Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verloopring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verloopring?

    Iemand heeft me een Macro flits aangeboden, maar deze vergt een verloopring 62mm naar 52 mm voor op een Nikon te passen?

    Waar vind ik er zo één? En wat is ong de prijs?
    En weet er mss ook iemand waar VR voor staat op een lens?


    Alvast bedankt,
    Glenn
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Verloopring?

    Eerst en vooral, de VR staat voor Vibration Reduction, dus in feite om trillingen van het toestel zelf tegen te gaan, bij canon noemt het Image Stabilization (IS), bij Sigma is het OS, allemaal termen voor hetzelfde feitelijk.

    Met de trillingen wordt dus bedoeld tegen het beven/niet voldoende stil houden bij (iets/veel) langere sluitertijden.
    (Geen echte ervaring met macro, maar normaal wordt er vaak gewerkt vanop statief,dan zet je die VR wel best af,omdat
    je zo wel betere resultaten zal krijgen en je die vr toch niet nodig hebt op statief)

    De converter die je zoek kan je bv hiervinden, extra info gehaald van linkje voor zekerheid
    Last edited by Jonathan Spruytte; 19 juni 2011, 10:07. Reden: Typfoutjes,nog wat gewoon komen aan qwerty ;D
    Groeten Jonathan

    Comment


    • #3
      Re: Verloopring?

      Het gaat voor macro zijn, dus een Nikkor 105mm van de oudere generatie, zonder VR is dus nog steeds de moeite waart? Iemand ervaring met deze generatie?

      Alvast bedankt,
      Glenn
      Deviantart account: Klikje!

      Comment


      • #4
        Re: Verloopring?

        De 105mm zonder VR is jarenlang mijn favoriete macro lens geweest; nog steeds een uistekend objectief.

        Om een 62mm schroefdraad van de flits op die lens te zetten heb je alleen een stepup ring nodig (van 52 lens naar 62 filter, voor enkele euro's te koop op ebay.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Verloopring?

          Bestellen in België.
          52 - 62 step up ring 9.49 euro


          Bestellen in Nederland.
          52 - 62 step up ring 6,95
          verloopring om 52 mm ringflitser, of andere accessoires, op een 62 mm lens te monteren: http://www.camerafilterstore.nl/Adap...ire-52-mm.html

          Bestellen,op ebay, met mogelijke levering via Hongkong, kan nog goedkoper.



          succes bij je keuze.
          Last edited by pacha; 20 juni 2011, 07:19.
          Nikon D7000, en wat glas.
          http://blog.seniorennet.be/pacha/

          Comment


          • #6
            Re: Verloopring?

            Is deze macro flits wel geschikt voor je camera?
            het komt op me over alsof je een (bijvoorbeeld) canon flitser op een nikon wil zetten?
            https://www.naturephotoportal.com/

            Comment


            • #7
              Re: Verloopring?

              Het gaat over deze
              - Tumax DMF880R TTL Macro Nikon 62mm . Macroflits + afzonderlijke flits
              Deviantart account: Klikje!

              Comment

              Working...
              X