Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hou je centen nog even op zak voor deze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hou je centen nog even op zak voor deze

    De Amerikaanse start-up Lytro belooft later dit jaar een camera op de markt te brengen waarbij het niet langer nodig zou zijn om de lens scherp te stellen. Bij de geschoten beelden kan de fotograaf achteraf het gewenste focuspunt kiezen.


    Je ziet het al in de link. Moet je eens gaan lezen en uitproberen...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

  • #2
    Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #3
      Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

      Eerst zien, dan geloven. Er zijn al zoveel van deze geniale uitvindingen voorbij gekomen met de aankondiging 'in de loop van dit, volgens en binnenkort, zullen we..' en dan misschien vele jaren later komt er iets, wat toch weer niet is wat aangekondigd was.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

        Het mag toch niet té gemakkelijk worden ook!
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #5
          Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

          Het klinkt alleszins wel heel interessant, maar zoals ze ook tussen de comments onderaan zetten, het zal nog wel even duren eer een cameramerk dit overgenomen heeft en camera's gaat produceren, vooral aangezien dit een volledig nieuw segment zou vormen met bijhorende lenzen en waarschijnlijk volledig nieuwe processoren e.d.

          Greets,

          Ben
          Wat nikon materiaal

          Comment


          • #6
            Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

            Het is best leuk om wat met die voorbeeldfoto's te spelen, maar ik zie voorlopig geen meerwaarde. Daarbij heb ik vaak het gevoel dat de scherpe delen niet echt gestoken scherp zijn. De onscherpte is ook niet echt mooi te noemen.

            Leuk, dat wel. Maar zoals het hier gepresenteerd wordt is het een gadget en niet meer dan dat.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              Het is best leuk om wat met die voorbeeldfoto's te spelen, maar ik zie voorlopig geen meerwaarde. Daarbij heb ik vaak het gevoel dat de scherpe delen niet echt gestoken scherp zijn. De onscherpte is ook niet echt mooi te noemen.

              Leuk, dat wel. Maar zoals het hier gepresenteerd wordt is het een gadget en niet meer dan dat.
              Hoezo geen meerwaarde?
              Wanneer deze techniek bijvoorbeeld bij macrofotografie zou worden gebruikt kan ik me wel een meerwaarde voorstellen, of bij sportfotografie, of natuur fotografie. De foto's in deze beelden zijn waarschijnlijk met een prototype (en ook een prototype lens=> dus waarsch niet echt op bokeh gelet...) gemaakt. De eerste digitale reflexen zullen ook niet fantastisch geweest zijn op meerdere vlakken, maar naarmate de techniek meer gebruikt zal worden zullen deze 'pijn'puntjes ook wel afgevlakt worden...

              Greets,

              Ben
              Wat nikon materiaal

              Comment


              • #8
                Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

                Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                Het mag toch niet té gemakkelijk worden ook!
                juist wel zodat alle aandacht naar het beeld en de compositie kan gaan.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

                  Daarom dat ik er expliciet bijschrijf: voorlopig

                  Het zou potentieel van nut zijn bij macrofotografie indien het verloop van scherpte genoeg overlapt, zodat je kunt focus stacken met één opname. Of zoiets überhaupt mogelijk is valt moeilijk in te schatten uit de voorbeeldfoto's.

                  Trouwens, dat kliksysteem werkt ook niet erg goed. Een slider zou imho interessanter geweest zijn om de scherpte te verleggen (en evt. de scherptediepte aan te passen).
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

                    Handig hulpmiddel in het geval je een momentopname maakt waarbij de scherpte net niet top is. Aan de andere kant gaat de kunst van fotografie op deze manier steeds meer verloren. Gelukkig zal het nog wel een jaar of 10 duren voor deze techniek echt optimaal werkt. Zie de gewone digitale camera's maar... de foto kwaliteit uit de camera's van 10 jaar terug gebruik je vandaag niet eens meer als wc papier. (wel oppassen met glossy papier )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

                      Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
                      de foto kwaliteit uit de camera's van 10 jaar terug gebruik je vandaag niet eens meer als wc papier. (wel oppassen met glossy papier )
                      Ik zou eens gaan zoeken naar foto's van een Nikon D1, er zullen ook wel Canons geweest zijn in die tijd (maar geen idee welke), op het net, dan zul je mening toch moeten gaan herzien. Ik gebruik zelf een D2h(8 jaar oud) en sta elke keer versteld van de foto's, zelfs bij redelijk weinig licht.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

                        Bij beveiligingscamera's zie ik wel grote toekomst voor deze techniek.
                        Die techniek lijkt te mooi om waar te zijn

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Ik zou eens gaan zoeken naar foto's van een Nikon D1, er zullen ook wel Canons geweest zijn in die tijd (maar geen idee welke), op het net, dan zul je mening toch moeten gaan herzien. Ik gebruik zelf een D2h(8 jaar oud) en sta elke keer versteld van de foto's, zelfs bij redelijk weinig licht.
                          Goed, maar dat zijn dan ook professionele body's. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest met 'gewone camera's'. Doelde hier meer op de pocket camera's en eerste consumenten spiegel reflex camera's, en heb daarna het contrast tussen de camera's van 10 jaar terug en nu wat aangedikt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            http://tweakers.net/nieuws/75221/nie...1-06-22&u=1500

                            Je ziet het al in de link. Moet je eens gaan lezen en uitproberen...
                            Is nog al eens in het nieuws geweest ... men maakt wel duidelijk vorderingen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

                              Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
                              Goed, maar dat zijn dan ook professionele body's. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest met 'gewone camera's'. Doelde hier meer op de pocket camera's en eerste consumenten spiegel reflex camera's, en heb daarna het contrast tussen de camera's van 10 jaar terug en nu wat aangedikt.
                              Jij gaat nog op de muil als je A5 afdrukken van een Canon D30 (2000!) of D60 (2002) gaat vergelijken met die van hedendaagse camera's.
                              Dat waren natuurlijk geen goedkope camera's , maar wel bedoeld voor de gewone consument....

                              Comment

                              Working...
                              X