Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke compact?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke compact?

    Ik zoek een compact camera met goede filmfunctie.
    Wat ik belangrijk vind is:
    - makkelijk in gebruik
    - foto's nemen en filmen in huis (ik neem het liefst foto's in natuurlijk licht)
    - filmfunctie: kunnen zoomen tijdens het filmen
    - batterij die tamelijk lang meegaat
    - snel scherpstellen
    - mooie kleuren

    Geen idee of het er wat toe doet maar het filmen zou vooral om bewegende beelden gaan. Voornamelijk van mijn dochter en huisdieren.

    Prijs: ik had gedacht aan max. 300€ maar zit nu te kwijlen op de Lumix LX5, maar dat is wel aan de hoge kant.. Ik heb ook een nieuwe lens nodig dus denk ik dat ik een keuze ga moeten nemen ofwel beide zaken tweedehands moet scoren.

    Ik heb reeds een canon 450d en dit toestel zou dienen om mee te filmen en mee te nemen. Dit toestel zou ook gebruikt worden als er snel foto's moeten genomen worden.
    Last edited by elixeryen; 23 juni 2011, 15:26. Reden: update

  • #2
    Re: welke compact met goede filmfunctie?

    Ik heb de LX5 ook (zie m'n blog voor de eerste indrukken toen) en als je al een DSLR hebt, zal je blij zijn de meerprijs te betalen voor zo'n compact.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

    Comment


    • #3
      Re: welke compact?

      Inderdaad de LX5 is momenteel één van de betere compacts op de markt gevolgt door de S95 en G12

      grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: welke compact?

        Je blog had ik reeds gelezen. Prima gedaan trouwens!

        Ik had alleen een vraag over die LX, als ik de optische zoom vergelijk met andere compact camera's is dat toch aan de kleine kant (3,8x) terwijl het bij sommige andere compact camera's 18x is.
        Ik dacht dat 3,8x weinig was, of zie ik dat nu verkeerd?

        Bestaan er ook andere compacts die meer binnen mijn prijsklasse zitten en toch voldoen aan mijn eisen?

        Comment


        • #5
          Re: welke compact?

          Misschien de Nikon P300?
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: welke compact?

            Oorspronkelijk geplaatst door elixeryen Bekijk bericht
            Ik had alleen een vraag over die LX, als ik de optische zoom vergelijk met andere compact camera's is dat toch aan de kleine kant (3,8x) terwijl het bij sommige andere compact camera's 18x is.
            Ik dacht dat 3,8x weinig was, of zie ik dat nu verkeerd?
            Op 35mm equivalent is dat een 24-90. Meer dan voldoende voor mij om overal mee te nemen. Meer breedhoek of tele wil al zeggen dat ik iets minder frequente zaken aan het bezoeken ben ofzo en dan wel meestal m'n DSLR mee heb.
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Templar
              Inderdaad de LX5 is momenteel één van de betere compacts op de markt gevolgt door de S95 en G12

              grtz

              Templar
              Vergeet zeker de Nikon P7000 niet, staat iets hoger gekwoteerd dan de G12
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: welke compact?

                Inderdaad die was ik vergeten

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: welke compact?

                  Ik ben even wat camera's aan het vergelijken op digicamshop. Maar soms staan niet alle specificaties erbij zoals intern geheugen, sluitertijd, maximale batterijlevensduur, etc. Dat maakt het wel wat lastiger..
                  Dat intern geheugen; hoe werkt dat? Ik neem aan: hoe meer intern geheugen, hoe sneller de camera gaat?

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke compact?

                    Hallo,
                    Ik verkoop mijn Nikon compact camera, omdat ik een spiegelreflex ga kopen. Type coolpix p100.
                    Hij is nu 5 maanden oud.
                    Nieuwprijs was 390 euro.
                    Vraag er nu 300 euro voor
                    Oplader en tasjes en extra geheugenkaart inbegrepen.
                    Met vriendelijke groeten.
                    PS je kunt er ook met filmen
                    Last edited by azizou; 23 juni 2011, 12:19.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke compact?

                      De nikon p1000 (en p7000) zijn sowieso afgeschreven. Qua gewicht gewoon te zwaar. Ik wil een lichtere compact.
                      Succes met de verkoop!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door elixeryen
                        Dat intern geheugen; hoe werkt dat? Ik neem aan: hoe meer intern geheugen, hoe sneller de camera gaat?
                        Toch niet, intern geheugen is enkel een beperkte opslagplaats op je camera zelf.... In geval je een geheugenkaart vergeet is er nog altijd wat ruimte op de camera zelf om enkele foto's op te slaan.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke compact?

                          Aha, da's duidelijk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke compact?

                            Het gaat nog tussen:
                            - SAMSUNG WB2000
                            - NIKON COOLPIX P300
                            - CANON POWERSHOT S95
                            - PANASONIC LUMIX DMC-LX5

                            Over de canon en panasonic hoor ik alleen maar lovende commentaar. Maar die laatste is echt wel prijzig vind ik..
                            Kan ik op al deze compacts inzoomen terwijl ik film? Ik vind die info niet echt terug. Dat is voor mij echt een must.

                            edit: De canon & nikon hebben niet zo heel veel batterijlevensduur. Daar steekt de panasonic echt wel bovenuit.
                            Last edited by elixeryen; 23 juni 2011, 14:16.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke compact?

                              De Samsung zou snel ruis vertonen op foto's, die heeft ook de hoogste minimale f-waarde (2.8) waardoor deze afvalt.

                              Comment

                              Working...
                              X