Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsbepaling lenzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsbepaling lenzen.

    Misschien een algemene vraag maar hoe bepaal je best de prijs van een lens dat je wilt verkopen?

    Ik heb namelijk wat lenzen die ik van de hand wil doen maar weet niet goed ik moet stellen als prijs

    Hierbij reken ik Canon 28-135 3.5-5.6 IS USM & Tamron 17-50 2.8

    Hoe berekenen jullie die prijzen?
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Prijsbepaling lenzen.

    Door op marktplaats te kijken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Prijsbepaling lenzen.

      Dan is deze, dit of deze ... van u

      Kan via allerlei manieren zie wat de huidige nieuwprijs is en bepaal zelf;
      VB:
      Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.


      .... van nieuwwaarde iets van 30% afdoen is een realistische prijs

      'Tis de zot....
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: Prijsbepaling lenzen.

        hoi, en je hebt idd naast Marktplaats ook nog 2dehands, Kapaza en fotoapparatuur.nl.
        Ebay vind ik gene vette...
        En blijf realistisch; kitlenzen gaan goedkoper en moeilijker wegens het grotere aanbod en zo'n Tamron zoals je 17/50f2.8 moet normaal vrij goed te verkopen zijn.

        mvg Jozef
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Prijsbepaling lenzen.

          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
          Dan is deze, dit of deze ... van u

          Kan via allerlei manieren zie wat de huidige nieuwprijs is en bepaal zelf;
          VB:
          Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.


          .... van nieuwwaarde iets van 30% afdoen is een realistische prijs

          'Tis de zot....
          Dat zijn inderdaad de mijne.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          hoi, en je hebt idd naast Marktplaats ook nog 2dehands, Kapaza en fotoapparatuur.nl.
          Ebay vind ik gene vette...
          En blijf realistisch; kitlenzen gaan goedkoper en moeilijker wegens het grotere aanbod en zo'n Tamron zoals je 17/50f2.8 moet normaal vrij goed te verkopen zijn.

          mvg Jozef
          Ben natuurlijk wel van BE, niet van NL. Of dat verschil zou maken.
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Prijsbepaling lenzen.

            verkoop vooral niet te snel.
            zet je lenzen te koop op dit forum en/of op andere tweedehandssites.
            Ebay zou ik evm lenzen idd ook vanaf blijven.

            wacht op een aantal biedingen, blijf contact houden met je bieders, en doe je lens pas weg als je tevreden bent met de prijs.

            ik heb ooit voor een lens 2 weken moeten wachten vooraleer er uberhaupt wel biedingen kwamen, dan was het ineens een bommetje en kreeg ik op 5 dagen 10 biedingen.
            Dan moet je gewoon rustig blijven en geduld hebben tot het beste bod, en daar meteen op toehappen.

            ik heb persoonlijjk ook goeie ervaringen met marktplaats.nl. Heb via die site ooit een 24-70 f/2.8 L gekocht, er naar Nederland voor gereden, en ben er steeds heel content van geweest...

            Succes!
            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

            Comment


            • #7
              Re: Prijsbepaling lenzen.

              .... van nieuwwaarde iets van 30% afdoen is een realistische prijs
              Zolang ze in goede staat zijn en niet te oud.

              Inderdaad nuttig om naar de actuele nieuwprijs te kijken, sommige lenzen worden flink duurder nadat je ze gekocht hebt, andere dalen dan weer in prijs.

              Vraag en aanbod: een macrolens verkoop je best niet in volle winter, en sommige te duur geprijsde lenzen (bv Canon EF 70-300 DO) zijn moeilijk te verkopen.

              Wordt niet boos als de kopers je prijs niet realistisch vinden, met erover te praten kom je verder.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsbepaling lenzen.

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Zolang ze in goede staat zijn en niet te oud.
                Maakt geen zeik uit tweedehands is tweedehands, van zodra iets verkocht is verliest het zijn waarde.
                Als vb iemand voor een lens in tweedehands 350(perfecte staat en 1j oud) vraagt en nieuw kost die 420 waarom zou je dan 350 betalen, 300 zou een realistische prijs zijn.
                En waar je het nieuw koopt speel ook geen rol, als op de tweedehands nog garantie zit moet het artikel ook naar de winkel vanwaar die komt.
                Vb van wat veel teveel; is http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...ml#post3159106

                daarom koop ik geen tweedehands foto martiaal men vraagt veel te veel, men wil soms zelfs winst maken op hun zooi.

                Maar zoals ik reeds zei t's de zot...
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsbepaling lenzen.

                  De juiste prijs bepalen is niet altijd even gemakkelijk.
                  Er zijn lenzen die je na een half jaar met moeite voor de helft van de nieuwprijs verkocht krijgt (heb ik gehad met een Tamron 28-300 VC), en andere lenzen blijven zelfs na een paar jaar nog 75% van de nieuwprijs behouden.
                  Die lenzen die goed hun waarde behouden, als je die tweedehands koopt, dan krijg je er achteraf nog bijna de aankoopprijs voor terug, op voorwaarde dat ze in perfecte staat zijn, met alle toebehoren erbij (zonnekap, statiefgondel...).

                  Als je een lens heel goedkoop nieuw hebt gekocht, en de prijs stijgt daarna, dan maak je ook niet veel verlies als je ze weer wil verkopen.
                  De nieuwprijzen schommelen altijd, dat ligt aan de wisselkoersen, vraag en aanbod (schaarste voor sommige modellen op dit ogenblik), als er een nieuw model uitkomt, dan zakken de nieuwprijzen van het oude model, maar ook de tweedehands prijzen dalen dan vrij sterk.


                  Ik kijk eerst altijd op het forum naar de gangbare prijzen voor een bepaalde lens, als ik er eentje wil verkopen.
                  Daarom is het handig dat je niet meteen na verkoop het hele topic leeg maakt, zet er gewoon "verkocht" bij, en laat de rest van het topic gewoon staan.
                  Dat maakt het voor iedereen gemakkelijker om een prijsschatting te maken (dat geldt zowel voor de verkoper als de koper).
                  Last edited by Black B@ndit; 18 juni 2011, 10:40.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsbepaling lenzen.

                    Eindelijk nu een bod ontvangen.
                    Voor de 28-135 canon 3.5-5.6 is usm met ND filter..... een bod van €240.
                    Kan het zijn dat het lichtjes onder de tweedehandsprijs is. Die ik vind zijn ofwel veel duurder of veel goedkoper.
                    EMBLEMATA.BE
                    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                    Comment

                    Working...
                    X