Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap bridge -> reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap bridge -> reflex

    Hallo,
    Tot op heden fotografeerde ik met een bridge (Canon SX130IS). Is een tof toestel, geen problemen mee gehad, maar nu ik meer en meer fotografeer wens ik over te stappen naar een reflex.
    Daar ik een kleine budget heb (400-500 euro), kijk ik uit naar een 2ehands toestel.

    Nu is mijn vraag, is het de moeite om een 1000D te kopen ? Doe ik geen halve stap achteruit (of blijf ik stilstaan) vergeleken met de nieuwere SX130IS ?

    Thanks !
    Canon 550D + Tamron 10-24 + Canon 50mm
    http://www.urbexor.blogspot.com

  • #2
    Re: Overstap bridge -> reflex

    Ik heb de canon 1000D 3 jaar gehad en kwam ook van een bridge (fuji s5800 - nog steeds in bezit). Ik heb enorm veel geleerd met de 1000D. Het is een fijn toestel om mee te beginnen en te experimenteren. Een heel andere omgang dan met een bridge. Op de fuji was er ook een kijker, maar een elektronische en toen ik de 1000D had was dit alleen al een wereld van verschil (hou er niet van om naar een scherm te turen om een foto te nemen). zelf aan de zoom moeten draaien, wisselen van lenzen, leren manueel focussen, ...
    ik heb deze met pijn in het hart verkocht om een 60D aan te kopen, had die liever nog gehouden om af en toe mee te experimenteren of als 2e body, maar sedert ik de 60D heb denk ik enkel nog aan de goede herinneringen want het verschil tussen die 2 is weeral een wereld van verschil.
    Canon 1000D ideaal toestel om mee te beginnen (voor mij toch)
    Leave no footprints, just shoot pictures

    Comment

    Working...
    X