Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voetbal-lens voor op Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voetbal-lens voor op Nikon

    Ik stel een vraag die wellicht al duizend maal gesteld werd..maar ga ze toch stellen.
    Eén van mijn kinderen speelt voetbal. Zelf was mijn 'sport' de foto's maken, aanvankelijk enkel van mijn zoon, stilaan werd het een 'gegeven' om wedstrijdfoto's te maken en op site van club te posten.
    So far, so good. Na wat beginnersgesukkel was ik op weg.
    Toestel is een D2xs, lens een 70-200 2.8.
    Tot eind van dit seizoen was dat voortreffelijk. ALs 'fotograaf' mocht ik naast de kalklijnen me vrij bewegen, itt 'gewone' ouders.
    Eind van seizoen waren er tornooien, en toen begon het gesukkel....
    De gasten speelden hele seizoen 8-8, dat wil zeggen 'op een klein veld'.
    De tornooien echter waren 11-11, op een 'groot' veld.
    Gevolg : lens onvoldoende bereik om vb middenvelders in actie te kunnen 'pakken'.

    Vraag die nu volgt is daarop geënt : vanaf eind juli is het 11-11 en ik zou zowel wijze als goede raad willen vragen aan ervaringsdeskundigen.
    vb ik had een 135-400mm op de kop kunnen tikken, maar liet ze passeren aangezien de reviews het over 'trage focus' hadden, en zelf vond ik de beeldkwaliteit eerder pover.
    Hoewel het een tweedeklasse-club betreft, word ik evenwel niet gesponsord. Een geweldige lens van 3000 euro zou de klus kunnen klaren, maar ik ben maar amateur.
    Deed een poging met extender 1.4, maar die verkocht ik ondertussen wegens geen goede oplossing.
    Heeft iemand van jullie goede suggesties, zijnde en qua lens, en qua budget? (ik vraag veel, ik weet het...)

  • #2
    Re: voetbal-lens voor op Nikon

    je kan natuurlijk niet zo,n heel veld bestrijken met welke lens dan ook.
    zie je bij de profs ook niet gebeuren.
    zoek een mooi plekkie langs de krijtlijn en wacht af.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: voetbal-lens voor op Nikon

      dat doe ik reeds, cfr het langs de kalklijnen mogen lopen...maar soms zijn de spelers sneller dan ik he...;-)

      Comment


      • #4
        Re: voetbal-lens voor op Nikon

        Wat had je gedacht om maximaal te investeren qua geldsom?
        http://www.mariorentmeester.nl &
        http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
        | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

        Comment


        • #5
          Re: voetbal-lens voor op Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          je kan natuurlijk niet zo,n heel veld bestrijken met welke lens dan ook.
          zie je bij de profs ook niet gebeuren.
          Maar die hebben gewoon op elke strategische plek een camera.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: voetbal-lens voor op Nikon

            http://www.youtube.com/watch?v=Oo9ALEwWla8
            TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

            Comment


            • #7
              Re: voetbal-lens voor op Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
              Deed een poging met extender 1.4, maar die verkocht ik ondertussen wegens geen goede oplossing.
              Wat gaat er precies mis? Ik werk zelfs met TC-17EII op een groot plein bij daglicht (met D300, nu D300s)

              Comment


              • #8
                Re: voetbal-lens voor op Nikon

                Doe je het voor de club of voor je zoontje? In het eerste geval zou je hen kunnen vragen een kleine bijdrage te leveren .

                Comment


                • #9
                  Re: voetbal-lens voor op Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Wat gaat er precies mis? Ik werk zelfs met TC-17EII op een groot plein bij daglicht (met D300, nu D300s)
                  De AF wordt trager en dat gaat zich bij snelle acties wreken.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: voetbal-lens voor op Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    De AF wordt trager en dat gaat zich bij snelle acties wreken.
                    de tc 1.4 gaf me te weinig scherpte en traag...
                    De vraag welk budget ik heb? Geen idee, alvast geen 3000 euro, maar een goede tussenoplossing. Ik trek voor m'n eigen plezier, en bij uitbreiding genieten er anderen ook van. En zoals dat gaat wil je almaar beter he....
                    Is de oplossing het houden van die 70-200 2.8 ? Kwalitatief ben ik er tevreden over.
                    Ik speelde met idee een 135-400, maar bond in toch wel...Een 70-300 iets van kwaliteit en bereik? Had er ooit eentje, maar van sigma of tamron, dat weet ik niet meer, maar beeld was niet bepaald om optimistisch van te worden...
                    Met tussenring kreeg ik raad om niet de 1.4 te overstijgen ivm aantal stops verlies. Dus de 2.0 nooit geprobeerd...(is een sigma-lens die ik heb bovendien..)

                    Comment


                    • #11
                      Re: voetbal-lens voor op Nikon

                      Ik denk dat je zeker kwalitatief stuk minder zal hebben als je van je 70-200 overschakelt naar een sigma 135-400 of 50-500 of andere van die soorten.
                      Enkel de sigma 100-300 f4 hsm is vlug en scherp maar ga je naar F4 ipv 2.8

                      Ik zou voor mijzelf een sigma 120-300 f2.8 aanschaffen ofwel een goede 2dehands ofwel de nieuwe die kost ongeveer 2300 euro
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment

                      Working...
                      X