Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips auto rally

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips auto rally

    Hallo iedereen,

    Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Nikon D7000. Het is mijn eerste fototoestel daar ik als puber niet kon verstaan wat mensen zo tof vonden aan fotograferen.. Maar nu heb ik de microbe te pakken
    Binnenkort ga ik gaan fotograferen op een autorally. Zijn er mensen die hier reeds ervaring mee hebben en mij eventuele tips kunnen geven of dingen waar ik op moet letten?

    Alvast bedankt,

    Charly
    Last edited by Charly_d7000; 16 juni 2011, 13:36.

  • #2
    Re: Tips auto rally

    Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is het nog handig te vermelden wat voor objectief(ven) je bezit of wilt gaan gebruiken, aan de hand daarvan kunnen de rally-fotografen waarschijnlijk betere tips geven
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

    Comment


    • #3
      Re: Tips auto rally

      Je mag zeker niet met een breedhoeklens in het midden van de baan gaan staan.

      Welke lenzen gebruik je nu, een 70-200, of zelfs een nog wat langere lens zal je zeker nodig hebben om uit de "gevarenzone" te kunnen blijven (al is het langs zo'n omloop nergens 100% veilig, maar meer afstand zorgt voor een kleinere kans dat er een wagen over jou heen rijdt...).

      Pannen, meetrekken dus terwijl je afdrukt, en een niet te korte sluitertijd gebruiken zorgt voor "actie" in de foto. Dan zijn de wielen in beweging, en wordt de achtergrond onscherp door de beweging van de camera, dan zie je op de foto dat er "snelheid" inzit.

      Met rally heb ik geen ervaring, maar er zijn er hier genoeg die geregeld rallyfoto's maken, en die je daarom beter kunnen uitleggen wat de beste camera-instellingen zijn voor bepaalde foto's.
      http://barthuysmans.smugmug.com/