Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

    hallo

    ik ben op zoek naar een goede macro lens
    zelf dacht ik aan de Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED
    heeft hier iemand ervaring met deze lens

    of raden jullie mij een andere aan

    ik heb als camera de nikon D7000
    https://www.facebook.com/Bregt.Willekens.photography

  • #2
    Re: marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

    wat wil je fotograferen?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

      Voor bloemen en insekten
      https://www.facebook.com/Bregt.Willekens.photography

      Comment


      • #4
        Re: marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

        Oorspronkelijk geplaatst door bregt Bekijk bericht
        Voor bloemen en insekten
        de gekozen lens is in principe goed... doch als je grotere, snelle insecten zoals libellen wil fotograferen, is een sigma 150mm f2.8 beter geschikt... daarmee kan je immers vanop grotere afstand werken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

          Oorspronkelijk geplaatst door bregt Bekijk bericht
          hallo

          ik ben op zoek naar een goede macro lens
          zelf dacht ik aan de Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED
          heeft hier iemand ervaring met deze lens

          of raden jullie mij een andere aan

          ik heb als camera de nikon D7000
          Prima objectief, echt de naam Nikon waardig, bovendien voorzien van Nano coating en VR, en ook prima bruikbaar voor portret, en betaalbaar.

          Comment


          • #6
            Re: marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

            Prima objectief vast en zeker, maar betaalbaar? Dat ding kost 830€! Tamron maakt een goeie 90mm voor minder dan de helft van de prijs (tragere autofocus en geen VR, geen van beiden zijn nuttig voor macrofotografie). De Sigma 105mm kost iets meer dan de helft, en met een Tamron 180mm ben je nog steeds goedkoper af terwijl je meer afstand kunt houden van je onderwerp en makkelijker tot mooie achtergronden komt als je in de vrije natuur werkt.

            Toen ik een poos geleden bij een Nikon verdeler was en vertelde dat ik met een Sigma 180mm macrolens werkte keek de verkoper (fotograaf) mij lichtjes meewarig aan, en haalde daarop glunderend de 105mm VR boven, alsof het de heilige graal der macrofotografie betrof. Heel even wilde ik gaan uitleggen dat voor macrofotografie in de natuur een langere macrolens veel waardevoller is, maar ik heb het toch maar gelaten

            Voor de TS: Het goede nieuws is dat er geen slechte macrolenzen zijn. Maar uit je post leid ik af dat je niet goed op de hoogte bent van wat de markt te bieden heeft. Lees zeker dit artikeltje eens: http://www.natuurbeeld.be/website/ar.../Macrolens.pdf, en kijk zeker ook eens naar deze review: http://www.bythom.com/105AFSlens.htm
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

              Thierry heeft gelijk. Ik werk zelf ook met een tamron 90mm. Heel scherp en vriendelijker voor je portemonnee. Andere voordelen van deze lens

              - voorste lenselement ver in het obejctief dus geen zonnekap nodig
              - lichtgewicht

              De werkafstand is iets kleiner dan bij een 150mm of 180mm en je zal iets meer moeite moete doen om je onderwerp te isoleren van de achtergrond.

              Zoals gezegd, alle macrolenzen zijn van prima kwaliteit en merken zoals Tamron, Sigma en Tokina mogen in deze sector niet vergeten worden

              mvg, eric
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #8
                Re: marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

                heb het objectiefje nu enkele weken in bezit, en het is echt een aanrader, Hemels Scherp ligt goed in de hand en een zeer korte focus afstand, als je inderdaad voor dieren wil gaan is een 150-200mm zeker ook een aanrader.
                Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                Comment


                • #9
                  Re: marco lens Nikon AF-S VR micro-nikkor 105mm F:2.8 G ED

                  Dag Collega,

                  Ben al meer dan een jaar eigenaar van deze prachtige lens,en heb insecten,waterdruppels en onderdelen van planten met succes gefotografeerd.
                  Mijn body is een D40.

                  Wens je alvast veel succes ermee,

                  Groetjes,
                  jos 1953

                  Comment

                  Working...
                  X