Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

500mm F4 + TC 2.0 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 500mm F4 + TC 2.0 III

    een 500mm F4 + TC 2.0 III , heeft iemand hier ervaring mee ?

    hieronder een link van filmje waar men met een nikon D300s + Nikon 600mm f4 + nikon TC 2.0 III aan het filmen is ( dus op 1200mm !! ) , en ik moet zeggen, dat ziet er zeker niet slecht uit

    maar dat is film ( HD 720 ) , op foto's zal je waarschijnlijk meer verschil zien ?


    Testing the Nikon D300s video mode. Most of the scenes with 600mm F4 VR + TC20e III. Birds in south of Brazil.
    2 body's en wat lenzen ..

    older and wiser ... my arse

  • #2
    Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

    Ziet er eerlijk gezegd maar soft uit tov wat zo een lens normaal presteert.
    En je begint hier en daar ook CA te zien.

    Nu ja, het is inderdaad video.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

      Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
      een 500mm F4 + TC 2.0 III , heeft iemand hier ervaring mee ?
      Hier wat leesvoer : http://www.naturalart.ca/artist/fiel...c_series3.html

      Comment


      • #4
        Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

        Op 720p video kan je dat niet beoordelen natuurlijk.
        Maar de lenzen zijn topkwaliteit en de laatste versie van de TC 2.0 is ook pak beter, dus kan wel eens goed resultaat geven.


        ....rekening houdend met het feit dat 600mm + TC 2x + croptoestel = vergelijkbaar met 1800mm op fullframe of analoog.

        Comment


        • #5
          Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

          Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
          een 500mm F4 + TC 2.0 III , heeft iemand hier ervaring mee ?

          hieronder een link van filmje waar men met een nikon D300s + Nikon 600mm f4 + nikon TC 2.0 III aan het filmen is ( dus op 1200mm !! ) , en ik moet zeggen, dat ziet er zeker niet slecht uit

          maar dat is film ( HD 720 ) , op foto's zal je waarschijnlijk meer verschil zien ?


          http://www.youtube.com/watch?v=qMg9U...eature=related
          ja, ik heb oa die combinatie...probleem is dat de 500 enorme backfocus krijgt bij AF gebruik met de tc-20 III (bij NPS wisten ze er blijkbaar van, dus het zal niet enkel met mijn exemplaar zijn)...die combinatie valt dus enkel te gebruiken met manuele focus

          met de 1,7 versie II heb je ook backfocus, maar in mijn geval is die nog net corrigeerbaar met AF-finetuning...
          Last edited by bemba; 15 juni 2011, 14:23.

          Comment


          • #6
            Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

            Van een collega natuurfotograaf gehoord dat de Nikon 500mm/F4 prima werkt met een 1.4TC van Nikon. Beeldkwaliteit is heel goed en autofocus werkt ook. Je hebt toch 700mm op een crop camera wat toch heel fijn is om mee te werken. Ik zou die 200mm extra graag hebben, had ik toch wat meer gelukte foto's.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Van een collega natuurfotograaf gehoord dat de Nikon 500mm/F4 prima werkt met een 1.4TC van Nikon. Beeldkwaliteit is heel goed en autofocus werkt ook. Je hebt toch 700mm op een crop camera wat toch heel fijn is om mee te werken. Ik zou die 200mm extra graag hebben, had ik toch wat meer gelukte foto's.
              En daarna wil je nog net ietsje meer. Zo zal het bijna altijd zijn.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

                Ik heb de 500 mm f4 + TC 1.4 , en die doet het inderdaad voortreffelijk .
                Maar de Tc 2.0 III is nog eens 300 mm extra ... Haha , het is inderdaad nooit genoeg.

                Manueel focussen op 1000 mm , zou ik nog niet zo erg vinden,als de kwaliteit - scherpte van de foto maar goed blijft , desnoods bij dichtknijpen tot f9. - f10 .
                2 body's en wat lenzen ..

                older and wiser ... my arse

                Comment


                • #9
                  Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

                  kan er is geen foto gepost worden , die gemaakt werd met een 500mm + TC 2.0 III ?
                  hij is namelijk momenteel verkrijgbaar in een winkel , voor 500 euro .
                  Last edited by am-staff; 16 juni 2011, 17:54.
                  2 body's en wat lenzen ..

                  older and wiser ... my arse

                  Comment


                  • #10
                    Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

                    daarstraks in de winkel ( moest er toch zijn ) staan geilen bij de TC 2.0 III .
                    had men lens niet bij , jammer want ik mocht hem direct proberen van de vriendelijke man .
                    hij zei me , dat er klanten waren die de combi gebruikten , maar dat ik het zeker niet mocht onderschatten , 1000 mmm ( 1500mm crop ) .
                    dat werkte echt niet plezant meer om nog iets terug te vinden .
                    ik geloof hem , want op 700 mm ( 1000mm crop ) heb ik ook last op dat punt .
                    beeldkwaliteit daarentegen zou nog zeer behoorlijk zijn , mits rekening houden met atmosfeer . dus niet altijd en overal ?


                    heb net een camouflage tent gekocht, die morgen gaat aankomen.
                    dus kom ik normaal gezien ook dichter bij de vogeltjes , en is een TC 2.0 overbodig .

                    gisteren een fluut gezien , en daar zou ik de TC 2.0 wel voor kunnen gebruiken hebben

                    zal eerst maar zien wat het resultaat met de tent zal geven .
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • #11
                      Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

                      Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                      daarstraks in de winkel ( moest er toch zijn ) staan geilen bij de TC 2.0 III .
                      had men lens niet bij , jammer want ik mocht hem direct proberen van de vriendelijke man .
                      hij zei me , dat er klanten waren die de combi gebruikten , maar dat ik het zeker niet mocht onderschatten , 1000 mmm ( 1500mm crop ) .
                      dat werkte echt niet plezant meer om nog iets terug te vinden .
                      ik geloof hem , want op 700 mm ( 1000mm crop ) heb ik ook last op dat punt .
                      beeldkwaliteit daarentegen zou nog zeer behoorlijk zijn , mits rekening houden met atmosfeer . dus niet altijd en overal ?


                      heb net een camouflage tent gekocht, die morgen gaat aankomen.
                      dus kom ik normaal gezien ook dichter bij de vogeltjes , en is een TC 2.0 overbodig .

                      gisteren een fluut gezien , en daar zou ik de TC 2.0 wel voor kunnen gebruiken hebben

                      zal eerst maar zien wat het resultaat met de tent zal geven .
                      waar woon je? als je in de buurt van Gent woont kan je altijd de mijne eens uitproberen op jou lens...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

                        Het diafragma gaat het hardst tegenwerken. Optimaal werkt de TC-20EIII het best een volle stop dicht om een voldoende groot scherp werkgebied te krijgen, wat dus f/11 betekent. Dan heb je al hard daglicht nodig om nog aan deftige sluitertijden te komen om bewegende beestjes scherp te krijgen op lagere ISO. Hogere ISO betekent dan weer detailverlies en ruis. Je D7000 zal dit beter doen dan je D300s, maar die is dan weer onontbeerlijk voor zijn veel betrouwbaarder AF van deze f/8 combinatie...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

                          Oorspronkelijk geplaatst door bemba Bekijk bericht
                          waar woon je? als je in de buurt van Gent woont kan je altijd de mijne eens uitproberen op jou lens...
                          vriendelijk van jou , maar woon niet in de buurt van Gent .
                          toch bedankt voor het aanbod .
                          2 body's en wat lenzen ..

                          older and wiser ... my arse

                          Comment


                          • #14
                            Re: 500mm F4 + TC 2.0 III

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Het diafragma gaat het hardst tegenwerken. Optimaal werkt de TC-20EIII het best een volle stop dicht om een voldoende groot scherp werkgebied te krijgen, wat dus f/11 betekent. Dan heb je al hard daglicht nodig om nog aan deftige sluitertijden te komen om bewegende beestjes scherp te krijgen op lagere ISO. Hogere ISO betekent dan weer detailverlies en ruis. Je D7000 zal dit beter doen dan je D300s, maar die is dan weer onontbeerlijk voor zijn veel betrouwbaarder AF van deze f/8 combinatie...
                            Heb de vlieg zien zitten !!
                            toch wel redelijk indrukwekkend .
                            2 body's en wat lenzen ..

                            older and wiser ... my arse

                            Comment

                            Working...
                            X