Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

    Ik ben van plan om een D90 met 18-200 lens te kopen wat vinden jullie van deze samenstelling ?

  • #2
    Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

    De Nikon D90 heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

    De 18-200 is een prima lens mits je verwachtingen t.a.v. scherpte niet heel hoog gespannen zijn. Daarnaast is de lichtsterkte gering.

    Wanneer je van plan bent flinke vergrotingen te (laten) maken dan is een betere lens het overwegen waard.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

      Ik heb ook een hele tijd mijn D90 gebruikt met de 18-200 en was daar tevreden over.
      Is een goede all-round lens.
      Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

        Ik zou gaan voor een betere lens. Op de uitersten van de lens (18 & 200 mm) is het resul-
        taat toch vaak bedroevend. Bovendien zijn ze weinig lichtsterk. Eigenlijk alleen goed als
        vakantielens. En dan nog.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

          De 18-200VR is een goede lens,maar ik treed Doudeke bij als ge echt goede beeldkwaliteit wil zou ik eerder opteren voor een 16-85VR of een Tamron 17-50mm2.8f zonder VC en dan later een 70-300VR erbij nemen....

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

            D90 is super, heb toch een beetje spijt dat ik niet gekeken heb voor een D90 ipv D80 2ehands.

            En verder:
            Toch ook eens kijken naar 18-105mm
            Ken rockwell is wel heel erg positief over de 18-200mm VRI
            http://www.kenrockwell.com/nikon/18200.htm
            Als dat bereik heel belangrijk is voor je, dan moet je niet twijfelen en zulke lens kopen.
            --- D80 --- 35mm 1.8 --- 24-70mm 2.8 --- droom: TS-lens
            https://picasaweb.google.com/100092295503940969991

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

              De D90 is top. De 18-200 in mijn ogen niet goed genoed voor de camera. Zoals al gezegd een leuke "vakantie" lens maar daar stopt het ook. Ik heb hem een paar weken gebruikt als vervang lens van mijn Sigma 24-70. Ik had er snel meer dan genoeg van. Scherpte, vertekening,.... De D90 verdient veel beter (minder zoom-bereik, meer lichtsterkte zoals hier al aangegeven)
              Maar als je dan toch voor zo'n super-zoom wil gaan kijk dan eens naar de Tamron 18-270. Schijnt beter te zijn dan de nikon 18-200, kost iets minder en heeft een nog groter zoom bereik.

              Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

                Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                De D90 is top. De 18-200 in mijn ogen niet goed genoed voor de camera. Zoals al gezegd een leuke "vakantie" lens maar daar stopt het ook. Ik heb hem een paar weken gebruikt als vervang lens van mijn Sigma 24-70. Ik had er snel meer dan genoeg van. Scherpte, vertekening,.... De D90 verdient veel beter (minder zoom-bereik, meer lichtsterkte zoals hier al aangegeven)
                Maar als je dan toch voor zo'n super-zoom wil gaan kijk dan eens naar de Tamron 18-270. Schijnt beter te zijn dan de nikon 18-200, kost iets minder en heeft een nog groter zoom bereik.

                Groeten, Bert
                Je kunt het ook anders zien: als je een Nikon 18-200 wilt is de D90 niet de meest aangewezen camera. Wel als je ook met andere Nikon AFD objectieven wilt werken, maar heb je alleen de 18-200 dan ben je ook prima af met een Nikon D3100.
                Ik zou ook niet durven beweren dat de Tamron 18-270mm goedkoper of beter is dan de Nikon 18-200.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

                  Ik dank jullie allemaal

                  Als ik niet verkeerd begrepen heb verdient een D90 een veel betere lens

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

                    Al je een groot bereik wel en niet wil wisselen is dat de beste keuze voor je D90. Dat is het idee van een 18-200. als je meer wil moet je voor een korter bereik gaan
                    - Frederik Herregods Photography -
                    Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

                      iets te lezen:

                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

                        Het is de eerste keer dat ik hier een reactie plaats, omdat ik me nog wat te veel leek vind om met die technisch onderlegde kleppers te discussiëren, maar ik heb tot voor drie weken met dezelfde vraag rond gelopen.

                        Ik heb uiteindelijk gekozen voor de D7000, maar de vraag omtrent het 'glas' was even pertinent. 't Is misschien een domme opmerking, maar stap gewoon eens een winkel binnen en vraag om ze eens te monteren op een D90 body. Zo kan je zelf zien of de lens je ligt of niet. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 16-85 omdat de grotere breedhoek (en vooral de betere kwaliteit inzake breedhoek tegenover de 18-200) voor mij belangrijker waren dan de tele en omdat de kwaliteit van die lens, zelfs in de uitersten, heel goed is. Ik heb hier wel nooit een draadje gelanceerd, maar toch een paar maand meegevolgd in alle vragen en opmerkingen over de D7000 en de lenzen, waardoor ik een duidelijk beeld had over wat mogelijk was en wat ik wilde.

                        De belangrijkste vraag die je je volgens mij moet stellen is wat je met die nieuwe hobby wil doen. Als het is voor 'vakantieplaatjes' en wat huis tuin en keukengebruik in een zo ruim mogelijke bereik, dan lijkt de 18-200 mij een heel goede lens.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

                          Oorspronkelijk geplaatst door Horatio Bekijk bericht
                          De belangrijkste vraag die je je volgens mij moet stellen is wat je met die nieuwe hobby wil doen. Als het is voor 'vakantieplaatjes' en wat huis tuin en keukengebruik in een zo ruim mogelijke bereik, dan lijkt de 18-200 mij een heel goede lens.
                          Daar verslik ik me steeds weer in. Dus mijn oprechte excuses. Maar mijn vakantiekiekjes
                          en mijn huis tuin en keukenprentjes, wat neerkomt op familie en zo, nu die wil ik juist zo
                          goed mogelijk, zo perfect mogelijk, omdat ze ter nader order ook het meest dierbaar zijn.
                          En daar zet ik dus altijd mijn beste materiaal voor in. Daar heb ik het zelfs voor.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Daar verslik ik me steeds weer in. Dus mijn oprechte excuses. Maar mijn vakantiekiekjes
                            en mijn huis tuin en keukenprentjes, wat neerkomt op familie en zo, nu die wil ik juist zo
                            goed mogelijk, zo perfect mogelijk, omdat ze ter nader order ook het meest dierbaar zijn.
                            En daar zet ik dus altijd mijn beste materiaal voor in. Daar heb ik het zelfs voor.
                            Oeps, ik zet hier twee zinnen op papier en ik heb al vrienden gemaakt . Ik bedoel daar niets pejoratief mee. Ik heb me wat laten meeslepen door de notie 'vakantielens' voor de 18-200.. Wees gerust: ik ben bewust overgestapt op een D7000 van een powershotje omdat ik ook al mijn fotookes zo goed mogelijk wil maken..., zij het op reis, in huis of op mijn terras (bij gebrek aan tuin)...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

                              Ik vind de 18-200 ideaal om mee te starten. Indien dit de TS zijn eerste DSLR-camera wordt is de 18-200 de perfecte lens om te weten in welk bereik hij het meeste fotografeert. Achteraf kan hij nog een 18-105 of iets dergelijks kopen.
                              Het meest ideale zou zijn om een D90 te kopen met een 2ehands 18-200.
                              Wanneer de TS andere lenzen wil kopen kan hij de 18-200 met weinig tot geen verlies terug verkopen.

                              Indien de TS al enige ervaring heeft en al min of meer weet wat hij in de toekomst zal fotograferen zou ik de 18-200 overslaan en uitkijken naar een betere lens die beter zal voldoen aan je behoeftes.

                              De 18-200 is goed maar er bestaat beter. En beter zal altijd minder zoombereik betekenen
                              Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

                              Comment

                              Working...
                              X