met meer discipline dan hier volgens mij, dus geen angst voor hebben.
          Wil je de natuur zien zal je toch een auto nodig hebben.
          Last edited by tradie; 25 juni 2011, 20:38.

          Comment


          • #6
            Re: 15 dagen Andalusië

            hela, bedankt voor de reacties!

            wel ik ga dan eens wat op zoek naar die verhuurfirma's, nu heb ten minste toch een paar referenties. (merci Andyvy & Tradie)

            @ Parrotman: uw planning is zeer gelijkaardig als wat wij graag willen doen. Missch een stom vraagje: het is dus perfect mogelijk om in A) Granada een auto te huren en in B) de auto in Sevilla af te geven? (en je die niet terug moet brengen naar Granada omdat het dezelfde firma is vermoedelijk?) Want dit zou alles makkelijker maken voor ons, en kunnen reizen zowel met het openbaar vervoer als met huur auto naargelang het ons uitkomt... en zitten we niet gedurende heel de reis "vast" met een auto.

            @ zeekonijn... ok :-) ben ook van Antwerpen... dus het zal wel meevallen dan...

            Comment


            • #7
              Re: 15 dagen Andalusië

              Wat op mij het meeste indruk maakte:Auto rijden is geen groter probleem dan in ons landje maar sommige supersmalle straatjes in dorpen en steden zijn echt wel een uitdaging.
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

              Comment


              • #8
                Re: 15 dagen Andalusië

                Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht

                @ Parrotman: uw planning is zeer gelijkaardig als wat wij graag willen doen. Missch een stom vraagje: het is dus perfect mogelijk om in A) Granada een auto te huren en in B) de auto in Sevilla af te geven? (en je die niet terug moet brengen naar Granada omdat het dezelfde firma is vermoedelijk?) Want dit zou alles makkelijker maken voor ons, en kunnen reizen zowel met het openbaar vervoer als met huur auto naargelang het ons uitkomt... en zitten we niet gedurende heel de reis "vast" met een auto.

                @ zeekonijn... ok :-) ben ook van Antwerpen... dus het zal wel meevallen dan...
                Dat is inderdaad mogelijk. Wij hebben onze auto in Malaga gehuurd omdat we nog een stukje de natuur in wilden tussen Malaga en Granada. In Granada hotelparking gebruikt. Dan naar Sevilla en daar de auto afgegeven - bijna alle grote verhuurmaatschappijen hebben een kantoor aan het treinstation, handig om verder de stad in te gaan met bus of taxi bijvoorbeeld. Toch wel één opmerking: de meeste maatschappijen vragen een extra som als je de wagen op een andere plaats afgeeft dan je hem opgehaald hebt - dus best even checken wat de kosten zijn als je dat van plan moest zijn.
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #9
                  Re: 15 dagen Andalusië

                  't Is ook zo dat hoe langer je de auto huurt, hoe goedkoper per dag. Dus 3x 2 dagen huren maar niet aaneensluitend kan duurder uitkomen dan (om maar iets te zeggen) 9 of 10 dagen aan 1 stuk huren... Online kan je waarschijnlijk wel 't een en 't ander berekenen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 15 dagen Andalusië

                    Auto huren op een plek en ergens anders inleveren deed ik ook al, je moet wel rekening houden met een drop of fee.
                    Maar online kan je dat allemaal simuleren voor je effectief boekt.

                    Comment

                    Working...
                    X