Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e hands of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e hands of niet?

    Wie durft er materiaal (camera, lenzen...)aan te komen 2e hands? Wie zou dit nooit doen? En waarom wel niet? Wat is jou ervaring?

  • #2
    Re: 2e hands of niet?

    Ik heb jouw berichtje beantwoord. En daar staat al een antwoord op jouw vraag in
    Maar mijn mening is daarom nog niet de mening van een ander, hé...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: 2e hands of niet?

      Ik heb er niets dan goede ervaringen mee. Ik gebruik mijn 2de hands D200 ondertussen al langer dan de eerste eigenaar. Voor camera's zou ik -als ik iets meer geld had- de regel 'zo nieuw mogelijke technologie' hanteren. Voor lenzen maakt het niet zoveel uit. Er zijn de voorbije jaren stappen vooruit gezet in stabilisatie en nieuwe coatings, dat is een goede zaak, maar verre van onmisbaar. Lenzen van 20-30 jaar oud (of nog ouder) blijven, als het toen goede waren ten minste, heel goed presteren.
      Last edited by putor; 21 juni 2011, 10:26.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: 2e hands of niet?

        Ik heb ook vanalles, lenzen en een camera, 2de hands gekocht en nog nooit een probleem meegehad. De lenzen is van van pro lenzen 80-200, 17-55 en 28-70 tot een echte superzoom 28-300 en alles werkt gewoon. Ik heb ook ooit een D2h gekocht, voor de accu en acculader voor gebruik in een D700, en die camera bevalt ook zeer goed en is nu al 9 jaar oud.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 2e hands of niet?

          Persoonlijk koop ik weinig fotomateriaal tweedehands omdat de prijzen die sommigen vragen te gek zijn voor woorden... Ondertussen wel al een Epson printer, een studiosetje en een polarisatiefilter tweedehands gekocht en drie keer zeer tevreden.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: 2e hands of niet?

            Hier ook. Geen probleem met tweedehands. Als je tegenwoordig ziet dat mensen een
            Canon 450 met een paar duizend klicks wegdoen om een van nagelnieuwe lak voorziene
            Canon 600D te kopen. Zitten echt wel mensen tussen met geld te veel, met mensen die
            geloven dat als de technologie een paar centimeter vooruitgaat, dat zij dan dank zij die
            vooruitgang meteen ook betere fotografen worden. En hoeveel mensen een toestel ko-
            pen om het drie dagen later al te groot te vinden, te zwaar, te weet ik veel wat. Indien
            u een beetje geduld heeft en bij de pinken bent, kunt u fantastische koopjes doen. Met
            Camera's, maar ook met lenzen... om van alle andere rommel maar te zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: 2e hands of niet?

              Ik koop het meeste 2e hands, tenzij het de moeite niet loont. Nog geen slechte ervaringen gehad.

              Maar ongeveer een maand geleden verkocht ik een lens 2ehands, die had kort daarvoor nog op de camera gezeten, dus niets aan de hand dacht ik, maar het diafragma werkte niet meer. De persoon die ze kocht heeft ze gewoon dezelfde dag terug gebracht en ik heb hem het geld terug gegeven. Wel een geluk voor hem dat hij niet te veraf woonde. Bij het ophalen had hij niet veel tijd en kon ze niet uitvoerig testen.

              Dus als je iets 2ehands koopt, kijk het zeker goed na ter plaatse.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: 2e hands of niet?

                Heb eveneens tweedehands gekocht.
                Zoals:
                camera
                flitser
                objectieven,
                afstandbediening.
                balg,
                enz.

                Nog nooit problemen bij gehad, altijd redelijk wat geld bespaard, tegenover aankoop nieuw.
                Uiteraard goed opletten, van wie je het koopt, en liefst op voorhand bekijken en uittesten,
                geen kat in een zak kopen.

                Fotomateriaal aankopen is keuzes maken, op velerlei gebied,
                zo ook is er keuze tussen nieuw of tweedehands.
                Ieder maakt de keuze voor zich.
                Soms kan je een bepaald stuk materiaal niet nieuw meer kopen, dan is het tweedehands of niks.

                Er zullen vast wel mensen zijn waar het verkeerd liep.
                Maar ook met nieuwkoop kan het verkeerd lopen.
                't is ergens een gok, als je iets aankoopt.
                Nikon D7000, en wat glas.
                http://blog.seniorennet.be/pacha/

                Comment


                • #9
                  Re: 2e hands of niet?

                  Uit mijn arsenaal heb ik slechts 1 objectief tweedehands gekocht. Niet in Belgie in ieder geval want daar vragen ze (veel) meer voor een occasion dan in Nederland.......
                  [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2e hands of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                    Uit mijn arsenaal heb ik slechts 1 objectief tweedehands gekocht. Niet in Belgie in ieder geval want daar vragen ze (veel) meer voor een occasion dan in Nederland.......
                    Grappig, ik woon in Nederland en zeg precies het tegenovergestelde.
                    Heb ondertussen met volle tevredenheid een body en verschillende lenzen tweedehands gekocht.

                    Verder vind ik de Belgische medemens veel prettiger om zaken mee te doen
                    Last edited by jvdk; 21 juni 2011, 11:45.
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2e hands of niet?

                      Mijn body heb ik nieuw gekocht en mijn 24-105 ook en al mijn andere lenzen + flitser heb ik 2de handsgekocht. Alles is altijd vlot verlopen en nooit geen negatieve zaken meegemaakt. Reden waarom ik ze 2dehands koop. Scheelt soms al een aantal 100eur en of er nu krassen of beetje lak weg is van de lens speelt geen rol, zolang het glas en de af etc maar 100% werkt ben ik tevreden.
                      Wat de prijzen 2de hands betreft zijn er wel sommigen die crazy prijzen vragen, soms kan je beter de lens nieuw kopen. Beetje geduld hebben en dan kan je hier soms wel goeie deals doen.

                      Greetz,

                      Geert
                      Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
                      http://www.500px.com/Forex7d

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2e hands of niet?

                        Dat laatste is beslist waar........... (Opmerking jvdk)
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2e hands of niet?

                          90% van mijn spullen 2e hands gekocht, werkelijk zo goed als nieuw, zowel camera's als lenzen. Goed uit je doppen kijken en niet te vlug beslissen.
                          Je moest eens weten hoeveel snobisme heerst onder amateurs (maar da's een ander verhaal), natuurlijk een goede zaak voor velen..
                          A picture a day, keeps the doctor away.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2e hands of niet?

                            Ik heb vrijwel alles, wat ik zocht, binnen 14 dagen kunnen scoren voor de prijs, die ik in gedachte had. Alleen na een jaar wachten op een 70-200 VR heb ik het opgegeven en heb ik die nieuw gekocht en jawel in de weken daarna...
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2e hands of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ewok Bekijk bericht
                              90% van mijn spullen 2e hands gekocht, werkelijk zo goed als nieuw, zowel camera's als lenzen. Goed uit je doppen kijken en niet te vlug beslissen.
                              Je moest eens weten hoeveel snobisme heerst onder amateurs (maar da's een ander verhaal), natuurlijk een goede zaak voor velen..
                              ik zou zeggen wel snel beslissen. Ik ben zo ooit eens een Nikkor 12-24 f/4 tegengekomen voor 430€, maar ik had die lens al. Dat zijn buitenkansjes waar je onmiddellijk op moet springen.

                              Voor mijn 80-200 f2.8 geldt dan het tegenovergestelde. Ik heb de eerste gekocht die ik tegenkwam (kinderlijk ongeduld) m.i. 100€ te veel betaald en was ook geen aangename mens. (2 porsches en een BMW in zijn garage en moeilijk doen over 20€)
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X