Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VC of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VC of niet

    Er is al veel over geschreven, maar hierbij toch nogmaals:

    Ik wil een lichtsterke standaardzoomlens gaan kopen (17/18-50/55 f2.8)
    De canon 17-55 en sigma 18-50 (OS HSM) staan respectievelijk op nr. 1 en 2, maar zijn wel erg duur. Ben erg aan het twijfelen of ik wel zoveel geld aan een lens wil uitgeven...ik ben nog niet zo'n topfotograaf. Anderzins is het wel een lens die ik verreweg het meest ga gebruiken en gezien de kwaliteit (levens)lang aan mijn eisen zal voldoen.
    >> dit is mijn frustratie...hier moet ik zelf maar een antwoord op verzinnen, maar dit wilde ik toch even delen

    3e Op het lijstje staat de tamron met of zonder VC..

    Mijn vraag gaat over het de VC in dit zoombereik. Ik weet dat de tamron lens zonder VC optisch beter uit de bus komt, maar toch vraag ik me af of ik niet de VC-versie moet kopen aangezien ik toch best vaak in lowlight situaties fotografeer. Mij lijkt de VC dan een meerwaarde te hebben...je wint er toch enkele stops in sluitertijd mee?

    wat vinden jullie?
    -doorsparen voor de canon?
    -nu toch een tamron kopen en dan VC of niet?
    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
    Canon powershot s120

  • #2
    Re: VC of niet

    Ik heb nog nooit de VC gemist op mijn 17-50 en werk met een niet zo 'lichtsterke' camera een D2h.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: VC of niet

      maar als je binnen vaak tegen de grens van je sluitertijd zit te werken en je diafragma niet verder wil openzetten en de iso liever laat staan....dan help VC toch wel?? of zie ik dat verkeerd?
      Last edited by Fritzer; 15 juni 2011, 22:22.
      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
      Canon powershot s120

      Comment


      • #4