Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkoop lenzen

    Ik ben van plan om 3 van mijn lenzen te verkopen en te gaan upgraden. Ik vraag me af wat ik moet vragen voor de lenzen... De prijs die ik aangeef bij nu is een gemiddelde van 3 webshops. VK is eventuele verkoopprijs.

    Momenteel ben ik in het bezit van een D80 en een D700. De D80 is als back-up. Nog even een situatieschets: ik heb een avondcursus fotografie gevolgd (net afgestudeerd) en ik wil hier verder in gaan op professioneel vlak. Voor mijn werkgever neem ik foto's tijdens events - reeds anderhalf jaar. Hier krijg ik een vergoeding voor.

    De Sigma stond op mijn D80 als hoofdlens en heb ik enorm veel gebruikt. De 50mm f/1.8 heb ik veel gebruikt, vooral binnen. De 60mm macro is bijna uitsluitend binnen gebruikt voor macro en portret (studio). Alle lenzen zijn in goede staat, tonen geen vorm van slijtage. Altijd een filter ervoor gehad, maandelijks gekuist (ik ben ook nog in het bezit van de Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR).
    • [VERKOCHT] Nikkor AF-D 50mm f/1.8: nu: € 136.68 --> VK: € 90? [VERKOCHT]
    • [niet te koop] Nikkor AF-S 60mm f/2.8 G MICRO ED: gekocht in oktober 2010 aan € 389.20 / nu: € 482.52 --> VK: € ??? (de prijs van deze lens is serieus gestegen - misschien toch houden?) (incl zonnekap & tasje)[niet te koop]
    • [VERKOCHT] Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM: maart 2009 / nu: € 200.65 --> VK € 130? (incl zonnekap) [VERKOCHT]


    Voor de upgrade ben ik aan het kijken naar:
    • Nikkor AF-D 50mm f/1.4 G (€ 330) of Sigma 50mm F 1.4 EX DG HSM Nikon (€ 450)
    • Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED (€ 1499)
    • (Nikkor AF-S 105mm f/2.8 G IF-ED VR Micro (€ 800) - enkel indien ik nog iets binnen de macro wil doen)
    Last edited by el machia; 1 juli 2011, 13:14.

  • #2
    Re: Verkoop lenzen

    Hoi ,

    de Nikkor 24/70 is zo'n goede lens dat je die ook heel goed als portret lens kan
    gebruiken, . Ze is de perfecte standaardlens op je D700 en kan dan ook als portretlens op je D80 dienen. 70mm f2.8 op crop geeft al een mooi resultaat.
    Als je je D700 gaat gebruiken voor portretten kan je opteren voor een 70/200f2.8 VRII zoals ik, of een echte portretlens kopen; 85f1.4, 105 of 135 f2.0 DC .

    Het hangt er vanaf wat je met die 50mm doet , ik heb de AF-S versie zelf en gebruik die eigenlijk niet veel. De scherptediepte is soms te beperkt als er meerdere personen op moeten en dan heb ik meer aan m'n flitser(s).

    Voor macro heb ik geen ervaring maar kijk ook eens naar de Sigma's, daar word hier op het forum ook lovend over gesproken en die zijn flink goedkoper dacht ik.

    Een D700 met 24/70, 70/200 en eventueel een echte portretlens , veel meer moet dat niet zijn

    mvg jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Verkoop lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door el machia Bekijk bericht
      [*]Nikkor AF-S 60mm f/2.8 G MICRO ED: gekocht in oktober 2010 aan € 389.20 / nu: € 482.52 --> VK: € ??? (de prijs van deze lens is serieus gestegen - misschien toch houden?) (incl zonnekap & tasje)
      Zeker houden En als je zou upgraden, zeker naar de Sigma 150mm f/2.8 kijken (evt de OS versie) omwille van zijn zeer goede statiefvoet.

      Comment


      • #4
        Re: Verkoop lenzen

        24-70 is een ras echt werkpaard. kun je niet mee missen. Als ik één lens zou kunnen overhouden is het die
        - Frederik Herregods Photography -
        Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

        Comment


        • #5
          Re: Verkoop lenzen

          Dat de 24-70mm er komt, staat al vast. Ik ben van plan om hem eens eerst een keertje te huren om me toch te overtuigen. Die 60mm vind ik idd een echte topper. Kan hem ook als portret lens gebruiken. Dan verkoop ik enkel mijn Sigma en de 1.8.

          Nu alleen nog beslissen of het de Nikon of de Sigma 1.4 wordt. Ik lees uit reviews dat de Sigma superieur is. Zijn er ook mensen die dit kunnen bevestigen?

          Comment


          • #6
            Re: Verkoop lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door el machia Bekijk bericht
            Dat de 24-70mm er komt, staat al vast. Ik ben van plan om hem eens eerst een keertje te huren om me toch te overtuigen. Die 60mm vind ik idd een echte topper. Kan hem ook als portret lens gebruiken. Dan verkoop ik enkel mijn Sigma en de 1.8.

            Nu alleen nog beslissen of het de Nikon of de Sigma 1.4 wordt. Ik lees uit reviews dat de Sigma superieur is. Zijn er ook mensen die dit kunnen bevestigen?
            Hallo, ga eens kijken in de berichten van Spanjaart, die heeft eens gereageerd op een soortgelijke vraag met mooie voorbeelden tussen de Nikon en Sigma.

            grtjs Jozef
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Verkoop lenzen

              Bedankt voor alle nuttige reacties, ook Spanjaart voor zijn linkje via pb. Het zal waarschijnlijk de Nikon worden; die Sigma is me toch wat te duur en te lomp.

              Verder ben ik nog serieus aan het twijfelen tussen de 24-70 2.8 en de 16-35 4.0. De 24-70 is echt een bom als ik de gebruikservaringen lees, maar de 16-35 mag gerust ook meedingen naar een plaatsje tussen die "Heilige Drievuldigheid" als ik het zo lees.

              Volgende items doen me kiezen voor de 16-35:
              • de combinatie met mijn 50mm en de 70-300 mm lijkt me de lading mooi te dekken;
              • wide-zoom, dus binnen en in beperkte ruimtes kan je er zeker mee uit de voeten;
              • VR die blijkbaar echt zijn ding doet;
              • prijsverschil met de 24-70;
              • 16-35 heeft veel vignettering op 16mm (kan je er achteraf uitvissen);


              Maar voor de 24-70 zijn er ook genoeg voordelen:
              • lichtsterkte;
              • groter bereik;
              • sneller?
              • komt echt overal als de number 1 lens naar voren;

              Toch lees ik veel mensen die de 24-70 kopen o.w.v. zijn prestaties en het dan achteraf niet meer gebruiken en verkopen. Zijn er mensen die me kunnen adviseren?

              Comment


              • #8
                Re: Verkoop lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door el machia Bekijk bericht
                Toch lees ik veel mensen die de 24-70 kopen o.w.v. zijn prestaties en het dan achteraf niet meer gebruiken en verkopen. Zijn er mensen die me kunnen adviseren?
                voor events zou ik de 24-70mm kopen... is snel en nauwkeurig...

                voor al de rest zou ik iets anders kopen... Ik gebruik m'n 24-70mm alleen voor events...

                voor de rest gebruik een 50mm f1.8 (standaard lensje), 85mm f1.4 (full body portret als ik weinig plaats heb), 135mm f2.0 (portretlens) en 70-200mm (portretten op 200mm) op D700

                je 60 mm is niet zo handig voor portretten... op fullframe reken maar vanaf 100mm als je weinig vertekening wilt... 135mm is prima
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Verkoop lenzen

                  ik heb onlangs een D700 met 24-120 f4 vr gekocht en die combo bevalt me heel goed ,
                  maar om te kunnen vegelijken heb ik met mijn schoonmoeder een weekje geruild met de beroemde 24-70 2.8 wel ik moet zeggen , ik was blij mijn 24-120 terug te hebben ,
                  begrijp me niet verkeerd de 24-70 is een zeer goede lens een echt werkpaard voor een pro , gemaakt als een tank ,maar voor mij is de 24-120 veel bruikbaarder de scherpte komt heel dicht in de buurt, het bereik is veel pract
                  je hebt vr,ze weegt een pak minder en als bonus 500 euro goedkoper
                  iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij denkt nodig te hebben maar ik raad u aan indien mogelijk vershillende lenzen uit te proberen



                  D700 24-120 f4 vr 50 1.4 sigma 150 2.8 EX 70 -300 vr

                  Comment

                  Working...
                  X