Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DT 50mm F:1.8 SAM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DT 50mm F:1.8 SAM

    Sony DT 50mm F:1.8 SAM wat kan je met deze lens?
    aan te raden of niet?

    gebruik voor dieren, landschap, portret

  • #2
    Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

    Ik vind het een handig objectief, het is licht, klein en vooral lichtsterk en zeker niet duur. Ik gebruik het regelmatig als er te weinig licht is voor mijn zooms.
    Prijs/kwaliteit vind ik goed.
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

      ik heb de kitlens 18-55 en tamron 70-300 zou dit een goede aanvulling zijn?
      of is dit een overbodige keus
      heb jij voorbeeld foto's genomen met die lens?

      groeten

      Comment


      • #4
        Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

        Die 50mm/F1.8 is zeker scherper dan de kitlens. Al scherp volopen en een mooie bokeh. Ik vind die ideaal voor portretten waar je niet altijd de ruimte hebt.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

          Reviews, voorbeeldfoto's en links naar tests :
          Sony AF DT 50mm F1.8 SAM A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens


          Als je nog nooit met zo'n prime gewerkt hebt, dan is dit een ideale mogelijkheid om er mee aan de slag te gaan. Gezien de prijs kan het je nooit tot een faillisement brengen .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

            ik mis bij mijn kitlens mooie kleuren en scherpte, die tamron gaat wel maar het kan nog beter dus dan is die 50 1.8 wel goed denk ik

            Comment


            • #7
              Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

              Kleurweergave van de 18-55 is normaal gezien toch wel heel goed hoor.
              Ben je zeker dat er niets aan de instelling van je camera schort ?
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Kleurweergave van de 18-55 is normaal gezien toch wel heel goed hoor.
                Ben je zeker dat er niets aan de instelling van je camera schort ?
                Ik zou zelfs nog een stapje verder durven zeggen...er is zeker niets mis met de scherpte van de kitlens...

                De 50mm f1.8 is absoluut een aanrader!

                Comment


                • #9
                  Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

                  Voor welk gebruik een aanrader? Ik denk dat het mijn instelling is dan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

                    Oorspronkelijk geplaatst door glenn-dc Bekijk bericht
                    Voor welk gebruik een aanrader? Ik denk dat het mijn instelling is dan
                    Prijs/kwaliteit een van de beste opties voor mooie portretten, fotografie bij weinig licht...dat is stukje jouw creativiteit dat je moet gebruiken é

                    De ene lens is misschien wat meer geschikt voor dit of dat, maar niets MOET
                    Met aanrader bedoelde ik dat je het voor het geld niet moet laten, super scherp en goedkoop...altijd plezant!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

                      Bij weinig licht (valavond bv.) kan je F2.0 gebruiken ipv F5.6 met de kitlens, dat zijn 3stops verschil waardoor je op ISO200 ipv ISO1600 kan blijven, scheelt nogal in ruis. Ik heb het dan over portretten waar je zonder probleem F2.0 kunt gebruiken. Voor de echte close-ups kan je misschien beter F2.8 gebruiken voor meer scherptediepte.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony DT 50mm F:1.8 SAM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        Ik zou zelfs nog een stapje verder durven zeggen...er is zeker niets mis met de scherpte van de kitlens...
                        Nee, ook niets mis mee inderdaad ;-)
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X