Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Marollen, Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Marollen, Brussel

    Gisteren eens op stap geweest in Brussel. Had geen statief bij, dus maar met één enkele belichting kunnen werken. Ik heb wel een paar buitjes moeten trotseren, maar de zware bewolking was voor mij ideaal. HIj is wat donker, maar ik had geen statief bij. Dus ik kon maar met één belichting werken. En veel liever een donkere foto, dan een uitgebrande lucht.








    Update:

    Last edited by jochenvde; 22 juni 2011, 16:29.
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: De Marollen, Brussel

    Niemand?
    Jochenvde Photography
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: De Marollen, Brussel

      Geen reaktie krijgen is nog frustrerender als een negatieve reaktie. Zelf al dikwijls ondervonden.
      Over de foto: ik vind hem letterlijk wat grijs, weinig sprekend. Ik zou de onderste helft eraf laten: dus alleen de lucht en een klein stukje sky-line, en dan het kontrast wat omhoog. Maar da's maar een idee hoor.

      Comment


      • #4
        Re: De Marollen, Brussel

        Mijn voorganger zal wel gelijk hebben. Maar ik ben nog nooit in de Marollen geweest en
        had ze me min of meer voorgesteld zoals op jouw foto.

        Comment


        • #5
          Re: De Marollen, Brussel

          Ik heb een update toegevoegd, maar nu is er niet veel Marollen meer aan. Maar dat neemt niet weg dat ik hem zo beter vind. Mag er voor jullie nog een stukje voorgrond weg, of zo laten?
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: De Marollen, Brussel

            Dit bedoelde ik dus. En de Marollen ? Het is niet omdat een foto in de Marollen genomen is, dat die de Marollen ook typeert. Het gebouw op de eerste foto is nu niet echt typerend voor de Marollen hé. Het gaat mij vooral om een mooie foto. En de update vind ik een heel stuk aangenamer om naar te kijken.

            Comment


            • #7
              Re: De Marollen, Brussel

              Oorspronkelijke foto is beter dan je update hoor! Was pas echt af als er nog wat menselijke activiteit achter een venster te zien was.

              Palladio
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

              Comment


              • #8
                Re: De Marollen, Brussel

                het is een rommeltje... soort van 5 gangen diner in een boord. )
                Het is wellicht beter om de voorgrond en de achtergrond beter van elkaar te scheiden (bv d.m.v. scherptediepte) of door bepaalde kleurnuances.

                Ik vind het wel leuk gevonden en mooi recht in beeld gezet, echter valt hier nog wel aan te werken.
                Oh ja, en de origineel is beter dan update.

                Comment


                • #9
                  Re: De Marollen, Brussel

                  Over de kwaliteit e.d. ga ik me niet uitlaten (ben maar een beginner) Maar na een paar negatieve ervaringen i.v.m. fotografie in Brussel, zien mij daar niet meer. Ik heb er nochtans 35 jaar in Brussel gewerkt.

                  Mvg

                  Comment

                  Working...
                  X