Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IP adres

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IP adres

    Eerst en vooral : Sorry dat ik dit hier vraag maar ik weet niet waar zo'n vraag thuis zou horen.

    Mijn vraag is de volgende, IP adressen zijn zeker zichtbaar voor de moderators of wie dan ook dit forum kan beheren. Vermits ik hier iets schrijf was er interactie (zoals bij een mail versturen) en daardoor kunnen jullie mijn IP adres kennen.
    Voor mij op zich geen probleem.

    Maar ik stel mij wel de vraag of eender wie nu mijn IP adres kan zien adhv dit bericht ? Of omgekeerd, kan ik een IP adres vinden van een persoon die hier op op gelijk welke internetsite een bericht plaatste ?

    Waarschijnlijk iets voor de techneuten onder ons

  • #2
    Re: IP adres

    Jouw ip adres is niet zichtbaar, aangezien dit bericht op de server staat.

    Maar zoals je zelf aangeeft is dit voor de admin wel zichtbaar via de log ed.



    Oorspronkelijk geplaatst door bart500 Bekijk bericht
    Eerst en vooral : Sorry dat ik dit hier vraag maar ik weet niet waar zo'n vraag thuis zou horen.

    Mijn vraag is de volgende, IP adressen zijn zeker zichtbaar voor de moderators of wie dan ook dit forum kan beheren. Vermits ik hier iets schrijf was er interactie (zoals bij een mail versturen) en daardoor kunnen jullie mijn IP adres kennen.
    Voor mij op zich geen probleem.

    Maar ik stel mij wel de vraag of eender wie nu mijn IP adres kan zien adhv dit bericht ? Of omgekeerd, kan ik een IP adres vinden van een persoon die hier op op gelijk welke internetsite een bericht plaatste ?

    Waarschijnlijk iets voor de techneuten onder ons

    Comment


    • #3
      Re: IP adres

      Een ip address wordt bijgehouden door de forum software, en dit per gebruiker, maar zolang je geen beheerder bent van het forum kan je dit niet opvragen.

      Je kan de forum software wel zo instellen dat hij het ip address gewoon mee in het bericht laat zien dat wordt op sommige wel gedaan, beetje extreem vind ik.

      Ook de server waar alles op hosted wordt houdt dit allemaal bij, dus als je de server kan beheren en aan de 'raw logs' kunt kan je alles zien wat je maar wilt, ik heb speciale software op mijn hosts draaien, ik kan bijna zien welke kleur haar en welke schoenmaat mijn bezoekers hebben ... grapje hé, maar het gaat ver hoor.

      Nu, één ding wordt moeilijk, als de bezoeker achter een company proxy zit ... dan krijg je normaal gezien alleen het address van die proxy te zien, en niet het specifieke adres van de echte gebruiker ... is een bijkomende security.

      Wil je echt anoniem surfen dan zal je speciale dingen moeten uitsteken en je ip 'bouncen' via verschillende hops

      Bottom line, een gewone bezoeker van BD zal vrij moeilijk aan de hand van een post je echte IP address kunnen opvragen denk ik.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment

      Working...
      X