Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens

    Hallo iedereen,

    Ik heb sinds een jaar een Canon 450D met een 17-85 IS 4.0-5.6 en helaas ben ik ten prooi gevallen van de fotografie-bacterie. Hierom ben ik sinds kort beginnen nadenken over het aankopen van een betere lens.

    Het doel is een extreem goede "walk-about" lens te hebben, die kan gebruikt worden voor roadtrips, stadsbezoeken, en een varia aan out- en indoor feesten met vrienden en familie (BBQ's, verjaardagen, etc...)
    Uiteindelijk wil ik een 5D III kopen (ja 3, ik weet het - wishful thinking for the moment, maar toch! ).

    Rekening houdende met het gedacht een FF te kopen en een voorliefde voor grote hoeken twijfel ik sterk tussen 16-35 f/2.8L en 24-70 f/2.8L.
    Nu staat mijn 17-85 gedurende 40% op 17mm (=27,4mm) en slechts 20% op 85 (=135mm). De overige tijd zit ik altijd ergens tussenin of gebruik ik men 50mm f/1.8.

    Voorlopig op een crop-camera is 24mm nogal aan de 'grote' kant voor echt aan landschapsfotografie te doen maar aangezien de FF er volgend jaar zit aan te komen, vind ik dat nog niet zo'n probleem op zich.
    De 16-35 is echter ook een zéér goede lens en meer gefocused op landschapsfotografie.
    Echter ben ik een beetje bezorgd dat er teveel vervorming gaat optreden wanneer ik deze lens ga gebruiken voor de indoor feestjes waarbij ik mensen van dichtbij zou fotograferen.

    Ik geraak er zelf niet aan uit en apprecieer alle bijkomende informatie die jullie mij kunnen verschaffen.

    P.S. Ik heb al veel discussies gelezen, alsook veel reviews. En toch... geraak er niet aan uit! :O

  • #2
    Re: Nieuwe lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Ferd Bekijk bericht
    P.S. Ik heb al veel discussies gelezen, alsook veel reviews. En toch... geraak er niet aan uit! :O
    Dus open je maar een topic om nog iets meer in de war te geraken en er nog minder aan uit te geraken?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens

      je wilt aan landschapsfotografie doen zeg je zelf

      waarom dan de 16-35 2.8?

      De 2.8 ga je mijn inziens nooit of maar heel sporadisch gebruiken buiten voor landschappen

      en 2de vraag? flits je op feesjes met externe flitser? indien ja, desondanks je amper boven de 85mm uitkomt, kan je mss ook de 24-105 f4 L IS overwegen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment

      Working...
      X