Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

    Ik vind niet zo heel veel info op het forum over deze lens (Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM).
    Wat zijn jullie bevindingen over deze lens? Ik was eerst aan het twijfelen tussen de sigma 17-50mm f2.8 ex dc os hsm en de bovenstaande. Maar die eerste is toch weer duurder en dat laat mijn budget niet toe. Tevens kan die maar tot 50 terwijl de andere tot 70 kan.
    Een nadeel vind ik is dat ik nu f/2.8 - 4.0 heb terwijl ik bij de 17-55 gewoon op 2.8 bleef.
    Maar je moet keuzes maken hé.

    Ik heb een andere lens van 70-200 (ook een sigma). Mijn kitlens van canon is kapot. Om de één of andere reden stelt die niet meer scherp. Na even te googlen heb ik vernomen dat er wel meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad met de kitlens (18-55).

    Ik fotografeer voornamelijk dieren (zowel binnen als buiten) en mijn dochtertje. Het bereik van 55mm vond ik toch aan de kleine kant.
    Tevens wil ik mooie foto's van dichtbij kunnen nemen.

  • #2
    Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

    Ik heb deze lens nu een 2tal jaar in bezit en was een goede vervanging voor m'n kitlens. Ze is lichtsterker, scherper, focust snel, mooie kleuren en contrast, minder last van croma (bijna geen) en die extra 15mm is mooie meegenomen als wandellens. Is wel wat zwaar, maar zo voel je tenminste dat er een lens aan de body hangt (goed evenwicht in combinatie met 60D). Tot een week geleden kwam die bijna nooit van de body, maar heeft nu plaats moeten wisselen met de 30mm f/1.4 van sigma.
    Leave no footprints, just shoot pictures

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

      Merci voor de reactie!
      Ik heb een tamelijk lichte body (canon 450d) en las idd dat de lens wat aan de zware kant was. Als dat het enige nadeel is, kan ik daar wel mee leven.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

        Heb deze lens een jaartje of zo gehad, voor mijn Canon 17-55 2.8 en was daar zeer over
        te spreken. Mooi bereik. goede foto's. Goede dichtbij opnames (geen macro). En zwaar?
        Het is een licht lensje in vergelijking met de 17-55 2.8.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

          De voorganger van deze lens (de 17-70 zonder OS) kreeg veel goede recensies, maar ook veel klachten over de kwaliteit die na enkele maanden of jaren sterk terug zou lopen.
          Het is tenslotte een Sigma....die hebben een reputatie
          Ik heb zelf de 18-50 F2.8-4,5 OS HSM en heb ook de indruk dat hij minder is geworden in de 2 jaar dat ik hem heb gebruikt.

          Het verschil tussen 55 en 70mm is bijna niet te zien , daar zou ik geen keuze op baseren.
          Wil je meer tele, dan iets van 18-135mm , dat zet meer zoden aan de dijk.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

            Heb je deze info gevonden?

            Canon heeft een nieuwe EF-S 18-135 mm lens (versie 3) uitgebracht voor hun APS-C body's, de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM.Het is de kitlens voor de
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Ja, dat had ik reeds gezien, toch bedankt.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

                Ik heb deze lens al een tijdje geleden gekocht en het is sindsdien mijn meest gebruikte lens. Mijn originele 18-55 kitlens zit opgeborgen voor in noodgevallen. Die extra lichtsterkte helpt weleens (vb concerten) en de scherpte is in heel wat gebieden (17mm al vanaf 2.8 en 70mm vanaf 5.8) extra goed. In het begin had ik wel wat commentaar op mijn foto's voor CA maar dit kwam voornamelijk door het gebruik van een uv filter (nu haal ik er de filter er dikwiijls af).
                Het bereik 17-70 is ook weeral meegenomen.
                Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
                http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Het verschil tussen 55 en 70mm is bijna niet te zien , daar
                  zou ik geen keuze op baseren.
                  Het verschil is inderdaad niet groot... en toch zit je met die 70 mm goed voor portretten.
                  Ik vind 50 mm daar net iets te min voor. Indien je dus veel portretten maakt is die 70 in
                  mijn ogen mooi meegenomen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

                    Is een zeer goeie lens.
                    Snel, scherp,... en ook minimale focusafstand van iets van 20 cm... niet te verwaarlozen.
                    Kortom, veelzijdig en van goede kwaliteit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

                      Ik heb hem ook, sinds een klein jaar. Bevalt mij ook goed; scherp, snelle focus, prima kleuren. Houdt er wel rekening mee dat hij alleen op 17mm een /2.8 diafragma heeft; dat wordt snel minder. In de review die annoh hierboven linkt, wordt gesproken over problemen met tegenlicht, maar in de praktijk merk ik daar eigenlijk niets van.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

                        Wij hebben zowel de 17-70 als de 17-50 en zijn van bijde zeer tevreden, maar ik vindt de 17-70 de aanrader omwille van de prijs-kwaliteit verhouding.
                        Ze komt zeer dicht bij de 17-50 met iets minder lichtsterkte, maar als je er met de ene niet komt, dan met de andere meestel ook niet.
                        OS werkt even goed en scherpstelling is niet merkbaar trager.
                        Blijkbaar is ook de kwaliteit stabieler van de 17-70 (weinig 'minder goeie' exemplaren)
                        Bij de 17-50 misschien wat minder ruis te zien (RAW in vergelijkbare omstandigheden).
                        Eventuele fouten van bijde zijn makkelijk weg te werken door in Lightroom het lensprofiel aan te klikken.
                        Nog geen van de 2 beklaagd iig. Nu is het wachten op de 50-150 os hsm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

                          Ik begrijp niet dat je bij de 17-50 mm minder ruis hebt dan bij de 17-70 mm. Ruis is een eigenschap van de beeldsensor.

                          Op de 17-70 mm staat 'Macro'. Het onderwerp is dan palweg 5 x 7 cm en zit heel dicht bij de camera. In de praktijk dus niet zo bruikbaar als een echt macro-objectief.
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment

                          Working...
                          X