Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

    Ik plan een 3w rondreis (augustus )op de Pelopponesos in Griekenland.

    Ik volg het nieuws niet zo (wegens geen tijd) maar zag zonet beelden van de protesten in Athene, en dat zag er niet goed uit.

    Ik vroeg me af of het wel wijselijk is 3w met eigen wagen in Griekenland rond te trekken ?

    Ik had wel al begrepen dat de spanningen zich vooral in de steden Athene en Thessaloniki voordoen, en deze ga ik niet bezoeken, en kom er zelfs niet in de buurt.

    Misschien is er op het platteland in de rest van Griekenland helemaal niets van te merken ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
    Ik plan een 3w rondreis (augustus )op de Pelopponesos in Griekenland.

    Ik vroeg me af of het wel wijselijk is 3w met eigen wagen in Griekenland rond te trekken ?
    tja...das moeilijk en politiek gevoelig om met een Belgisch of Nederlands kenteken daar rond te gaan rijden.
    mag er hier niet op doorgaan natuurlijk maar..........
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      tja...das moeilijk en politiek gevoelig om met een Belgisch of Nederlands kenteken daar rond te gaan rijden.
      mag er hier niet op doorgaan natuurlijk maar..........
      grt,bouk.
      Euh waarom ? Heeft België / Nederland hier iets mee te maken ? Ik volg dit dus niet he...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Euh waarom ? Heeft België / Nederland hier iets mee te maken ? Ik volg dit dus niet he...
        koop dan maar even krant of volg het nieuws.
        politiek mag hier nl niet!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

          Ik volg "het journaal" en "ter zake" en ik lees dagelijks "de morgen", maar het directe verband tussen Belgische nummerplaat en Griekenland blijft me toch ook onduidelijk.

          Het enige wat ik kan bedenken is dat er Grieken zijn die hun woede uiten op inwoners van andere EU-landen als die besluiten Griekenland te laten vallen (maar dat lijkt voorlopig nog niet aan de orde).
          Tussen nu en augustus kan er nog veel gebeuren natuurlijk, maar voorlopig wordt dit als advies gegeven.

          Beste advies komt van mensen die effectief op dit moment nog meermaals naar die streek afreizen (of er familie hebben wonen).
          Het lijkt op het nieuws soms grimmig, maar daar mag je nooit op afgaan, want dat kan idd zoals je zelf aangeeft plaatselijk zijn (maar voor de kijker lijkt het alsof heel Griekenland zo is).
          Kort gezegd, advies dat komt van mensen die enkel tv kijken en krant lezen zou ik minder waardevol vinden dan iemand die er geweest is of er familie heeft wonen.

          Comment


          • #6
            Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

            Bedankt Tink
            In die link is er ook enkel sprake van Athene en Tessaloniki.

            Dit is de reden waarom ik het hier post, om praktische ervaringen samengebundeld te krijgen.

            Anderzijds denk ik dat ze de inkomsten door het toerisme gegenereerd heel goed kunnen gebruiken, waardoor de toeristen met rust gelaten worden ?

            Vroeg me af of dit nu in Chit Chat of in Reisfotografie thuis hoort.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
            Ik volg "het journaal" en "ter zake" en ik lees dagelijks "de morgen", maar het directe verband tussen Belgische nummerplaat en Griekenland blijft me toch ook onduidelijk.

            Het enige wat ik kan bedenken is dat er Grieken zijn die hun woede uiten op inwoners van andere EU-landen als die besluiten Griekenland te laten vallen (maar dat lijkt voorlopig nog niet aan de orde).
            Tussen nu en augustus kan er nog veel gebeuren natuurlijk, maar voorlopig wordt dit als advies gegeven.

            Beste advies komt van mensen die effectief op dit moment nog meermaals naar die streek afreizen (of er familie hebben wonen).
            Het lijkt op het nieuws soms grimmig, maar daar mag je nooit op afgaan, want dat kan idd zoals je zelf aangeeft plaatselijk zijn (maar voor de kijker lijkt het alsof heel Griekenland zo is).
            Kort gezegd, advies dat komt van mensen die enkel tv kijken en krant lezen zou ik minder waardevol vinden dan iemand die er geweest is of er familie heeft wonen.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

              je ken toch beter daar een auto huren?
              scheelt je ook wat kilometers en je komt uitgerust aan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                tja...das moeilijk en politiek gevoelig om met een Belgisch of Nederlands kenteken daar rond te gaan rijden.
                mag er hier niet op doorgaan natuurlijk maar..........
                grt,bouk.

                Ik denk dat de doorsnee Griek nog wel beseft dat ze niet de toeristen moeten afschrikken, de Grieken lezen ook wel de krant ...

                Comment


                • #9
                  Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Ik denk dat de doorsnee Griek nog wel beseft dat ze niet de toeristen moeten afschrikken, de Grieken lezen ook wel de krant ...
                  OK..maar beter voorkomen dan blussen hè.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                    Ik zou toch ook kijken voor een vlucht en huurauto. De lagenkosten maatschappijen al eens bekeken, ik denk dat je voor die prijs zelf nier kan rijden.

                    Qua veiligheid zou ik me geen zorgen maken.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Ik plan een 3w rondreis (augustus )op de Pelopponesos in Griekenland.
                      Heb me daar nooit onvelig gevoeld, wat ik niet kan zeggen van sommige buurten in Belgie. In mijn eigen dorp staat niet toevallig een standbeeld van een messentrekker voor het gemeentehuis.
                      Last edited by Poza; 18 juni 2011, 23:28.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Heb me daar nooit onveilig gevoeld, wat ik niet kan zeggen van sommige buurten in België. In mijn eigen dorp staat niet toevallig een standbeeld van een messentrekker voor het gemeentehuis.
                        daar heeft TS tenminste wat aan?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                          Zorg er voor om kontantgeld in uw knip te hebben: de geldautomaten zouden weleens kunnen gaan stoppen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            daar heeft TS tenminste wat aan?
                            grt,bouk.
                            Ik bedoel dat het hier onveiliger is als daar. Dat is een vergelijking met het gekende, bouk.
                            Van alle landen waar ik ben geweest is alleen Venezuela onveiliger.
                            Venezuela: 3 maal overvallen
                            Amsterdam: 2 maal ( waarvan 1 diefstal, waarbij de dief 's andrendaags mijn eigen jas te koop kwam aanbieden)
                            Brussel: 2 gesneuvelde autoruiten ( Er lag niks in mijn auto!)
                            Het straatje waar ik tot voor kort woonde: 2 moorden in nog geen jaar tijd.
                            Als ik nu een halve kilometer over straat wandel, krijgen minstens 5 waakhonden het schuim op de lippen.
                            Volgens de gevangenis van Leuven komen er uit mijn dorp meer messentrekkers dan in alle andere dorpen van het rechtsgebied samen.
                            Ik weet dus waarop ik moet letten.
                            De Pelleponesos: Na 1 maand nog steeds niks van agressie gemerkt.
                            Last edited by Poza; 20 juni 2011, 02:53.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                              Wil je het ontspannend. Mijn schoondochter is een Griekse en zij rijdt er rond met haar
                              Belgische auto en Belgische man. Nooit ook maar een probleem gehad. Zelfs geen boete
                              toen ze door het rood sjeesde.
                              Wil je avontuur. Ga een paar weken op een zonnebank, laat een moustache groeien en zet
                              een Turkse pet op. Draag verder een T-shirt waarop van voor staat: I.M.F. inspector en op
                              de achterkant (in het Grieks) dat Grieken dom, lui, corrupt & failliet zijn. Dan moet je wel
                              de camera aan je vrouwtje geven, zodat zij het spektakel voor ons kan vastleggen.
                              Ben benieuwd...

                              Comment

                              Working...
                              X