Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

    Canon EF-S 17-55mm F:2.8 IS USM
    Tamron AF 17-50mm F:28 SP Di VC voor Canon

    Welk van 2 zou ik nemen? Wat zijn de verschillen? Brandpuntsafstand is bijna hetzelfde en lichtsterk zijn ze beide?

    De eerste kost bijna 400 euro meer dan de 2de, is die kwalitatief dan zoveel beter?

    S.
    Last edited by steven.s; 24 juni 2011, 11:07.
    My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

  • #2
    Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

    Ik persoonlijk kies voor de Canon. Met als belangrijkste reden dat de Tamron iets te veel aan het hunten was in mindere lichtomstandigheden. tevens vind ik de scherpte en kleuren etc van de Canon beter. Maar zoals gezegd dit is persoonlijk

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

      Ik heb altijd met heel veel plezier met de Canon 17-55 mm/2.8 gewerkt. Verschil met de Tamron is niet groot.

      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

        Ik heb de canon gehad op mijn 450D vroeger en was daar wel tevreden van zeer scherpe lens,zeer snelle en correcte AF....goed gebouwd....de Tamron heb ik nu en qua scherpte moet die weinig onderdoen vind ik,enkel de AF is beter en sneller bij de Canon.

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

          Oorspronkelijk geplaatst door steven.s Bekijk bericht
          .........

          De eerste kost bijna 400 euro meer dan de 2de, is die kwalitatief dan zoveel beter?
          ja..anders was het prijsverschil niet zo groot!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

            Heb je de (vele)centen?
            ga dan gerust voor het glas van canon.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

              De Canon 17-55 mm/2.8 kan je altijd gemakkelijk weer verkopen mocht je upgraden naar FF.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

                De Tamron ben je ook zo kwijt en met minder verlies als een Canon.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

                  Bij de Tamron kun je je altijd nog afvragen of de Canon niet nog beter was. Bij de Canon
                  weet je dat je het beste glas hebt in dat bereik op een crop camera.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

                    Ik was vergeten te zeggen dat ik momenteel al in bezit ben van de Tamron. (erg tevreden over trouwens).

                    Sinds mijn vriendin met fotografie bezig is overweegt ze ook een lichtsterkere lens en ze zou eventueel de Tamron overnemen en dan zou ik voor de Canon gaan.

                    Maar gezien de hoge prijs twijfel ik toch nog eventjes...
                    My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

                      aangezien je al een tamron hebt, is het dan mss niet nuttiger om een ander bereik te overwegen?

                      Jullie kunnen onderling toch uitwisselen?

                      Ik denk dan aan ofwel bvb de 24-70 f2.8 (canon of sigma) of de 28-75 f2.8 van tamron, minder groothoek maar iets meer zoom

                      of anders als walkaround nog meer de 24-105 f4 van canon

                      tzijn maar ideeën maar ik vind het ergens nutteloos om 2 'identieke' lenzen te hebben

                      je kitlens kan je steeds bijhouden als back-up

                      mss een idee => via konijn krijg je na het invullen van hun formulier 5 jaar garantie op de tamron lenzen i.p.v. de standaard 2j in belgië, de reden waarom ik bvb toch 20 euro ofzo meer heb uitgegeven bij konijn dan bij rubens
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

                        Daar heb je gelijk in, tenzij die Canon dan toch zoveel beter zou zijn. Blijkbaar zijn de verschillen miniem dus dan kan ik inderdaad eventueel naar een andere soort lens uitkijken.
                        My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

                          er is hier iemand die redelijk wat reviews heeft maar ben zijn naam / nick kwijt alsook zijn website maar die maakt idd de vergelijkingen en hij had bvb ook de vergelijking gemaakt tss de sigma & canon 70-200 f2.8 en prijs kwaliteit kreeg de sigma toch ook een 9/10 van hem dus

                          de third-party merken zijn zeker en vast niet meer te verwaarlozen, zeker rekening houdend met de prijs, hangt er vooral vanaf wat je eisen zijn en voor welke doeleinden

                          kzou zeggen, altijd welkom als je eens de 28-75 wil bekijken en testen maar tis wa ver rijden van tremelo tot hier
                          resultaten van de tamron kan je terugvinden op mijn site, laatste reeks van sanne P is puur met deze lens gemaakt
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

                            Oorspronkelijk geplaatst door steven.s Bekijk bericht
                            Daar heb je gelijk in, tenzij die Canon dan toch zoveel beter zou zijn. Blijkbaar zijn de verschillen miniem dus dan kan ik inderdaad eventueel naar een andere soort lens uitkijken.
                            tot dat je verkering uitgaat)(.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 17-55 of Tamrom 17-50?

                              Waarom is de sigma 17-50mm f2.8 geen optie?

                              Comment

                              Working...
                              X