Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop of iPad om foto's te sorteren tijdens een reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laptop of iPad om foto's te sorteren tijdens een reis?

    hallo,

    Iemand raad ? We gaan bijna een maand door Thailand trekken (dus redelijk wat foto's)

    Een deel van onze vakantie bestaat al om s'avonds de foto's te bekijken en sorteren.

    Nu normaal neem ik mijn laptop Mac 17" mee maar vind dit wat groot.

    Ik dacht een I-pad te kopen maar lukt dat (opslag en bewerken) en Mac air is het zelfde

    dacht ik,of lukt dit wel.(zou perfect zijn)

    Wat doen jullie?

    Alvast bedankt
    grtjes jan

  • #2
    Re: laptop of i pad

    Ik vind de iPad niet prettig werken voor opslag en sorteren. Ik schiet zelf alles in RAW dus iPad no go (die zit te snel vol)

    iPad gebruik ik vooral voor WiFi internet, mail en entertainment voor in het vliegtuig (films, games, lezen). Zelf neem ik beide mee iPad en MBP 13. MBP voor foto's ;-)

    Comment


    • #3
      Re: laptop of i pad

      Ik heb ook een laptop en een I pad maar de I pad vind in niet ideaal om foto's op te slaan maar hij is wel super om foto's te bekijken moest ik opnieuw iets kopen was het een mini laptop in plaats van een I pad .

      Comment


      • #4
        Re: laptop of i pad

        De iPad is een mooi ding ... maar niet geschikt waarvoor jij hem wilt gebruiken.

        Ik heb zelf een iPad, en foto's zien er echt schitterend uit op het scherm (daar heb ik hem vooral voor gekocht, als digitaal portfolio, een 17" MacBook Pro meesleuren vond ik geen goed idee), maar ik gebruik al 16Gb CF kaartjes, dus vier kaartjes en de iPad staat vol (minder eigenlijk, maar laten we het simpel houden)

        Je kan bewerken op de iPad (met PhotoShop Express of Snapseed) maar dat blijft beperkt, dus neen, voor opslag en bewerking zou ik hem niet echt aanraden.

        Dan eerder een kleine laptop, een netbook kost weinig (heb er pas eentje gekocht voor €149 ) en heeft al snel 250Gb hard disk, meer dan voldoende om foto's op te zetten dus, maar PhotoShop Elements of zo draait nu ook weer niet echt vlot, en met 1024x600 pixels heb je net echt veel 'screen real estate' vrees ik.

        Dus een kleine laptop, zo'n MacBook Air is ideaal, maar je moet wel voor de 13" versie gaan, en persoonlijk vind ik die nogal duur uitvallen als je naar de 256Gb versie gaat (€ 1599) ... of je gaat naar een Dell Inspiron 15R (€499) of 17R (€549) ... een volledige laptop waar PhotoShop op kan draaien en met voldoende schijfruimte ... of je kiest een tussenoplossing : de Dell Inspiron Duo ... kruising tussen een tablet en een netbook voor €499.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: laptop of i pad

          Zonder enige twijfel: laptop, Ipad heb ik bekeken bij een vriend en volgens mij kun je voor die prijs een laptop hebben waar je toch nog altijd veel meer mee kan doen dan een Ipad, maar om je portfolio foto's op af te spelen of voorbeelden te tonen is het echt wel een mooi toestel met zijn mooie kleuren en zo, maar het is toch niet iets die ik zou aankopen, ik besteed het geld liever aan iets die voor mij nuttiger uitkomt.
          "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

          Comment


          • #6
            Re: laptop of iPad

            bedankt allemaal nu weet ik zeker dat ik hiervoor geen i pad moet kopen.

            en zal dan idd maar voor een kleine laptop gaan.

            nogmaals bedankt

            mvg jan

            Comment


            • #7
              Re: laptop of iPad

              macbook air is ideaal voor wat je wil doen.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: laptop of iPad

                ik heb een ipad en een netbook , geen van beiden zijn echt bruikbaar voor fotobewerking. voor opslag zijn beiden goed , ik heb de 64 gig versie vd ipad das voldoende voor mij , je kan er eventueel een dikke externe schijf aanhangen via de camera connection kit (usb) dan heb je plenty of space. Als viewer is de ipad zalig

                gr

                Comment


                • #9
                  Re: laptop of iPad

                  Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                  ik heb een ipad en een netbook , geen van beiden zijn echt bruikbaar voor fotobewerking. voor opslag zijn beiden goed , ik heb de 64 gig versie vd ipad das voldoende voor mij , je kan er eventueel een dikke externe schijf aanhangen via de camera connection kit (usb) dan heb je plenty of space. Als viewer is de ipad zalig

                  gr
                  Ik meen gelezen te hebben dat sinds de recente update van iOS je alleen nog externe schijven kan aansluiten die 'powered' zijn omdat devices geen stroom meer door de USB connectie mogen trekken (of toch veel minder).

                  Iemand dit al geprobeerd ? Hoe kopieer je dan foto's naar die schijf ... gewoon slepen ?
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: laptop of iPad

                    dit klopt


                    Er is wel een max aan de partitie/schrijf gebonden. Dit is volgens mij max 64GB

                    Comment


                    • #11
                      Re: laptop of iPad

                      Macbook Air zonder twijfel voor op reis. Ik heb de 11", subliem gerief.
                      Kies wel de versie met het meeste geheugen (128 GB SSD + 4 G Ram).
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: laptop of iPad

                        MacBook Air of de 13 inch MacBook Pro... Heb zelf een jaar met die laatste rondgefietst. Weegt ietsjes meer dan de Air, maar je hebt ook een ingebouwde DVD schrijver en een groter scherm + je kan relatief makkelijk meer ram-geheugen erin steken + je kan een (gewone) HD van meer dan 500 giga erin stoppen, zodat je ook geen storage-problemen hebt...
                        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                        Comment


                        • #13
                          Re: laptop of iPad

                          Vroeger gebruikte ik een netbookje, nu dit: http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_...sformer_TF101/

                          Comment


                          • #14
                            Re: laptop of iPad

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Vroeger gebruikte ik een netbookje, nu dit: http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_...sformer_TF101/

                            Hier ben ik naar aan het uitkijken, maar ik wil er eerst een paar dagen mee gespeeld hebben vooraleer ik hem koop. Ik dacht dat de Belgische versie ongeveer nu moest uitkomen?
                            Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

                            Comment


                            • #15
                              Re: laptop of iPad

                              macbook air is er goed voor. MBP 13¨nog beter
                              - Frederik Herregods Photography -
                              Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

                              Comment

                              Working...
                              X