Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw compactje gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw compactje gezocht

    Hallo,

    Ik ben van plan m'n Ixus 800 IS te vervangen door een nieuw compactje liefst met wat meer zoom.

    Het is louter voor gebruik wanneer ik m'n DSLR's (7D en 50D met glas van 10 tot 400 mm) niet kan of wil meenemen.

    Ik zag toevallig een Advertentie voor de 230SX HS en die leek me wel interessant. Enige nadeel is geen zoeker maar dat is tegenwoordig normaal op compactjes.

    Iemand enige ervaring met dit toestel of suggesties voor een goede compact ?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Nieuw compactje gezocht

    Suggestie's genoeg
    -LX5
    -Canon S95
    -Nikon P300

    en de grotere toestellen
    -Canon G12
    -Nikon P7000

    Hetgene jij voorsteld is ook niet slecht...ik vind een ixus-model steeds voldoen voor wat ze horen te doen...

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw compactje gezocht

      Hier zeg je dat de 230hs niet slecht is.

      En als ik ernaar vraag:
      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      En wat ben je nu met allemaal dat 12,14,18 maal zoom? heb je al eens naar de kwaliteit gekeken van een foto op 18 maal zoom getrokken met zo een compactvind ik....

      Ik vind dit lokmiddelen om de mensen aan te manen er één te kopen,vroeger moest iedereen zoveel mogelijk MP hebben nu zoveel mogelijk zoom....maar ja ieder zijn ding
      templar

      Dus ik mag aannemen dat 'n 230hs z'n ding goed doet ? Kan je een vergelijking maken met de aangehaalde S95 van canon ? Reeds zelf ook al eens getest ?
      Immens verschil of enkel zichtbaar voor 'n prof. ?

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw compactje gezocht

        En waarom niet de Panasonic fz45?
        Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw compactje gezocht

          Had een tijd geleden hetzelfde probleem. Geen zin om overal een 7D met glasbak aan lenzen mee te slepen maar een point&shoot was ook niet alles. Na veel overwegen en enkele opties te testen, koos ik voor de LX5. Nog geen seconde beklaagd. Je kan altijd m'n blog eens lezen als je m'n bemerkingen en afweging tussen de opties wilt nalezen.
          Was toen nog wel geen sprake van de Olympus XZ-1, dat lijkt me een goeie concurrent.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw compactje gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Brunelleschi Bekijk bericht
            Hier zeg je dat de 230hs niet slecht is.

            En als ik ernaar vraag:



            Dus ik mag aannemen dat 'n 230hs z'n ding goed doet ? Kan je een vergelijking maken met de aangehaalde S95 van canon ? Reeds zelf ook al eens getest ?
            Immens verschil of enkel zichtbaar voor 'n prof. ?
            Ik heb in dat topic niks gezegt over de 230hs meneer..;ik heb het daar gehad over de TZ10 en dat ik niet een voorstander ben van megazoomcompact.
            Ik zeg niet dat de 230hs slecht is hé....maar ik heb het helemaal niet voor megazooms van meer dan 10 maal optische zoom uit een lensje van een duim breed....ik heb de TZ10 ooit even gehad...niet slecht voor buiten opnames met mooi weer,bij minder licht een ramp...plus de 10 maal optische zoom was maar zus en zo vond ik..;de foto's waren niet goed belicht en soft....de canon s95,panasonic lx5 enz.....zijn beter van beeldkwaliteit door hun sensor die iets groter is dan bij een andere compact. Bij minder licht is dit zeker het geval.....plus de Terug geschroefde MP naar 10 vind ik ook beter.
            Maar koop gerust een 230hs ik vind ixus-modellen meestal goed voor wat ze dienen....ik zal echter nooit een compact kopen met 14 maal zoom of meer.

            Grtz

            Templar
            Last edited by Templar; 22 juni 2011, 23:33.
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw compactje gezocht

              Ah, Ik veronderstelde dat je het ook over de 230hs had omdat deze 14x zoom heeft.

              Indien je dan de zoom niet gebruikt, dan valt de kwaliteit nog mee ?
              De zoom is voor mij: "je zal het maar eens nodig hebben"
              Niet om altijd en overal op in te zoomen. Voeten heb ik inderdaad ook

              'k zal waarschijnlijk in 't weekend mss eens gaan kijken voor de S95, al lijkt de gps functie van de 230hs me zeer interessant, zeker als je een rondreis maakt door Toscane. (Of 'k moet af en toe opschrijven waar ik ben.)
              Maar (zeer) goede foto's tov. matige heb 'k natuurlijk liever.

              Niemand nog niet zo'n gps functie gehad op z'n camera en er uitgebreid gebruik van gemaakt nee ? Is 't de moeite ?

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw compactje gezocht

                Het grootste voordeel van de LX5 t.o.v. de S95 of de Olympus vind ik het handvatje. Dit
                greepje maakt fotograferen een plezier. Soms zijn het van die kleinigheden die voor mij
                de doorslag geven. Kwaliteit bieden ze allemaal met de juiste man achter de knoppen...

                Comment

                Working...
                X