Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manuele focus peleng 8mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • manuele focus peleng 8mm

    ik ben misschien van plan volgende fish-eye aan te schaffen: peleng 8mm (canon-vatting). Echter is dit enkel manuele focus. Is dit altijd met fish-eye lenzen? en is dit redelijk handelbaar dan? of geeft het te weinig scherpe foto's?

    iemand die deze lens kent en me hier wat meer uitleg over kan geven?

  • #2
    Re: manuele focus peleng 8mm

    Je hebt ook fisheye lenzen met autofocus. Omdat je met zo'n lens echter al bij grote diafragma's een erg grote scherptediepte hebt, is manueel focussen niet zo moeilijk. Ik heb de Peleng 8mm gehad, maar weer verkocht, het fisheye effect was ik snel beu, en ook teveel last van flare naar mijn zin. Gebrek aan scherpte was het echter niet.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: manuele focus peleng 8mm

      Ik heb de mijne net verkocht hier op het forum. Dit was een Peleng 8mm.
      Ik vond dit een heel aangename lens om mee te werken. Het afwezig zijn van autofocus ervoer dit niet als een tekort. Je zet het diafragma op 5.6, stelt scherp op 1 m en dan is alles scherp van 40cm tot oneindig.
      Ik vind fisheye lenzen niet de gemakkelijkste lenzen om echt mooie foto's mee te maken maar eens je dit geleerd hebt zijn er heel mooie resultaten mee te verkrijgen .
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

      Comment


      • #4
        Re: manuele focus peleng 8mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        Omdat je met zo'n lens echter al bij grote diafragma's een erg grote scherptediepte hebt.
        Zelfs bij een klein diafragma is in het dichtbij gebied het diafragma slechts cm's en daar gebruik ik vaak mijn FE en zou niet zonder willen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X