Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Merk lenzen Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Merk lenzen Nikon?

    Welke merken zijn aangeraden voor het gebruik bij Nikon? Want ik vind verschillende merken zoals Tamron, Nikkor, Sigma? Maar heb niet echt een idee welke nu juist van betere kwaliteit zijn? Ze verschillen namelijk Héél veel in prijs...

    Mvg
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Merk lenzen Nikon?

    Nikkors zijn de lenzen van Nikon. Superieur boven allen, bestrooid met fëeënstof en een laatste keer gepolijst op de dijen van zorgvuldig daarvoor geselecteerde wulpse deernen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Merk lenzen Nikon?

      Alle lenzen met een F-mount kun je gebruiken op een Nikon. De Nikkor lenzen zijn van Nikon zelf, de andere worden door andere fabrikanten gemaakt.

      Alle merken hebben hele goede en zeperds er tussen zitten. Een goede index is toch wel de prijs en dan zullen voor goede lenzen de Tamrons, Sigma's en Tokina's iets goedkoper zijn en iets minder in constructie(alles in het algemeen).

      Voorbeeldje:
      70-300 die heb je van Nikon, Sigma en Tamron heel goedkoop en dat zijn niet zulke goede lenzen, daar en tegen heb je ook een 70-300 VR of VC vele male duurder en ook veel beter.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Merk lenzen Nikon?

        over 't algemeen betaal je meer voor betere kwaliteit... Dit kan zowel beeld kwaliteit zijn als degelijkheid...
        Nikon zijn de betere, buiten enkele uitzonderingen (zoals de 50mm F1.4 Sigma)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Merk lenzen Nikon?

          Kijk eens hoe veel reclame Nikon maakt. Daar betaal je mooi aan mee. De winstmarges op objectieven zijn zonder meer hoog te noemen.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Merk lenzen Nikon?

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            Nikkors zijn de lenzen van Nikon. Superieur boven allen, bestrooid met fëeënstof en een laatste keer gepolijst op de dijen van zorgvuldig daarvoor geselecteerde wulpse deernen.
            zo kun je het wel stellen ja !!
            het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

            Comment


            • #7
              Re: Merk lenzen Nikon?

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              Nikkors zijn de lenzen van Nikon. Superieur boven allen, bestrooid met fëeënstof en een laatste keer gepolijst op de dijen van zorgvuldig daarvoor geselecteerde wulpse deernen.
              Haha zalig, dus best gewoon beetje meer investeren in iets betere kwaliteit :P

              Maar ik heb me dan ook weer laten vertellen op het forum dat de 180mm van Tamron goedkoper is dan de 105mm van Nikon. En nog beter is voor insecten fotografie waar ik me vooral op ga baseren.

              ... Echt moeilijk.
              Last edited by KillerRu; 16 juni 2011, 13:19.
              Deviantart account: Klikje!

              Comment


              • #8
                Re: Merk lenzen Nikon?

                Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                Haha zalig, dus best gewoon beetje meer investeren in iets betere kwaliteit :P

                Maar ik heb me dan ook weer laten vertellen op het forum dat de 180mm van Tamron goedkoper is dan de 105mm van Nikon. En nog beter is voor insecten fotografie waar ik me vooral op ga baseren.
                Gewoon per lens uitzoeken welke je wil hebben.

                Ik heb bewust een paar niet Nikkors gekocht voor de prijs en dat de kwaliteit niet of nauwelijks minder is.
                Sigma 15mm FE
                Sigma 15-30mm zou een tijdelijke oplossing zijn voor de 14-24, maar die blijft
                Tamron 17-50 2.8 standaard op mijn D2h doet het voor €200 prima daar
                Tamron 28-300 gekocht als test en die doet het voor zijn doel heel goed.

                Verder was ik zeer tevreden over Sigma 10-20 en Tamron 28-75 en wel eens spijt dat ik deze laatste heb weggedaan vanwege het gebrek aan gewicht.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Merk lenzen Nikon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                  Maar ik heb me dan ook weer laten vertellen op het forum dat de 180mm van Tamron goedkoper is dan de 105mm van Nikon. En nog beter is voor insecten fotografie waar ik me vooral op ga baseren.
                  Nikon macrolenzen zijn veel te duur voor wat ze bieden. Tamron/Sigma et al. zijn prijs/kwaliteit stukken beter.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Merk lenzen Nikon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Nikon macrolenzen zijn veel te duur voor wat ze bieden. Tamron/Sigma et al. zijn prijs/kwaliteit stukken beter.
                    Bedankt voor deze reactie, is er nog een verschil van kwaliteit tussen de twee "goedkopere" merken? Of zijn deze gewaagd aan elkaar?

                    Mvg
                    Deviantart account: Klikje!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Merk lenzen Nikon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                      Bedankt voor deze reactie, is er nog een verschil van kwaliteit tussen de twee "goedkopere" merken? Of zijn deze gewaagd aan elkaar?

                      Mvg
                      De ene is beter van het ene merk de andere is beter van het andere merk en voor de rest zijn ze aan elkaar gewaagd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Merk lenzen Nikon?

                        De macrolenzen van Sigma hebben een degelijke reputatie qua beeldkwaliteit. Bij intensief gebruik durft er wel eens een vijsje los te komen. Mijn Sigma 180 had dat vorig jaar voor, maar dat was uiteindelijk makkelijk (zelf) op te lossen. Als je zoekt vind je gelijkaardige gevallen met de 150mm.

                        Tamron 180mm heb ik geen ervaring mee, maar dat ziet er in ieder geval een goed gebouwde lens uit.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Merk lenzen Nikon?

                          Hmm dat is natuurlijk wel riskant als beginnend fotograaf hé... Ik ga het vooral gebruiken als hobby en leuke beelden vast te leggen. Want elke keer kosten maken is natuurlijk ook niet aangenaam hé.
                          Deviantart account: Klikje!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Merk lenzen Nikon?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            De macrolenzen van Sigma hebben een degelijke reputatie qua beeldkwaliteit. Bij intensief gebruik durft er wel eens een vijsje los te komen. Mijn Sigma 180 had dat vorig jaar voor, maar dat was uiteindelijk makkelijk (zelf) op te lossen. Als je zoekt vind je gelijkaardige gevallen met de 150mm.

                            Tamron 180mm heb ik geen ervaring mee, maar dat ziet er in ieder geval een goed gebouwde lens uit.
                            Zeer tevreden van de Sigma 180 macro en de 30mm 1.4 (beide EX-lenzen, de zgn betere soort).
                            Vond de prijs van het merk (Canon in dit geval) overdreven voor mijn gebruik.

                            Ik vind de Sigma lenzen wel minder fijn afgewerkt, ze lijken uit gegoten zwaar metaal, dat geeft een stevige indruk maar ik vraag me toch af hoe lang ze gaan meegaan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Merk lenzen Nikon?

                              Elk merk heeft zijn uitschieters, zowel naar boven als naar beneden.

                              Een uitschieter in positieve zin is de Sigma 150 mm/2.8 macro. Andere voorbeelden hiervan zijn de Sigma 17-70 mm OS en de Tamron 17-50 mm VC.
                              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                              Comment

                              Working...
                              X