Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootte paraplu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grootte paraplu

    Bestaat er zoiets als de ideale grootte van een standaardparaplu? Bedoel ik mee, een paraplu die je frequent gebruikt.

    Ik heb zelf een Westcott 107,5 cm 43 inch.

    Gebruik deze met de Speedlite 430 II of met de Yongnuo YN 560.

    Ik ben nu van plan om een 2de strobist statief aan te schaffen zodat ik beide flashen kan gebruiken en twijfel om opnieuw dezelfde paraplu te nemen of een groter exemplaar.

    Wat raden jullie aan?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Grootte paraplu

    Is louter afhankelijk van het gewenste resultaat ... ik heb van 43" tot 86" ...
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Grootte paraplu

      Stel dat je een volwassen persoon volledig wil uitlichten welke paruplu gebruik je dan best?

      En krijg je met een Yongnuo YN 560 dergelijke plu gevuld?
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #4
        Re: Grootte paraplu

        Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
        Stel dat je een volwassen persoon volledig wil uitlichten welke paruplu gebruik je dan best?

        En krijg je met een Yongnuo YN 560 dergelijke plu gevuld?
        ik kan met een paraplu 43" een groep uitlichten... met een YN560

        alles hangt af wat je als resultaat wilt... zo ook de kwaliteit van het licht...

        de grootte van de paraplu heeft vooral te maken met de zachtheid van het licht...
        Last edited by d_oracle; 16 juni 2011, 20:09.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Grootte paraplu

          De grootte van uw paraplu in verhouden met uw onderwerp bepaald de zachtheid van het licht. Het helpt hij grotere onderwerken (uiteraard) maar is niet instrumentaal. Je kan een groep uitlichten met één hare lichtbron (het zal niet mooi zijn maar het kan)
          - Frederik Herregods Photography -
          Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

          Comment

          Working...
          X