Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

500D of 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 500D of 550D

    Hey,

    Ik ben vanplan een toestel aan te kopen. Ik geraak er niet goed aan uit of ik nu best de 500D of 550D zou kopen (2e hands). Wat zijn de grootste verschillen? Wat raden jullie me aan.
    Ik las ook in een recentie dat de 550D geen opvolger is op de 550D maar eigenlijk een kleine 7D. Wat is hier van waar?

    alvast bedankt!

  • #2
    Re: 500D of 550D

    De 550D heeft dezelfde sensor als de 7D. De software die eraan hangt zal wel wat verschillend zijn.

    De 550D heeft iets meer pixels dan de 500D. In de praktijk merk je dat niet.
    De 550D heeft iets betere ruiseigenschappen, afhankelijk hoe jij je camera gebruikt is dat handig.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: 500D of 550D

      Het is dan maar een heel kleine 7D met dezelfde processor(maar dan 1) en dezelfde sensor. Dus de beeldkwaliteit is hetzelfde(in raw) als bij de 7D, maar verder een kompleet andere camera.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 500D of 550D

        Oorspronkelijk geplaatst door Elien D Bekijk bericht
        Hey,

        Ik ben vanplan een toestel aan te kopen. Ik geraak er niet goed aan uit of ik nu best de 500D of 550D zou kopen (2e hands). Wat zijn de grootste verschillen? Wat raden jullie me aan.
        Ik las ook in een recentie dat de 550D geen opvolger is op de 550D maar eigenlijk een kleine 7D. Wat is hier van waar?

        alvast bedankt!
        Voor een beginner is het lood om oud ijzer.
        Ervaring opdoen kan met beide even goed.

        Comment


        • #5
          Re: 500D of 550D

          Dank jullie!!

          Comment


          • #6
            Re: 500D of 550D

            Proficiat aan de marketeer jongens van Canon. Qua beeldkwaliteit nauwelijks verschil en
            sowieso nauwelijks vooruitgang, maar ik zou ook een baby 7d willen.

            Comment


            • #7
              Re: 500D of 550D

              Ik heb zo snel eens vergeleken op de website van Canon en kom tot de vaststelling dat er eigenlijk niet zo'n heel groot verschil is. De 550D is inderdaad een iets recenter model, wat impliceert (of het dat toch zou moèten doen) dat er nieuwere technologie in aanwezig is, en dus ook iets beter resultaten zou moeten leveren. Of dat dan allemaal te merken is als je een foto laat afdrukken is nog maar de vraag natuurlijk.
              Ik denk dat de keuze uiteindelijk toch van jou zal afhangen, kies je voor een nieuw toestel of voor een 2de hands...

              Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat een belangrijker keuze dan welke van deze 2 body's, de lens (of lenzen) zal zijn die je er achteraf bij wenst te kopen.
              Mijn keuze, maar da's dan weer persoonlijk, zou de goedkoopste van de 2 zijn. En de eurootjes die ik minder uitgeef t.o.v. de duurdere van de 2 zou ik onmiddellijk opzij zetten om later te gebruiken voor een betere lens.

              mvg,
              Bart
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment

              Working...
              X