Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

    Hoi, ik ben in het bezit van Canon 450D, lenzen 17-55 2.8 en 70-200 4.0. Ben zeer tevreden.Waar ik me ook erg stoort is dat de 450D bij 200ISO al ruis vertoont.
    Daarom denk ik erover om upgrade te doen, echter ik vraag me af: maak ik daarmee een grote sprong wat de kwaliteit van de foto betreft? Qua ruis zeker, maar de kwaliteit van de foto? 7d of 60D in combinatie met 17-55 2.8?

  • #2
    Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

    De sensor is voor zover ik weet dezelfde in zowel de 550D, 600D, 60D als de 7D. De kwaliteit is dus identiek, zou ik zeggen .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      De sensor is voor zover ik weet dezelfde in zowel de 550D, 600D, 60D als de 7D. De kwaliteit is dus identiek, zou ik zeggen .
      Ruis op 200 Iso ???? heb nog nooit gezien ik fotografeer zeer veel op 800 iso en zie ik niets ??? met mijn 50D
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

        Eh, wat heeft dat in Godsnaam met de 50D te zien ?
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

          Verkeerd gelezen...
          Last edited by idefix; 21 juni 2011, 21:02.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

            't Zijn nochtans allemaal sensoren met 18 megapixel, die toestellen die ik opnoemde...de beeldkwaliteit onderling is dus identiek. Of wat dachten jullie dat ik bedoelde ?

            Canon 550D: 18 megapixel.
            Canon 600D: 18 megapixel.
            Canon 60D: 18 megapixel.
            Canon 7D: 18 megapixel.

            Edit: onderstaand stukje is wel nogal verwarrend. Ruis beschouw ik ook als een onderdeel van beeldkwaliteit, maar wie ben ik ...
            Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
            maak ik daarmee een grote sprong wat de kwaliteit van de foto betreft? Qua ruis zeker, maar de kwaliteit van de foto? 7d of 60D in combinatie met 17-55 2.8?
            Last edited by JorisVdB; 22 juni 2011, 08:09.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

              Geen vooruitgang met aankoop 7D.
              Geeft ook ruis bij 200 ISO.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                En bij 60D?
                Dus als ik het goed lees, is er geen meerwaarde van 7D of 60D wat de kwaliteit van de foto betreft t.o.v. 450D in combinatie met 17-55 2.8?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                  Allez, nog een keer .

                  De 550D/600D, 60D en 7D zijn onderling, wat beeldkwaliteit betreft, identiek, omdat er precies dezelfde sensor in zit. De 550D levert bij makkelijke(re) omstandigheden dus hetzelfde beeld af als de 7D. De 60D zit tussen de twee wat andere functies (autofocus, enz) betreft, maar geeft ook dezelfde beeldkwaliteit.

                  Dus ja, je zal er vooruitgang mee boeken. Maar dat hangt ook af hoeveel je je daar zelf voor gaat inzetten (door bijvoorbeeld RAW te gebruiken kan je al veel winnen). En hoe goed je je toestel kent of kan inschatten helpt ook veel.

                  Edit: vergat te vragen waar je 'm voor wil gebruiken ?
                  Last edited by JorisVdB; 22 juni 2011, 16:23.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                    Als je last hebt van ruis bij iso 200 ? Dan krijg ik al snel het idee van verkeerd belichten.O Zou dan eerder een foto plaatsen met alle exif info ;-)

                    Ik zou dan eerst kijken wat gaat er mis. Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat de oorzaak vaker de gene is die de camera bedient dan de apparatuur ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Allez, nog een keer .

                      De 550D/600D, 60D en 7D zijn onderling, wat beeldkwaliteit betreft, identiek, omdat er precies dezelfde sensor in zit. De 550D levert bij makkelijke(re) omstandigheden dus hetzelfde beeld af als de 7D. De 60D zit tussen de twee wat andere functies (autofocus, enz) betreft, maar geeft ook dezelfde beeldkwaliteit.

                      Dus ja, je zal er vooruitgang mee boeken. Maar dat hangt ook af hoeveel je je daar zelf voor gaat inzetten (door bijvoorbeeld RAW te gebruiken kan je al veel winnen). En hoe goed je je toestel kent of kan inschatten helpt ook veel.

                      Edit: vergat te vragen waar je 'm voor wil gebruiken ?
                      De camera's die jij noemt hebben idd dezeflde sensor maar de TS heeft op dit moment een 450D. Er is wel wat verschil tussen een 450D, 12 MP sensor en de nieuwe(re) 18 MP sensor.
                      Ik ben zelf in het bezit van een 450D, ik krijg ruisvrije foto's tem 400 ISO, vanaf 800 zit er wat ruis in maar zolang je niet op 100% bekijkt is dit zeker acceptabel!
                      Post dus idd eens wat voorbeeldfoto's met exif. Neem je foto's in RAW of JPEG? Bij raw kan de ruis ook liggen aan overdreven sharpening anders is het idd wss een belichtingsfouten en dan moeten bijtrekken in de nabewerking.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
                        Hoi, ik ben in het bezit van Canon 450D, lenzen 17-55 2.8 en 70-200 4.0. Ben zeer tevreden.Waar ik me ook erg stoort is dat de 450D bij 200ISO al ruis vertoont.
                        Daarom denk ik erover om upgrade te doen, echter ik vraag me af: maak ik daarmee een grote sprong wat de kwaliteit van de foto betreft? Qua ruis zeker, maar de kwaliteit van de foto? 7d of 60D in combinatie met 17-55 2.8?
                        mischien is het al te laat zoals bij mij , ik heb me ook laten vangen door de goede reclamestunts voor de canon 7d , maar ben absoluut niet tevreden wat betreft de ruis in mijn foto's ,praktisch alles geprobeerd wat betreft instellingen probleem blijft bestaan, vanaf 200 iso ruis in de foto's , heb veel spijt dat ik mijn 40D heb verkocht !maar ja men zit met de lenzen ,dus zomaar veranderen van merk is niet zo evident.
                        en een 5D is wat traag voor vogelfotografie of sport fotografie zodus was ik overtuigd de 7D aan te schaffen waar ik nu al veel spijt van heb !
                        ik streef naar goeie fotokes
                        Canon 7D en Canon glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door groensnoepje Bekijk bericht
                          Geen vooruitgang met aankoop 7D.
                          Geeft ook ruis bij 200 ISO.
                          heel juist , 7D = ruisbak
                          ik streef naar goeie fotokes
                          Canon 7D en Canon glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                            Ik ben niet tevreden, maar héél tevreden over mijn 7D. Behalve over ruis.

                            Daar kan canon nog wel wat van nikon leren de 7D is echt een schande t.o.v. bijvoorbeeld een Nikon D7000 die dan ook nog eens veel goedkoper is.
                            Maar uiteraard hebben we het dan alleen over de sensor die in de camera zit en laat ik de rest even buiten beschouwing.

                            Als je foto goed belicht is, valt de ruis goed mee. Maar, wanneer je per definitie de ISO omhoog doet - wanneer de belichting dus ondermaats is - krioelen vooral de schaduwen en donkere vlakken van het kleurruis. Onder bepaalde omstandigheden inderdaad al bij ISO 200. In de praktijk zijn de meeste foto's tot ISO 800 nog wel bruikbaar.

                            De 7D met de 17-55 f2.8 is een hele goede match! Maar je moet de 7D in feite enkel kopen voor de autofocus en zijn snelheid. Voor de (on)verbeterde beeldkwaliteit moet je het niet doen.
                            Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door floepke Bekijk bericht
                              heel juist , 7D = ruisbak
                              alle camera's geven ruis bij alle ISO's op voorwaarde dat je verkeerd belicht en slecht nabewerkt.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X