Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harde Canon beelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harde Canon beelden

    Ik ben in het bezit van een Canon EOS 450D in combinatie met een Canon18-200 / 3.5-5.6 zoomlens. De beelden die ik maakte gedurende afgelopen jaren blijven me te hard, te contrastrijk overkomen. Ik heb al een UV en Pola-filter ingeschakeld, de Picture style aangepast, maar telkens moet ik naar CS-4 grijpen om het contrast te verlagen. Zou een andere lens met kleinere vergrotingsfactor en groter diafragma opening een oplossing kunnen brengen ?

  • #2
    Re: Harde Canon beelden

    Lastig beoordelen zo. Advies plaats een paar voorbeelden.

    Comment


    • #3
      Re: Harde Canon beelden

      Oorspronkelijk geplaatst door u4411 Bekijk bericht
      Ik ben in het bezit van een Canon EOS 450D in combinatie met een Canon18-200 / 3.5-5.6 zoomlens. De beelden die ik maakte gedurende afgelopen jaren blijven me te hard, te contrastrijk overkomen. Ik heb al een UV en Pola-filter ingeschakeld, de Picture style aangepast, maar telkens moet ik naar CS-4 grijpen om het contrast te verlagen. Zou een andere lens met kleinere vergrotingsfactor en groter diafragma opening een oplossing kunnen brengen ?
      Eeen pola-filter gaat zeker en vast niet helpen om minder contrast in je beelden te krijgen, integendeel.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Harde Canon beelden

        Gewoon in RAW fotograferen...kan je achteraf je kleuren/contrast toch aanpassen zoals je zelf wil...

        Comment


        • #5
          Re: Harde Canon beelden

          Ik snap het niet goed.
          Dat is toch heel simpel...zet gewoon het contrast op je camera op "o".

          Of ligt het mss aan uw scherm?
          Heb je al afdrukken gemaakt van je foto's?
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Harde Canon beelden

            Oorspronkelijk geplaatst door u4411 Bekijk bericht
            Ik ben in het bezit van een Canon EOS 450D in combinatie met een Canon18-200 / 3.5-5.6 zoomlens. De beelden die ik maakte gedurende afgelopen jaren blijven me te hard, te contrastrijk overkomen. Ik heb al een UV en Pola-filter ingeschakeld, de Picture style aangepast, maar telkens moet ik naar CS-4 grijpen om het contrast te verlagen. Zou een andere lens met kleinere vergrotingsfactor en groter diafragma opening een oplossing kunnen brengen ?
            Je kan in iedere picture style (natuurlijk, levendig etc...)nog eens instellingen wijzigen.

            Custom image parameters
            1. • Sharpness: 0 to 7
            2. • Contrast: -4 to +4
            3. • Saturation: -4 to +4
            4. • Color tone: -4 to +4


            Standaard staan deze op 0. Dus je kan nog 4stappen minderen of vermeerderen.

            Voor mij persoonlijk vindt ik de sigma-lenzen ietsje warmere beelden geven, de canons vindt ik ietsje koeler. Maar dat zal ook wel smaak zijn.
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #7
              Re: Harde Canon beelden

              allereerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat het contrast te sterk is. Om het even in welk formaat je fotografeert, dat is op een half minuutje geregeld en als het met alle foto's even erg is kan je dat met honderden in een minuutjes of 2 batchen.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Harde Canon beelden

                die 18-200 is niet direct de beste lens die canon maakt maar dat zal jou probleem niet oplossen.
                Werken in raw en de boel zo neutraal mogelijk zetten op je cam.
                De rest zet je op smaak via de "onwikkeling" want veel mensen vergeten dat deel wel eens bij RAW schieten.

                Maar ook opletten voor je pc scherm!! Het kan best wel eens zijn dat jij denkt dat het hoog contrast is, maar dat je scherm de oorzaak is.
                Plaats eens een voorbeeldje online aub, er zijn hier veel mensen met een duur scherm die je direct gaan vertellen of de kleuren goed zijn of niet.

                Comment


                • #9
                  Re: Harde Canon beelden

                  Plaats eens een voorbeeldje van wat jij te hard vindt... dan zegt zoveel meer dan woorden,
                  over je foto, toestel, eventueel pc scherm.

                  Comment

                  Working...
                  X