Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist materiaal opbergen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strobist materiaal opbergen

    Ik heb me reeds wat gerief aangeschaft op vlak van strobisme. En ben nu aan het uitkijken naar een opbergmogelijkheid voor onderweg. Ik heb al een aantal artikelen gezien die kunnen dienen, maar ben er nog niet uit.

    Ik vroeg me af wat jullie gebruiken? (Misschien ook leuk met eventueel een linkje erbij, als dat kan?)

    Alvast bedankt!
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

  • #2
    Re: Strobist materiaal opbergen

    hangt ervan af of je tijdens de shoot je veel wil verplaatsen enzo...
    in ieder geval was ik ook op zoek naar iets voor al mijn spullen, het moest stevig zijn , moest op slot kunnen , er moet veeeeeel inkunnen en het is meegenomen dat je er op kan zitten ook....

    nu ni lachen he, maar ik gebruik tegenwoordig de abl koloniale koffers, spotgoedkoop en je spullen zitten veilig opgeborgen, kan je gemakkelijk verplaatsen met een karretje (triporteurke)
    en waterdicht , kan een flinke stoot verdragen.....
    linkje


    effe naar beneden scrollen
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Strobist materiaal opbergen

      'k Heb in een uitverkoop een Hedgren reistrolley gekocht (50€) over de kleur kan je discuteren maar alles zit erin zelfs mijn 60x60 EzyBox softbox.
      Niet echt om mee te nemen op reis maar goed voor locale shoots en om thuis alles te stockeren.
      (vind niet direct een linkje)
      Rudy,

      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

      Comment


      • #4
        Re: Strobist materiaal opbergen

        En hoe doen jullie het om het wat in te delen, dat het wat overzichtelijk blijft?
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Strobist materiaal opbergen

          ik gebruik de draagtas van m'n sunbounce voor statieven, softboxen en paraplu's en een make up koffer in drie delen op wieltjes voor al de attributen en flashes
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Strobist materiaal opbergen

            Da's de uitdaging De statieven (4) liggen onderaan vast met de rek. Ik heb een klein rugzakje waar de swivels, klemmen, gels, snoots,... in zitten, dat ligt er boven op. Het reflectie scherm (5in1) kan daar mooi naast, alsook mijn doeken e.d. . Daarboven de plu's en daarop de softbox en er is nog plaats. Ik draag ook nog een rugzak mee waar de camera, lenzen, flitsers,... in zitten, het dure spul dus.
            Moet wel zeggen dat wanneer ik de statieven niet goed vast vijs, de boutjes los in de tas liggen als ik op de locatie aan kom. Ik wil daar m.a.w. mijn dure spullen echt niet bij steken.
            Rudy,

            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

            Comment


            • #7
              Re: Strobist materiaal opbergen

              Ik gebruik vooral tassen van TENBA ...

              Super tevreden van de kwaliteit!

              Ik gebruik vooral deze en deze ...

              Als ik veel materiaal moet meenemen dan gebruik ik deze ... niet goedkoop en klein maar wel de beste case ooit!
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Strobist materiaal opbergen

                Is een gekend probleem hier ook
                Ik heb mijn materiaal beetje zitten verdelen over tassen en alu koffers, veel zaken zoals statieven kan ik extra nog eens meesleuren ook soms.

                Comment


                • #9
                  Re: Strobist materiaal opbergen

                  Hutkoffer.
                  Voor je gezin
                  En het gerief dan in de hut.

                  => 't Is maar net waar je prioriteit op je vakantie ligt .....
                  Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strobist materiaal opbergen

                    Bij mij zit het allemaal een beetje verdeeld. In mijn Pelican 1514 (http://www.casesbypelican.com/1514-photo.htm) zit naast mijn camera, lenzen en flits ook wat basis strobistmateriaal. Een setje skyports, een paar gels,... . Daarnaast heb ik nog een Perel-koffer met alleen strobistmateriaal. Manuele filtsers, gels, swivels, clamps, kabels, ... . Het handige is dat ik steeds iets van stobistmateriaal bij heb 'voor het geval dat'. De perel gaat enkel mee als ik weet dat ik met flitsers ga werken. Anders blijft die thuis of in de auto. Alle statieven en softboxen zitten in draagzakken, dus die kunnen vlot bij elkaar gebonden worden met een paar ball bungees.

                    Comment

                    Working...
                    X