Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel tss 2 nikons en 2 canons

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel tss 2 nikons en 2 canons

    gegroet aan allen

    ik ben van plan een nieuwe dslr te kopen en ik twijfel tussen 4 modellen

    langs de ene kant voor nikon:
    - de d7000
    - de d300s

    langs de andere kant voor canon:
    - de 60D
    - de 7D

    waar gebruik ik hem vooral voor:
    reis, street, slecht licht (concerten), all-round

    waarom nikon:
    - ik ken de D90
    - betere af dan canon (dacht ik toch?)
    - altijd meer voorkeur gehad voor nikon,
    - d90 had indertijd de beste ruis eigenschappen voor mijn budget

    waarom canon:
    - heb de indruk dat kleuren mooier, voller, zijn.
    - wil wel eens iets anders.
    - meer en makkelijker lenzen voor te vinden 2dehands
    - 60D / 7D lijken mij beter / fijner / leuker dan de D7000 / D300S

    enige tips, opmerkingen, ervaringen?
    500px

  • #2
    Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

    tevreden canon gebruiker maar voor nikon zal je ze evengoed vinden.je zal de toestellen eens moeten vastnemen en de menu's vergelijken en dan een keuze maken.Zal niet makkelijk zijn.

    Comment


    • #3
      Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
      waar gebruik ik hem vooral voor:
      reis, street, slecht licht (concerten), all-round
      geen twijfel D700 te duur D7000

      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
      - wil wel eens iets anders.?
      D700 is iets heel anders dan een D90
      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
      - meer en makkelijker lenzen voor te vinden 2dehands?
      heb vrijwel alles binnen 2 weken kunnen vinden
      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
      - 60D / 7D lijken mij beter / fijner / leuker dan de D7000 / D300S?
      mij lijkt het andersom

      en de eerste leuke camera moet ik nog tegen komen......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

        ik heb het helemaal nie over de d700 gehad ...
        die is full frame en way buiten mijn budget ...

        fijner / leuker = in de hand, qua bediening, ergonomie
        500px

        Comment


        • #5
          Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

          Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
          gegroet aan allen

          ik ben van plan een nieuwe dslr te kopen en ik twijfel tussen 4 modellen

          waarom canon:
          - heb de indruk dat kleuren mooier, voller, zijn.
          - wil wel eens iets anders.
          - meer en makkelijker lenzen voor te vinden 2dehands
          - 60D / 7D lijken mij beter / fijner / leuker dan de D7000 / D300S

          enige tips, opmerkingen, ervaringen?
          Matty, je geeft het zelf aan, waarom dan nog twijfelen?
          veel succes !!

          mvg
          dirk.
          het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

          Comment


          • #6
            Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

            Hier sluit ik me helemaal bij aan:

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            tevreden canon gebruiker maar voor nikon zal je ze evengoed vinden.je zal de toestellen eens moeten vastnemen en de menu's vergelijken en dan een keuze maken.Zal niet makkelijk zijn.
            If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

              drie weken geleden, na veel overwegen, gekozen voor de D7000 met 16-85 lens. Tot hier toe heel tevreden. Druk bezig met de handleiding en elke keer weer wat bijgeleerd.

              Knap bij hoge iso-waarden; zelfs met een lens die verre van lichtsterk is! Dit beestje heeft me in de afgelopen weken alvast overtuigd dat ik een goede koop gedaan heb!

              Er is hier de afgelopen weken en maanden al veel geschreven over de D7000; draai maar eens een zoekopdrachtje.

              Comment


              • #8
                Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

                Nja, ik geef inderdaad zelf meer een voorkeur aan naar canon, maar ik wil graag weten hoe ze zich technisch verhouden tot de nikons.
                En ook overdag canons onderling uiteraard

                Sent from my Nexus S using Tapatalk
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

                  Neem gewoon de D300s en de 7D eens in de hand en vergelijk ze uitvoerig.
                  Deze die je het beste aanvoelt neem je.
                  Veel zullen deze camera's niet van elkaar verschillen, tenzij mss filmen maar daar ken ik niks van.
                  Als ik zou willen filmen koop ik mij een camera en geen fototoestel.


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

                    Ooit gehoord van kop of munt? Kan belachelijk klinken, maar waarom niet. Er zijn echt
                    weinig mensen die zowel met een Canon als een Nikon aan de slag zijn. Bovendien heb
                    je dan een fijne anekdote. Hoe komt het dat jij met een Canon werkt? Het was kop. Dat
                    is toch mooi.

                    Comment


                    • #11
                      Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

                      Een eeuwige discussie natuurlijk kiezen tussen de twee.
                      Ze zijn beiden even goed ...

                      Iets extra nodig om te beslissen ?
                      Neem alle vakliteratuur (Zoom, Chip foto video, Chasseur d'images, Réponses Photo, ...) van de laatste 2 jaar, lees alle reviews over de toestellen op de websites (dpreview, cameralabs, ...), doe hetzelfde voor de objectieven, dit ook van de laatste 2 jaar, tel alle punten of quoteringen tezamen en je zal zien dat .... Nikon iets beter presteert. Sinds de lancering van de Canon 50D (ook bekend als 'ruismonstertje') zijn ze wat aan het zwalpen.

                      Dus nu nog kiezen tussen de D300s of de d7000. Lees opnieuw alle vergelijkingen van vakmensen en gebruikers en je zal merken dat er weinig reden is om een duurdere D300s te kopen. Het enige voordeel is dat hij groter is en iets beter in de hand ligt.

                      Dus de D7000 is de absolute overwinnaar en zou het beste niet-professionele toestel van het moment zijn. Lees ook eens de Canon-forums ... Daar zal je zien hoe pijnlijk de Canon-gebruikers afzien sinds de komst van de D300/D90 en nu nog meer met de D7000. Velen zijn ondertussen overgestapt naar Nikon. Anderen beweren dan dat de journalisten omgekocht worden ... Kijk ook eens naar de testresultaten van de objectieven. De basic/goedkopere lenzen van Nikon scoren beter dan die van Canon (scherper, kloeker gemaakt en iets betere plastics gebruikt)

                      Op het internet zijn veel vergelijkingen terug te vinden tussen de Canon 60d en de Nikon D7000. De Nikon komt er steevast als winnaar uit vooral van :

                      - zijn magnesium body (plastic bij de Canon, zijn prijsklasse onwaardig)
                      - 39 AF punten (amper 9 bij de Canon, back tot the nineties)
                      - de Nikon scoort beter bij Hoge Iso-opnames, een heel belangrijk item (minder ruis !!)
                      - de Nikon is sneller (6 FS tegenover 5 FS voor de Canon), is dus 20 % rapper ...
                      - 2 ingangen voor geheugenkaarten
                      - 100% zoeker bij de Nikon ! (96% bij de C)

                      De Nikon bezit iets meer kenmerken van de professionele toestellen tegenover de Canon.

                      De enige reden om een Canon te kopen ? Als je veel wilt gaan filmen, daar scoort hij beter dan de Nikon. En voor de kindjes is er nog het klapscherm.

                      Nog enkele 'andere' Nikon pluspuntjes ? De meeste winkels hebben meer in voorraad van Nikon omdat ze er meest van verkopen en omdat de meeste zelfstandige fotografen met Nikon werken. Handig als je eens iets snel nodig hebt zoals kabels, batterijen, flitser of een ander accessoire. Zelfs in de grote winkels als Fnac, Mediamarkt (getest in : Roeselare, Oostakker en Oostende) is er gewoonweg meer van Nikon.
                      Als zoon van een persfotograaf merk ik dat 65% van "de collega's" met Nikon werken.

                      Voor de zekerheid nog eens ... ze zijn beiden even goed ... kwesite om geen reacties te moeten lezen straks hé...

                      Think twice dus.

                      R
                      Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

                        dankjewel
                        daar heb ik zeer veel aan!

                        ik denk dat de canon 60D sowieso al afvalt.

                        ik heb de D7000 en de d300s vastgehad en ik moet zeggen dat de d300s toch lekker in de hand lag..

                        ik twijfel alleen nog altijd om niet voor de 7D te gaan, ik weet niet waarom maar iets trekt me er enorm in aan
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

                          Niet vergeten dat FPS niet alles is. De buffergrootte van de D7000 is kleiner dan die van de 60D (respectievelijk 10 RAWs en 15 RAWs). Hoe snel die buffer kan leeg gemaakt worden is ook niet onbelangrijk...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: twijfel tss 2 nikons en 2 canons

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                            dankjewel
                            daar heb ik zeer veel aan!

                            ik denk dat de canon 60D sowieso al afvalt.

                            ik heb de D7000 en de d300s vastgehad en ik moet zeggen dat de d300s toch lekker in de hand lag..

                            ik twijfel alleen nog altijd om niet voor de 7D te gaan, ik weet niet waarom maar iets trekt me er enorm in aan

                            Niet twijfelen gewoon kopen dan , hij is dan ook nog heel snel en heeft 2 digi4 processors.

                            Comment


                            • #15
                              Gisteren vergelijkende test gelezen in Nederlandstalig fototijdschrift Foto-Video tussen 60D en de Nikon D7000, de Nikon D7000 wordt daar beschreven als de beste DSLR op semi-professionele gebied. Een quote uit het artikel : de Nikon D7000 is de absolute nieuwe nummer 1. Niet dat de Canon veel moet onderdoen maar hun keuze was wel duidelijk.
                              Persoonlijk vindt ik dat de Nikon één groot nadeel heeft tov de Canon..... Er ontbreekt een kantelbaar scherm, een foutje dat volgens mij bepaalde kopers doet afzien van de aankoop
                              Last edited by Franciskine; 23 juni 2011, 09:22.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X