Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

    Zoals gemeld volgen hier de gegeven voor de uitgestelde SD van 18 juni wegens te slecht weer
    Deze SD dagen zijn beperkt tot een max. van 25 personen

    hou er wel rekenig mee dat dit buiten dagen zijn en we afhankelijk zijn van de weergoden

    even vermelden dat de toegangsprijs voor de maasvallei 1 € bedraagd was dit vergeten te vermelden( toegevoegd op20/05)

    SD dag 4: 6 Augustus 2011
    onze twee bestemmingen liggen -+ 20 km uit elkaar met daar tussen de eetgelegenheid





    Deze vierde SD dag zal ook doorgaan in de maasvallei te Dilsen-Stokkem
    wegens uitstel van de eerste door het slechte weer.
    De Maasvallei is een gebied dat aansluit op het nationale park De Hoge Kempen.
    Het is ontstaan bij het ontgrinden van de steenkool.



    Het is een waterrijk gebied met plassen en een moeras gedeelte.






    Maar ook wat heide en bos.
    Tevens bevinden zich hier enkele oude mijn terils die een prachtig uitzicht geven over het maasdal.

    Begin 6.30 uur



    Jullie kunnen reeds vanaf 6.30 arriveren ik zal dan reeds aanwezig zijn.
    Om 7.00 uur is voorzien dat we het park betreden.
    Dit is uitzonderlijk omdat het park normaal pas om 9.30 zijn poorten opent in het weekend.
    Daardoor krijgen we een mooie gelegenheid om de nog rustende libellen en insecten aan te treffen.
    Ik ben vandaag nog eens een kijkje gaan nemen en was aangenaam verrast door het grote aantal libellen en juffers .Dit was wel recht in het middag uur.
    In het moeras gedeelte vind je deze het meeste, maar voor de vlinders met je de berg op .denk dat het dus een keuze is die je op voorhand moet maken zodat je weet wat je wil fotograferen. Al heb ik er vandaag enkele hooibeestjes gezien onder aan het water.

    Het einde van dit deel is voorzien rond 10.30 waarna we naar de afgesproken plaats gaan om een hapje te nuttigen.
    Voor we allen weer aan de auto’s zijn zullen we die tijd toch wel nodig hebben.


    +- 11.00 aankomst in het Hepperhuys te Heppeneert
    Een bedevaart oord aan de maas waar je prachtig zicht hebt op het maaslandschap.
    Van dit etablissement heb ik enkele bestanden van de menukaart (kleine - grote kaart, snacks)door gekregen die ik jullie via mail bezorg zodat jullie een keuze op voorhand kunnen maken .

    Het wordt dan makkelijker voor de personen om ons te bedienen , en het veel vlugger zal gaan met een grotere groep.
    Dit dient dan ten laatste een week op voorhand binnen te zijn zodat zij de nodige voorbereidingen kunnen treffen.

    Eens we onze knorrende magen weer gevuld hebben gaan we door voor ons tweede gedeelte van de dag.


    De boom kikker 12.30 uur

    we vertrekken rond 12.30 te Heppeneert en gaan dan door naar Dieteren dit is in een 10 tal min.
    De shoot gaat door in De Doort in Dieteren een deelgemeente van Suteren net over de grens in Nederland .




    een indrukwekend gebied op alle vlak





    bossen met een variatie aan bomen hooilanden met allerlei bloemen en
    insecten






    In verband met de kikkers worden er enkele regels afgesproken.

    1 De kikkers worden niet gevangen en verplaatst naar een betere fotolocatie al is die naar 0.5 meter verder.


    2 :wij blijven bij de omheinde poelen weg en kruipen niet onder de draad door
    En is een open poel aanwezig waar je kan genieten van de vliegende libellen


    3 : we geven elkaar de ruimte en gelegenheid om de kikker op een gevoelig plaatje vast te leggen.
    Het gebied is groot genoeg om iedereen de kans te geven voor het zien van de kikker


    4 : enkele nuttige tips
    Het gebruik van een statief raad ik af bij de kikker
    Deze zitten meestal in de braamstruiken die redelijk goed toegankelijk zijn.
    Als je met het statief tussen de bramen begint te woelen kan het zijn dat de kikker weg springt ook al lijkt hij er nog zo rustig bij te liggen.
    Dus dit heeft geen nut, indien je hem toch wil mee nemen is die wel nuttig voor de andere insecten.
    Meestal maak ik mijn foto’s van de kikker uit de losse hand wat het beste resultaat oplevert omdat je,je soms in rare bochten moet wringen voor het mooiste resultaat

    Het einde van de dag daar kan ik geen uur op plakken. Toch het liefs om -+ 17 uur
    Zelf kan ik in dit gebied uren ronddwalen op zoek naar allerlei beestjes
    Dus het ligt heel aan jullie zelf hoe laat jullie het maken .
    Maar als en mensen zijn die nog een terrasje willen meepikken om de dag af te sluiten kan dit nog steeds in groep worden afgesproken .

    Verdere info in verband met adressen en plaatsen van samen komst volgt in een PM alsook de inschrijvingen doen jullie met een mailtje zodat het overzichtelijk blijft per SD dag nr. 2 en nr.3 volgen morgen

    ook het bestand van de menukaart op word doorgestuurd.
    voor een gemakkelijker verloop van het eten

    Een lijst met deelnemers word steeds aangevuld in de avond
    vol is vol


    lijst van de deelnemers

    heembeek (afgemeld)
    1. pajoke65
    2. Mbili
    bopatje (afgemeld)
    jumpingjacquesflash (afgemeld)
    3. DominiekC
    4. LVB
    5. Roland cuypers
    roadrunner(afgemeld)
    6. Eric feyen
    7. spanjaard
    8. blvermeu(afgemeld)
    9. leviathanfd
    10. Giminox
    11. dafoto (plette)( 2 actieve SD deelnemers 2 wandelaars)
    13. wimlett
    14. jfd
    15. fotosdirk
    16. michel eloot
    17. fabiotielen(1 actieve SD deelnemer,1 wandelaar)
    Kariboe(afgemeld)
    18.wasbeer
    19. lorenz
    20. floriz 2 personen
    22. !Karen
    23. peterr (enkel de voormiddag)
    24. chrit( enkel de voormiddag)

    er zijn terug 2 plaats vrij
    Last edited by lilybie; 4 augustus 2011, 21:35. Reden: lijst van deelnemers aangepast
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

    Amai, Liliane, het is weer in orde hoor ! Alles tot in de puntjes verzorgd en heel goed voorbereid !

    Ik kom hier niet zo vaak kijken, en zie nu pas dat je weer SD's inricht. Jammer van het slechte weer gisteren...

    IK had er graag minstens 1 van mee gedaan, anders komt het er toch niet van om macro te shooten
    Jammer genoeg ben ik geen enkele van de 4 (nu nog 3) data vrij. Telkens net in de week dat mijn dochter bij mij is, en ze ziet het niet zitten om mee te gaan.
    En nu die 4e dag ben ik net vertrokken op verlof.

    Jammer, want je hebt niet 4x de kans om aan een SD deel te nemen.

    Ik hoop alvast op mooi weer, en veel plezier tijdens de shoots !
    En de organisatie en voorbereiding zal het zeker niet liggen...
    Nogmaals dikke pluim !
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

      Dank je Danny

      jammer dat je er dit keer niet bij kan zijn
      maar kinderen en verlof zijn toch ook wel een beetje heilig hé

      tot een volgende keer

      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Amai, Liliane, het is weer in orde hoor ! Alles tot in de puntjes verzorgd en heel goed voorbereid !

      Ik kom hier niet zo vaak kijken, en zie nu pas dat je weer SD's inricht. Jammer van het slechte weer gisteren...

      IK had er graag minstens 1 van mee gedaan, anders komt het er toch niet van om macro te shooten
      Jammer genoeg ben ik geen enkele van de 4 (nu nog 3) data vrij. Telkens net in de week dat mijn dochter bij mij is, en ze ziet het niet zitten om mee te gaan.
      En nu die 4e dag ben ik net vertrokken op verlof.

      Jammer, want je hebt niet 4x de kans om aan een SD deel te nemen.

      Ik hoop alvast op mooi weer, en veel plezier tijdens de shoots !
      En de organisatie en voorbereiding zal het zeker niet liggen...
      Nogmaals dikke pluim !
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

        Liliane, mij mag je ook inschrijven voor deze SD. Hartelijk dank!
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

          je staat er bij
          Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
          Liliane, mij mag je ook inschrijven voor deze SD. Hartelijk dank!
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

            Ik probeer zo snel mogelijk in juli te bevestigen

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

              Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
              Ik probeer zo snel mogelijk in juli te bevestigen

              Grtz,
              Kurt
              En als jij bevestigt, bevestig ik ook...
              www.maximpiessen.com
              www.facebook.com/maximpiessenphotography
              Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

              Comment


              • #8
                Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                hoop dat het voor anilalshot dit keer lukt
                maar je mag ook alleen komen hoor
                zou leuk zijn je eens te ontmoeten
                Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
                En als jij bevestigt, bevestig ik ook...
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                  Halloow,

                  Graag zou ik ook deelnemen als dit nog lukt.

                  Groetjes,

                  Ben
                  Wat nikon materiaal

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                    oeps was je door de drukte van de SD afgelopen weekend vergeten toe te voegen is bij deze nu wel gebeurt

                    Oorspronkelijk geplaatst door blvermeu Bekijk bericht
                    Halloow,

                    Graag zou ik ook deelnemen als dit nog lukt.

                    Groetjes,

                    Ben
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                      Ik wil graag mee, maar moet nog even afwachten. Heb ofwel dat weekend of het weekend ervoor al een trip gepland. Ben wachtende op confirmatie omtrent de datum.
                      Ik laat zo snel mogelijk iets weten!

                      PS. Vertrekkende vanuit Antwerpen, om hoe laat moet ik doorgaan, ongeveer?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Ik wil graag mee, maar moet nog even afwachten. Heb ofwel dat weekend of het weekend ervoor al een trip gepland. Ben wachtende op confirmatie omtrent de datum.
                        Ik laat zo snel mogelijk iets weten!

                        PS. Vertrekkende vanuit Antwerpen, om hoe laat moet ik doorgaan, ongeveer?
                        denk dat je er omgeveer 1.15 uur over doet op je gemak
                        dus als je op tijd 6.30 uur hier wil zijn is het toch op tijd uit de veren
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                          Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                          denk dat je er omgeveer 1.15 uur over doet op je gemak
                          dus als je op tijd 6.30 uur hier wil zijn is het toch op tijd uit de veren
                          klopt, ik ben afgelopen weekend om 5.30u vertrokken vanuit Westmalle
                          (ongeveer even ver als vertrekkende vanuit 't Stad zelf)
                          en ben om 6.45u daar aangekomen.
                          Het doet behoorlijk pijn op dat moment, maar de koffie van Liliane maakt alles goed!
                          Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                          http://gallery.atsharp.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                            Pijnlijk vroeg, maar ik dacht wel dat het zo iets zou zijn.
                            Zijn er zo vroeg op de dag al files aan de werken rond Geel, of waar dat ze ondertussen nu al geraakt zijn met het vernieuwen van de baan?

                            Ik ben nog steeds wachtende op een mailtje ivm het andere tripje. Hopelijk laten die snel iets weten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                              Bevestiging gekregen! Ik kan er niet bij zijn wegens andere plannen. Alvast veel plezier, en goed weer gewenst.

                              Comment

                              Working...
                              X