Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 moeilijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 moeilijk?

    Vraagje, is de D7000 nu echt zo moeilijk te gebruiken? Ik lees overal dat het geen gemakkelijk toestel is. Zelf heb ik een D40X en denk eraan een ander model te kopen.

  • #2
    Re: D7000 moeilijk?

    De D7000 is een zeer goede camera al zul je wel wat moeten gewennen als je van de D40komt....maar geef jezelf wat tijd en je zult ongetwijfelt tevreden zijn....

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: D7000 moeilijk?

      De D7000 heeft enorm veel mogelijkheden voor een consumer camera.
      Je zult deze instellingen in het begin waarschijnlijk niet allemaal gaan gebruiken,
      maar je gaat ze naderhand wel ontdekken.

      Het hangt ook wat van persoon tot persoon af.
      Als je snel weg was met je D40, dan zal je ook snel weg zijn met de D7000.
      Sommige fotografen zijn nu eenmaal iets meer technisch aangelegd,
      anderen zullen dan weer iets meer artistiek (compositie, kleuren, ..) aangelegd zijn.

      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: D7000 moeilijk?

        Afhankelijk van hoe je hem instelt kun je de D7000 makkelijk of moeilijk maken.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: D7000 moeilijk?

          Ik ben een tijd geleden van een D40x naar een D700 gegaan. Ik kan alleen maar zeggen dat de D700 voor mij makkelijker was. Je ziet veel beter, kan beter scherpstellen, bent niet meer gebonden aan lage iso, moet minder in de menu's gaan enz...
          Als je de D40x goed begrijpt ga je de D7000 ook begrijpen, veel geluk ermee!
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: D7000 moeilijk?

            De meest ingewikkelde digitale reflex camera's worden eenvoudig als je alle parameters als verscherping, contrast, en motiefprogramma' etc op 0 of uit zet. Vervolgens op RGB werken en JPEG of RAW. Opnemen in diafragma voorkeuze of sluitertijdenvoorkeuze, afhankelijk van onderwerp. Bewerken in Photoshop. Klaas is Cees. Je zal zien dat je dan maar heel weiig knoppen nodig hebt.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: D7000 moeilijk?

              Ik heb er sinds kort eentje en vind het een heel makkelijk en superfijn toestel.
              Hier voor had ik een olympus 520 en daarvoor een compactje.

              Comment


              • #8
                Re: D7000 moeilijk?

                D7000 heeft een hoge leercurve en is niet vergevingsgezind als je fouten maakt.
                Het aantal onscherpe fotos zal in het begin wel wat hoger liggen.

                Maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan is het een fantastische camera
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 moeilijk?

                  Volgens een test van ColorFoto, zie de site daarvan, is het dynamisch bereik van de D7000 maar liefst een halve stop minder dan van de D90. Je zal dus nog preciezer moeten belichten!
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000 moeilijk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    De meest ingewikkelde digitale reflex camera's worden eenvoudig als je alle parameters als verscherping, contrast, en motiefprogramma' etc op 0 of uit zet. Vervolgens op RGB werken en JPEG of RAW. Opnemen in diafragma voorkeuze of sluitertijdenvoorkeuze, afhankelijk van onderwerp. Bewerken in Photoshop. Klaas is Cees. Je zal zien dat je dan maar heel weiig knoppen nodig hebt.
                    Wat is dat voor onzin, als je dan geen fotoshop ofzo hebt dan maak je het jezelf wel heel moeilijk.
                    Je kan toch beter leren werken met je toestel en zien dat er zo goed mogelijke foto's uitkomen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    D7000 heeft een hoge leercurve en is niet vergevingsgezind als je fouten maakt.
                    Het aantal onscherpe fotos zal in het begin wel wat hoger liggen.

                    Maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan is het een fantastische camera

                    Dat is bij elk nieuw (foto)toestel zo.
                    Je moet altijd leren en als je al een SLR had,
                    zal de aanpassing niet ZO moeilijk zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    Volgens een test van ColorFoto, zie de site daarvan, is het dynamisch bereik van de D7000 maar liefst een halve stop minder dan van de D90. Je zal dus nog preciezer moeten belichten!
                    En waarom zou dat het geval zijn?
                    Iedereen stoeft over het dynamisch bereik van de D7000

                    D7000: 13.9 EV en D90 12.5 EV volgens Snapsort
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000 moeilijk?

                      zaken als verscherpen kan je in het alhemeen nauwkeuriger doen in een fotobewerkingsprogramma dan het laten uitvoeren door de camera. Zelfde geldt voor contrast aanpassen.

                      Ik ken de verschillende metingen betreffende dynamisch bereik niet.

                      Ik weet wel dat elke halve stop winst gewoon veel is.

                      Een vorige schrijver meldde dat de D7000 niet vergevngsgezind zou zijn. Als het dynamisch bereik van de D7000 hoger is dan de D90 dan is de D7000 juist wel wat vergevingsgezinder (op gebied van belichting ten minste)
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        't is eigenlijk simpel, als je de bsisprincipes van de fotografie kent, kan je eigenlijk met elk toestel overweg, enkel de instellingen bestuderen kost iedere keer opnieuw wat moeite maar dat maakt het juist interessant.
                        Photoshop moet je echt niet aankopen, er zijn genoeg goedkopere alternatieven die voldoende mogelijkheden bieden. Tegen de tijd dt je 1 versie van photoshop echt onder de knie hebt, zijn er al 2 nieuwere beschikbaar, photoshop is een uiterst professioneel fotobewerkingsprogramma waarvan de meeste gebruikers misschien 25% ( als het al zoveel is ) van de mogelijkheden gebruiken.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7000 moeilijk?

                          Ben ook aan t twijfelen tussen D90 en D7000. Denk nu toch meer richting D7000. Kom van D40 (vandaag verkocht) en denk niet dat de D7000 moeilijker is, eerder makkelijker (voor zover ik lees en lees en lees...). Lijkt me eenvoudiger om alles in te stellen.
                          Leuke review: http://www.camera2go.nl/digitale-cam...rsverslag.html

                          Woensdag zal ik het weten (of donderdag, batterij zal wel eerst n dagje moeten opladen... )
                          Nikon

                          Comment


                          • #14
                            Re: D7000 moeilijk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                            zaken als verscherpen kan je in het alhemeen nauwkeuriger doen in een fotobewerkingsprogramma dan het laten uitvoeren door de camera. Zelfde geldt voor contrast aanpassen.

                            Ik ken de verschillende metingen betreffende dynamisch bereik niet.

                            Ik weet wel dat elke halve stop winst gewoon veel is.

                            Een vorige schrijver meldde dat de D7000 niet vergevngsgezind zou zijn. Als het dynamisch bereik van de D7000 hoger is dan de D90 dan is de D7000 juist wel wat vergevingsgezinder (op gebied van belichting ten minste)
                            Als je in RAW fotografeert hebben al de instellingen toch geen invloed op je RAW-file.
                            Je denkt het misschien wel, omdat je het ziet op je schermpje, maar dat is een JPEG-preview.

                            Wie zegt dan ook dat die vorige schrijver het over het vergevingsgezind zijn van de belichting had?
                            Maar goed, De D7000 is dus een toestel waar best mee te werken valt.
                            Er staat zelfs nog een auto stand op en vele scene-instelmogelijkheden.
                            En moesten die er niet zijn kan je nog altijd de P-stand gebruiken.

                            Succes ermee
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                            Comment


                            • #15
                              Re: D7000 moeilijk?

                              Hoe hoger klasse toestel (bij Nikon alvast) hoe gemakkelijker werken, er zijn meer knopjes aanwezig zodat je minder in het menu moet gaan instellen.

                              En wat je in het menu moet gaan instellen kan veel zijn, maar hoeft niet allemaal aangepast te worden, gaandeweg zal je het toestel gemakkelijk naar je hand zetten.

                              Comment

                              Working...
                              X