Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

last minute twijfel - D90 of toch D7000?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • last minute twijfel - D90 of toch D7000?

    Dat ik woensdag een nieuw toestel ga kopen staat vast. En dat het een Nikon D90 werd stond ook vast. Had zelfs de goedkoopste al gevonden (met jullie hulp)

    Maar dan schrijft er iemand, waarom niet de D7000. Reactie van mijn man: ja, voor dat prijsverschil, waarom niet?

    Resultaat: twijfel

    Reden waarom ik voor de D90 koos: heb eens ooit gelezen (denk zelfs op dit forum) dat FF lenzen niet zo goed werken op de D7000.
    Ik heb een oudere nikon 50 mm en de 70-300 VR. Heeft iemand ervaring met die lenzen op een D7000?

    De 7000 is natuurlijk wel recenter, maar daarom ook beter?

    Nikon

  • #2
    Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

    Als de prijs geen bezwaar is: D7000! Betere ruisonderdrukking is alvast één belangrijk voordeel!

    Comment


    • #3
      Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

      de 70-300 VR werkt prima op de D7000 in ieder geval.
      Als het budget het toelaat, zou ik gewoon voor de D7000 gaan.
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

        Ik zal je één advies geven ten eerste de D90 is een toptoestel vergeeft veel foutjes en je neemt bij wijze van spreken met elke lens redelijke tot zeer goede foto's....tot iso 1600 zeer goed te gebruiken, en als je geen posters maakt dan is de 12mp ruim voldoende voor zeer mooie en scherpe plaatjes. Hij kost nu heel weinig dus heb je budget over voor eventueel een nieuwe lens aan te schaffen...ik vind mijn D90

        De volgende de D7000 is ongetwijfeld een zeer goede camera alleen zal hij meer tijd van je vragen om alles op punt te stellen zoals AF enz...zodat je de optimale foto's neemt,in mijn ogen heeft de D7000 goed glas nodig want de 16mp laten wel iets meer foutjes zien...voor de rest is het een camera die bulkt van technologie zoals de U1 en U2standen vond ik zeer aangenaam alsook de heldere zoeker AF-snelheid en ongelooflijk ruisvrije foto's op hoge iso-waarden zijn gewoon subliem...ik had er me één aangeschaft en de overstap was een schok voor mij,kreeg geen enkele goede foto eruit,ik heb hem uit fustratie terug verkocht en terug een D90 aangeschaft toen. Ben daar nu zeer tevreden van maaaaaar ik had mischien wat meer tijd moeten steken in de D7000 zodat ik hem beter zou kunnen doorgronden en ongetwijfeld ook tevreden zou geweest zijn.....maar ja het is nu zo....

        Mijn raad is koop een D90 en je zult van de eerste foto's tevreden zijn.
        Koop een D7000 en je zult er wat tijd in moeten steken maar ongetwijfeld ook tevreden van worden...

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

          Je lenzen zullen het ook op de D7000 prima doen, maar welk objectief heb je in het normale bereik?

          Voordelen van de D7000
          • 16mp is veel resolutie.
          • Goede kleurendiepte en dynamisch bereik
          • Weinig ruis op hogere iso's
          • Gebruik van AI(S) lenzen wordt ondersteund
          • Langere batterijduur
          • Full HD video met microfooningang
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

            Hier nog een zeer tevreden D90 gebruiker. Met de D90 heb je een schitterende camera met ruimschoots goede mogelijkheden. Ik zou alleen een D7000 overwegen als ik foto's zou willen nemen op hogere ISO waarden (3200 bijvoorbeeld). Voor de meerprijs van de D7000 t.o.v. de D90 kan je andere leuke dingen doen. Investeren in een extra objectief of lekker investeren in een vakantie

            Gebruik van AI(S) lenzen wordt ondersteund
            Dat ondersteund de D90 ook. Ook de D90 levert fijne kleurtjes. De batterij gaat mijns inziens ook ruimschoots lang genoeg mee.

            Op de D7000 heb je een paar pixeltjes meer. Handig om te croppen of als je posters van 1*2 wilt printen. De ISO prestatie is beter. En t.a.v. video heb je meer mogelijkheden (HD etc.). De vraag is of je dit nodig hebt, zo nee, dan lekker voor de good 'old' D90 gaan
            http://www.mariorentmeester.nl &
            http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
            | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

            Comment


            • #7
              Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

              Ik ben dol op mijn D7000 en had er geen grote problemen mee met overschakelen. Enige wat wennen was, was de af juist selecteren, maar eens dat gevonden... heerlijk!

              Comment


              • #8
                Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

                Ik heb die lenzen ook en ze werken perfect op de d7000
                Als je geen probleem hebt met het prijsverschil, ga dan voor de D7000.

                Techniek heeft de afgelopen 3 jaar niet stilgestaan en de D7000 is toch wel een stukje beter op heel veel fronten dan de D90
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

                  Mmm... Begint toch meer naar de D7000 te gaan...
                  Nog 2 keer slapen
                  Nikon

                  Comment


                  • #10
                    Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

                    Wat je ook neemt ge zult altijd tevreden zijn....

                    succes

                    Grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Wat je ook neemt ge zult altijd tevreden zijn....

                      succes

                      Grtz

                      Templar

                      Ben een tevreden mens!
                      Nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

                        Vrouw, luister nu eens naar uwen man. Hij lijkt zo dom nog niet als veel andere exemplaren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

                          Kan het niet beter verwoorden

                          grtz

                          Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

                            Zal es naar mijn ventje luisteren

                            en morgen gaan shoppen: D7000
                            Nikon

                            Comment


                            • #15
                              Re: last minute twijfel - D90 of toch D7000?

                              Succes laat het ons weten hé

                              grtz

                              Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X