Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitlens upgrade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kitlens upgrade

    Ik ben in het bezit van een 18-55 EF-S IS lens van Canon op mijn 1000D body (maar ik wil deze body wel upgraden in de nabije toekomst).

    Een groter bereik heb ik niet zo zeer nodig, maar ik ben vooral op zoek naar een lichtsterkere lens. Hij moet ook wat degelijker gebouwd zijn, ik heb een hekel aan dat miniatuurtrein-motortje dat zoemt bij het focussen en de "focusring" is zijn naam ook al niet waard.

    Ik had onlangs een 15-85 IS USM vast en ik was meteen verkocht: hij voelt zalig aan. Hij is alleen net iets te duur en het max. diafragma is ook niet om over naar huis te schrijven.

    Ik zou graag max. 400 euro uitgeven aan een lens, maar heb tot nu toe nog niets gevonden dat me interessant lijkt: misschien ben ik te veeleisend voor deze prijs?

    Dan las ik over de 17-85 IS USM, die leek me qua prijs en features erg interessant maar naar het schijnt is die optisch erg slecht :s

    Bestaan er dan echt geen degelijk budget lenzen? Tamron of Sigma misschien?
    Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

  • #2
    Re: Kitlens upgrade

    Als je wat lichtsterkers zoekt, moet je niet naar de 17-85 kijken, bovendien is die optisch aan de korte kant slechter dan de 18-55....

    Beter is de Tamron SP 17-50 F2.8, de oude zonder stabilisatie.

    Comment


    • #3
      Re: Kitlens upgrade

      Je zou ook kunnen kijken naar de Tamron met stabilisatie.

      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Kitlens upgrade

        Wil je een zoomlens of is een prime ook een optie? Lichtsterke zoomlenzen zijn over het algemeen namelijk niet goedkoop.

        De canon EF 50mm 1.8 is optisch een prima lens, heel lichtsterk en lekker goedkoop (ongeveer 100 euro). Hij is echter verre van degelijk gebouwd en de focusring laat te wensen over.
        Ik heb zelf de Sigma 30mm 1.4 en ik vind het een geweldig objectief. Deze kost ongeveer 430 euro.
        Last edited by Jefzor; 23 juni 2011, 22:34.

        Comment

        Working...
        X