Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem tweede body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem tweede body

    Ik ben nog maar enkele jaren bezig en begin wat vragen te krijgen om foto-opdrachten te doen. Ik gebruik momenteel een 450D en ben daar zeer tevreden over. Ik heb in de jaren mijn lenzenarsenaal weloverwogen uitgebreid (met alle mogelijkheden om ook op FF te gebruiken).
    Gisteren begon de 450D voor de eerste keer wat kuren te vertonen in de fotostudio: een paar keer een error en op een bepaald moment kreeg hij de buffer niet weggeschreven. Ik vermoed nu achteraf dat het vooral te maken had met de slechte verbinding van het usb-kabeltje naar de laptop. Maar dat heeft me doen beseffen dat ik voor de volgende opdracht toch maar beter een back-up bij heb (zoals hier op het forum al vaak is aangehaald, ik weet het .

    Een nieuwe body kopen was nog niet gepland en ik ken niemand (goed genoeg) om zijn canonbody te lenen (nikon wel, maar dat toestel ken ik dan weer niet).

    Kennen jullie adresjes in Limburg waar je een body kan huren?

    Of toch maar werk maken van een eigen 2e body? Ergens een tweedehands (dus goedkopere) 1000-450-500-550D op de kop tikken als voorlopige tussenoplossing? Of is dat dan ook weer weggegooid geld en hak ik nu toch al beter de knoop door voor een nieuwe body?

    Andere tips/inzichten?

    Thx
    Johan
    -----------------
    www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

  • #2
    Re: Probleem tweede body

    als je body kuren begint te vertonen en je opdrachtjes krijgt zou ik zeggen: niet voor goedkopere 2dehands gaan, maar voor een iets beter toestel nog: 50D, 60D toestand. Of indien budget genoeg 7D of 5D, maar zou het bij de 50D houden als ik het zo lees (vind je nog wel geregeld eens 2dehands en indien je beetje uitkijkt nog voor goede prijs met niet te veel click's en goed onderhouden)

    Comment


    • #3
      Re: Probleem tweede body

      tweedehands upgrade had ik nog niet overwogen. is budgetvriendelijker dan nieuw én kan ik al wat ervaring opdoen met een body in de volgende categorie. ga dadelijk eens rondkijken over wat budget we dan spreken.
      bedankt voor de tip!
      -----------------
      www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

      Comment


      • #4
        Re: Probleem tweede body

        Uiteindelijk heb je altijd 2 betrouwbare camera's nodig. Je 'tussenoplossing' , al dan niet 2e hands, kan dus later een betrouwbare back up camera worden.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Probleem tweede body

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Uiteindelijk heb je altijd 2 betrouwbare camera's nodig. Je 'tussenoplossing' , al dan niet 2e hands, kan dus later een betrouwbare back up camera worden.
          klopt. is dit een pleidooi om dan eerder niet voor 2e hands (minder betrouwbaar) te kiezen maar voor een nieuwe body?
          de eerste korte zoektocht naar prijzen jonge 2e hands 60D leren me dat die paar honderd euro verschil met nieuw (nog) niet de moeite zijn om dat risico te lopen.
          -----------------
          www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

          Comment


          • #6
            Re: Probleem tweede body

            Ik zou niet zo benauwd zijn om 2e hands te kopen.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Probleem tweede body

              kijk idd gerust rond op de 2de hands markt

              ik heb mijn eerste toestel (300d) aangeschaft in occassie en mijn vader maakt hier nu nog gebruik van

              ik heb nu 2x een 40D in mijn bezit en deze zijn beide aangekocht via het forum hier

              je beschikt nu over een 450d, maak indd de overstap naar een semi-pro model van canon xxD-reeks, bvb de 40d & 50d, die staan er regelmatig in, vooral de 40d

              zo kan je van je 450 een backup toestel maken
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Probleem tweede body

                Als je een beetje serieus bezig bent (en dat ben je al denk ik) dan zou ik nu voor een stapje hoger gaan en minstens een 40D of 50D kopen ... maar persoonlijk vind ik dan weer dat de 2e hands prijzen tegenwoordig zo kort bij de nieuwprijs liggen dat ik nieuw zou kopen.

                Als je zelfstandige bent is de 2e hands markt helemaal niet interessant, vermits je op de nieuwprijs de btw kan terug vorderen koop je dikwijls nieuw goedkoper dan jonge tweedehands

                Ik heb in het begin ook tweedehands lenzen gekocht, maar nooit een body eigenlijk, 2 minuten, 2 dagen, 2 maanden of 1 jaar oud ... 2e hands is 2e hands ... mijn vader zaliger zei altijd : 'je koopt de rommel die iemand anders niet meer wil' ... nu is dat nogal cru uitgedrukt natuurlijk, maar daar komt het wel op neer hé, je koopt iets wat de huidige eigenaar niet meer wil ... om welke reden dan ook, maar er is altijd een reden waarom hij/zij iets verkoopt ... kan totaal onschuldig zijn, maar kan ook betekenen dat er een al dan niet verborgen gebrek is.

                Eerlijk gezegd zou ik een body altijd nieuw kopen, en dan zou ik je zeker de 7d aanraden, kost wat, maar dan heb je ook wat ... een stapje lager kom je op de 60D uit, op zich ook een prima toestel hoor, maar de 7d is toch nog iets anders ... echt de top is een 5dII natuurlijk, zeker voor studio werk ... maar die is nogal stevig van prijs hé, zowel nieuw als tweedehands.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem tweede body

                  @LamboCars: ik kan je helemaal volgen! Waarom tweedehands? Omdat het prijsverschil het mogelijke risico dat je wilt lopen kan compenseren. Zo heb ik mijn ef 100-400 wel 2e hands gekocht omdat de vraagprijs binnen mijn budget paste en de mekaniek van een lens simpeler is dan van een body. Maar mijn ef 100 macro heb ik aan dezelfde prijs nieuw gekocht dat iemand hem 2e hands aanbood!?

                  wat de extra body betreft is er onverwachts een 40D uit de lucht gevallen :-) Een collega wiens 5dII ik niet durfde vragen, blijkt wel nog een 400 als 40d te hebben en dat wist ik niet.

                  Dus nu kan ik nog even verder en op termijn - als mijn kunde het rechtvaardigd en dus om de juiste reden - een 7 of 5D kopen.

                  Merci voor het meedenken.
                  -----------------
                  www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem tweede body

                    Ik heb zowel de 7D als de 5DmkII en zeer tevreden toestellen vullen elkaar goed aan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem tweede body

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Ik heb zowel de 7D als de 5DmkII en zeer tevreden toestellen vullen elkaar goed aan.
                      dat is natuurlijk al helemaal leuk
                      -----------------
                      www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                      Comment

                      Working...
                      X