Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3000

    Als beginneling van fotografie,moet ik binnenkort een huwelijk van a tot z fotograferen.Ik bezit een lens af-s nikkor 35mm1.8G/af-s nikkor18-55mm3.5-5.6g/af-s nikkor55-200mm4-5.6g ED.Graag wat tips over juiste lens waar gebruiken,moet ik me nog een flitser aanschaffen.

  • #2
    Re: D3000

    Ik wil niet vervelend doen maar bedenk goed waar je aan begint!

    Als huwelijkstotograaf moet je je apparatuur perfect kennen, incl de flitser als je die gebruikt.

    Daarnaast moet je het draaiboek kennnen zodat je weet waar je moet staan op bepaalde momenten.

    Bij trouwfotografie gaat het niet alleen om het puur vastleggen van de gebeurtenis. Het gaat juist ook om het weergeven, d.m.v. foto's iets als sfeer van die dag. Belichting en compo zijn daarbij hulpmiddelen om dat te gebruiken.

    Van belang is dat je een back-up camera hebt.

    Als ik naar je vraag kijk vraag ik me af of het handig is om een trouwerij te gaan fotograferen. bedenk wel, voor veel mensen is dit 'de dag van hun leven'.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: D3000

      Sorry als ik een droom stuk sla, maar begin er niet aan !!!
      Een trouw is iets voor ervaren fotografen,die hun materiaal door en door kennen.
      Gebruik eens de zoekfunktie (of gewoon google) en je zal opkijken van de reakties !!!
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: D3000

        Als een bruidspaar een beginneling als fotograaf bij een huwelijk vraagt, zullen ze ook niet zulke hoge verwachtingen hebben en willen ze misschien gewoon wat snap shots hebben ter herinnering.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: D3000

          Als een bruidspaar een beginneling als fotograaf bij een huwelijk vraagt, zullen ze ook niet zulke hoge verwachtingen hebben en willen ze misschien gewoon wat snap shots hebben ter herinnering.
          Niets is minder waar ... alle jonggehuwden willen prachtfoto's, zelfs al worden die gratis aangeleverd.

          Zoals reeds gemeld: begin er niet aan als 1e fotograaf ... maximaal als 2e, om bij te leren!
          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

          Comment


          • #6
            Re: D3000

            Oorspronkelijk geplaatst door steemar Bekijk bericht
            Als beginneling van fotografie,moet ik binnenkort een huwelijk van a tot z fotograferen...........
            niet aan beginnen!!!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: D3000

              Hallo,

              mijn eerste keer was op het huwelijk van vrienden en daar was ik nummer drie na twee ervaren vrienden die academie deden.
              Een D70s, lichtsterke 50mm en 18/70 en een flits, dat was wat ik had.
              En wat ik overhield was niet vet ,weet ik nu na een aantal huwelijken.
              Neem het risico niet, zelfs al doe je het gratis zoals ik toen. Als je foto's niet schitterend zijn (en dat is waarschijnlijk zo) ga je waarschijnlijk samen met een slecht gevoel achterblijven.

              mvg Jozef
              D800 en een goed glasservies

              Comment

              Working...
              X