Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschappen/Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschappen/Canada

    Vermits ik dra een trip naar Canada gepland heb en me hiervoor een lens wil aanschaffen voor mijn Nikon D3000 had ik graag geweten welke lens jullie mij aanraden.
    Ik ben reeds in het bezit van een Tamron 18-270 lens maar zoek nu meer iets om de landschappen te fotograferen. Wie kna me op weg zetten.

  • #2
    Re: Landschappen/Canada

    Oorspronkelijk geplaatst door Olmez Bekijk bericht
    Vermits ik dra een trip naar Canada gepland heb en me hiervoor een lens wil aanschaffen voor mijn Nikon D3000 had ik graag geweten welke lens jullie mij aanraden.
    Ik ben reeds in het bezit van een Tamron 18-270 lens maar zoek nu meer iets om de landschappen te fotograferen. Wie kna me op weg zetten.
    Hmmm... naar Canada... Da's een beetje als zeggen ik ga naar Europa, wat raden jullie aan?

    Je hebt het over landschappen, ik ga er van uit dat je BC wil aandoen. Goede breedhoek dus en mocht je op walvis"jacht" gaan een goede zoom (die beesten zwemmen zowel ver weg als onder je boot).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Landschappen/Canada

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Hmmm... naar Canada... Da's een beetje als zeggen ik ga naar Europa, wat raden jullie aan?

      Je hebt het over landschappen, ik ga er van uit dat je BC wil aandoen. Goede breedhoek dus en mocht je op walvis"jacht" gaan een goede zoom (die beesten zwemmen zowel ver weg als onder je boot).
      Ja dat klopt BC en zo noordwaarts ... en wat kunnen jullie dan aanraden als goede breedhoek ??

      Comment


      • #4
        Re: Landschappen/Canada

        Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM schijnt het goed te doen voor zijn prijs...
        mvg,
        Sandorfi.
        Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

        Comment


        • #5
          Re: Landschappen/Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door sandorfi Bekijk bericht
          Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM schijnt het goed te doen voor zijn prijs...
          Deze had ik ook mee en kan je daar goed gebruiken. Vergeet je filters niet (polariser en eventueel ND filters). Een zoom tot 400mm is toch ook aan te raden om een veilige afstand te bewaren tot het wildlife.
          Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Re: Landschappen/Canada

            18-270 lijkt mij in feite meer dan genoeg als bereik voor landschap ...

            Ik zou eerder gaan voor een statief of lichtsterke lens of eventueel idd een 400mm indien je meer voor de beesten gaat

            (edit: de lichtsterke lens dan wel niet specifiek voor landschappen natuurlijk)
            Last edited by MilM; 1 juli 2011, 13:19.

            Comment


            • #7
              Re: Landschappen/Canada

              Oorspronkelijk geplaatst door Olmez Bekijk bericht
              Vermits ik dra een trip naar Canada gepland heb en me hiervoor een lens wil aanschaffen voor mijn Nikon D3000.... Wie kna me op weg zetten.

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Landschappen/Canada

                Canada is zeer groot.Ik heb er een fotovriend en hier vind je de link.
                Landschappen vooral in Alberta:



                Hij gebruikt o.a een Tokina breedhoek 16-50 MM 2.8 op Nikon D300
                Last edited by EdDu; 15 juli 2011, 20:33.
                Flickr PBase
                Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                Comment


                • #9
                  Re: Landschappen/Canada

                  Ik ben vorig jaar ook naar Canada geweest ( van Calgary naar Vancouver via de Icefield parkway). Ik heb me daarvoor na lang zoeken/vergelijken/testen lezen een Tokina 11-16 2.8 aangeschaft. Zeer goede lens, zeer scherp en de vaste 2.8 is ook handig. Verder had ik ook een 18-200 bij,een klein 35 mm 1.8 lensje, statief en dan nog wat filters. Alles bij elkaar wel wat gewicht ( tel daar nog 2 camera's bij) maar ik had ginds niet het gevoel iets te missen.

                  Groetjes,

                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: Landschappen/Canada

                    In 2009 zijn we ook daarheen getrokken, op een 23 dagen ter plaatse zo'n 5600km gedaan ( Vancouver - Vancouver Island - Steward/Hyder - Jasper - Banff - Golden - Revelstoke enz.. Calgary ) .
                    Ik had mee : 5D2 en 1D3 body , qua lenzen een 16-35L , 100-400L IS , 100 macro en 500F4L IS samen met Lee pola, ND en grad ND's filters en een goed statief. Zeker een Uwa meenemen , 18mm lijkt me op een cropcam wat te weinig. Filters kunnen handig zijn ( pola , ND's ) . Telelenzen zijn voor wildlife een must, hoe langer hoe beter echter zijn de lichtomstandigheden niet altijd ideaal ( zeker niet als je naar Steward/Hyder- Alaska zou trekken, daar had ik veel spijt dat ik mijn 300F2.8 IS niet bijhad ). Vergeet ook niet s'morgens vroeg op pad te gaan, tenminste als je wat wildlife wil zien.
                    Geniet van dit schitterend land, wij hopen er binnen enkele jaren er terug naar toe te trekken !
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment

                    Working...
                    X