Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11 16 mm f2.8 voor concertfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 11 16 mm f2.8 voor concertfotografie?

    Ik ben bezig om wat geld bij elkaar te sparen voor een nieuw objectief. Ik doe veel concert-fotografie in kleine zalen. Hier gebruik ik altijd mijn EF 50mm F1.4 voor. Fantastisch objectief maar te lang voor shots van een hele band. Ik zit nu te denken aan de Tokina 11 16mm F2.8.

    Ik ben ooit in het bezit geweest van een Tokina 12-24 F4 waar lovende kritieken over te vinden zijn. Ik had met dat objectief vaak complete missers alsof de autofocus soms niet goed werkte. Uiteindelijk heb ik het objectief voor een paar centen verkocht. Wat er nu precies mis ging weet ik niet. Het zou kunnen zijn dat mijn body (Canon EOS 40d) niet goe om kan gaanmet een Ultrawide-objectief en dat ik na de aanschaf van deze 11-16 mm ook teleurgesteld zal zijn in de resultaten.

    Ander punt is dat ik niet zo een twee drie voorbeeldfotos van concertfotografie met de 11 16 mm tegen kom.

    Al met al twijfel ik heel erg. graag jullie gedachten/ meningen/ ervaringen etc. Op zich heb ik er wel zin in weer eens wat ceatief werk met een Ultragroothoek te maken. Het zou mijn reportages waar nu alleen close-ups in te vinden zijn veel dynamischer maken.
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

  • #2
    Re: Tokina 11 16 mm f2.8 voor concertfotografie?

    Vriend van mij doet veel concerten. Na veel gewerkt te hebben met een vast brandpunt en later een tamron 17-50 en 70-200 f/2.8. Heeft hij er nu voor gekozen om de tamron in te ruilen voor een Canon 17-55 f/2.8. De tamron was te vaak aan het hunten Hij is er op dit moment erg te vrede over.

    Concert fotografie kun je van vastbrandpunt tot zoom objectieven gebruiken. UWA is zeker leuk, maar ga je niet de overige mm missen ?

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 11 16 mm f2.8 voor concertfotografie?

      Als je tevreden was van de beeldhoek van de 12-24 dan zal de 11-16 je niet teleurstellen F2.8 is toch heel wat meer dan de F4 .Dat zal je met binnenopnamen wel merken.

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 11 16 mm f2.8 voor concertfotografie?

        Hoi ik heb de Tokina 11-16mm2.8f ook en ik kan hem je alleen maar aanraden....superlens!!!

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 11 16 mm f2.8 voor concertfotografie?

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Hoi ik heb de Tokina 11-16mm2.8f ook en ik kan hem je alleen maar aanraden....superlens!!!

          Grtz

          Templar
          Het gaat er hier vooral om dat de lens goed moet blijven focussen, ook al is er weinig licht. Als dat het geval is, dan is dat een goede lens voor concertfotografie.

          Ik had zondag flinke scherpstelproblemen met de Canon 24-70 f2,8 L op de 5D MKII omdat er te weinig licht was, zulke problemen heb ik met de EF-S 17-55 f2,8 IS op de 40D nooit gehad (tenzij dat er echt heel weinig licht is, dan werkt de AF bij geen enkele lens of camera).
          De EF-S 17-55 f2,8 IS geeft op een 40D met het diafragma volledig open scherpere beelden dan de 24-70 op een 5D MKII.

          Maar als de lens f2,8 moet zijn, in combinatie met "superbreedhoek", dan is de keuze wel eerder beperkt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 11 16 mm f2.8 voor concertfotografie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Het gaat er hier vooral om dat de lens goed moet blijven focussen, ook al is er weinig licht. Als dat het geval is, dan is dat een goede lens voor concertfotografie.

            Ik had zondag flinke scherpstelproblemen met de Canon 24-70 f2,8 L op de 5D MKII omdat er te weinig licht was, zulke problemen heb ik met de EF-S 17-55 f2,8 IS op de 40D nooit gehad (tenzij dat er echt heel weinig licht is, dan werkt de AF bij geen enkele lens of camera).
            De EF-S 17-55 f2,8 IS geeft op een 40D met het diafragma volledig open scherpere beelden dan de 24-70 op een 5D MKII.

            Maar als de lens f2,8 moet zijn, in combinatie met "superbreedhoek", dan is de keuze wel eerder beperkt.
            Ik monteer altijd een flitser op mijn 40 D en schakel deze op de camera uit. Het hulplichtje van de autofocus doet het dan wel waarmee ik hunting t.g.v. weinig licht voorkom. Jammer van de EF s 17 55 2.8 vind ik dat hij er zo plastic-achtig uitziet terwijl je er behoorlijk voor in de buidel moet tasten. de Tokina objectieven hebben een zeer degelijke uitstraling. Misschien had ik bij mijn Tokina 12 24 F4 uit moeten laten zoeken wat er precies aan de hand was.
            Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

            Comment

            Working...
            X